Decathlon fietsen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Attila
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 okt 2004 18:38
Rijdt met: Radon ZR Spyder XT

Rockrider 8.2

Bericht door Attila »

Ben op zoek naar een nieuwe mtb ... toevallig deze fiets in Decathlon gezien ... info over alle onderdelen opgezocht en dat ziet er goed uit.
Waarom zou ik deze fiets voor 1350 eur NIET kopen en wat is beste alternatief voor max. 1400 eur?

http://www.decathlon.fr/Magasin/produit ... fId=962602#

prijs op site is niet juist.

Thx
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

heb hem ook gezien
Pro: goede fiets goede onderdelen


maar tegen:

1- het merk( ze zouden beter een ander naam bedeken voor hun hi-end fietsen)
2- het onderhoud ,bij decathlon slecht op bepaalde dagen en is duur( tenzij je zelf goed bent in reparaties/onderhoud)
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Ik heb al eens een stukje met deze fiets gereden. Hij rijdt echt lekker, het is niet echt een race-bike, maar comfortabel. De eigenaar was ook heel tevreden van zijn fiets.

Ge kunt altijd ergens anders gaan op onderhoud hé, als het onderhoud bij Decathlon u niet bevalt. Ik heb nog gehoord dat je bij Decathlon af en toe een gratis onderhoudbeurt krijgt, toch ook meegenomen, niet?

Ik zou, om in Vlaanderen te fietsen, echter wel een 80 mm vork verkiezen.

Yakke rijdt trouwens met zo'n bike.
Attila
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 okt 2004 18:38
Rijdt met: Radon ZR Spyder XT

Bericht door Attila »

Bedankt voor de inzichten! Twijfel nu voor de Cube LTD Five voor 1150 eur ... moet er wel voor naar Duitsland ... en wat met de garantie ...
Gebruikersavatar
mati
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 23 okt 2003 21:45
Rijdt met: decathlon rockrider 5.4.
Contacteer:

Bericht door mati »

levka schreef:heb hem ook gezien
Pro: goede fiets goede onderdelen


maar tegen:

1- het merk( ze zouden beter een ander naam bedeken voor hun hi-end fietsen)
2- het onderhoud ,bij decathlon slecht op bepaalde dagen en is duur( tenzij je zelf goed bent in reparaties/onderhoud)
mijn reactie hierop:

1. Het merk: ik rij nu met een race, cross en MTB van decathlon en ik heb daar absoluut geen klagen over. Kan gerust meedingen met andere merken. Probleem ligt nie bij Decathlon maar bij de mensen zelf die Decathlon veel te rap als brol gaan gaan beoordelen terwijl dit absoluut zo niet is.

2. Onderhoud: je mag altijd gaan (hier in Roncq, Frankrijk toch) en is absoluut niet duur. Voor een onderhoudsbeurt betaal je €25, waar je bij veel fietsenmakers toch meer betaald. Ze vervangen ook veel rapper stukken die nog in garantie zijn terwijl ze dat bij andere fietsenmakers nog trachten te herstellen en het dan toch telkens direct stuk gaat.
nog een pro: ik heb al 2 keer een volledig gratis onderhoud gekregen voor mijn race & MTB (mijn cross heb ik nog maar pas)

Grtz, een trouwe decathlon rijder :wink:
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

decathlon heeft slechts 1 nadeel: ik wou het frame apart kopen (al de rest van mijn oude bike overzetten): jammer, ze verkopen frames dus niet los.
Verder is den decathlon best nen goeie winkel :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Het eerste product van Decathlon was de fiets, vandaar dat de fietsen gewoon de naam Decathlon zijn blijven dragen. Voor hun andere sporten hebben ze wel continu nieuwe merknamen bedacht. Bv Quecha voor de bergsport, Kipsta voor teamsporten,... .
Hun mindere reputatie hebben ze te danken aan het feit dat ze ook goedkope rommel op de markt brengen, bv de Vitamin voor 99euro.
Maar als je ziet dat er 2 prof ploegen (Cofidis en AG2R) met Decathlon fietsen rijden, kan je moeilijk over een slecht product spreken.
In de Decathlon in Alleur bij Luik worden wekelijks 600 bikes verkocht, dus ook de gewone fietsen tellen hier mee. Als je dergelijke cijfers kan halen moet je wel een deftig product hebben.
Je eerste onderhoud is idd gratis bij Decathlon.
Het min punt is idd dat er in sommige winkels mensen met onvoldoende technische kennis aan de bikes werken.
De prijs valt zeker mee, en als je als klant moeilijk gaat doen over een onderdeel zullen ze het gratis vervangen, want ze willen enkel tevreden klanten zien.
Gebruikersavatar
Bokkerijder
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 okt 2004 18:58

Decathlon fietsen

Bericht door Bokkerijder »

Heeft er iemand ervaring met Decathlonfietsen ? Die staan redelijk scherp geprijsd.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

De zoekfunctie ( http://www.mountainbike.be/forum/search.php ) al geprobeerd?
wits
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 11:04
Rijdt met: cube ltd4 limited

decathlon rockrider 5.2 iets waard?

Bericht door wits »

Hoi,

Ben niet echt een bezeten mountainbiker maar ik wil toch dat mijn fiets het enkele jaren uit houdt en vlot schakeld, ook bij het naar omhoog rijden. Helaas is mijn budget nogal beperkt.

Zou deze decathlon rockrider 5.2 iets voor mij zijn?

vork: spinner
crankstel: shimano TX70 Altus 24/34/42
versnellingen: shimano altus EZ fire
derailleurs: voor shimanoC050, achter Shimano altus
cassette PG 830 8v 11x32
velgen; dubbelwandig Rigida Sphinx
gewicht: 13.4 kg

graag veel reacties
Plaats reactie