Welk merk krijgt jouw voorkeur???

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Welk merk krijgt jouw voorkeur?

Giant
12
2%
Cannondale
70
13%
Specialized
97
18%
Scott
60
11%
Trek
45
8%
Trek
45
8%
GT
8
2%
Cube
62
12%
Be One
2
0%
Gary Fisher
13
2%
Andere... (verduidelijk met antwoord)
116
22%
 
Totaal aantal stemmen: 530

Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

ik ga voor OLMO. een vrij exclusief merk in België. Easton ultralite frame met de achterbrug in carbon made in italië. ik hoop het frame tegen januari te hebben
http://www.olmo.it/images/tpassion.jpg
Laatst gewijzigd door swerkfiets op vr 05 nov 2004 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Werner Mees
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 01:37
Rijdt met: Haro Escape 8.2
Contacteer:

Bericht door Werner Mees »

Ik heb meer en meer goesting om mijn HARO Escape in te ruilen voor een HARO Extreme. Prachtige fiets! Aangezien het een Haro is, is het frame onverwoestbaar, de geometrie uitgekiend, downhill een kampioenenfiets, uitblinkend op technische trails. Iemand ervaring of je er ook gemakkelijk uphill mee kan rijden ?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Amercain Eaggle
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Hoewel ik in deze poll voor Trek heb gekozen,moet ik eerlijk toegeven dat die Corratec hardtails,vooral de Strongbow Titan dan, www.corratec.com , die ik hier onlangs in een filmpke heb zien passeren,mij ook enorm aanstaan :drunk: Zo erg zelfs dat ik zou durven twijfelen tussen die twee merken...In elk geval heb ik de indruk dat Corratec bezig is om een plaats op de mtb markt te veroveren.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Lees dit dan toch maar 'ns...
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Dzjowie schreef:Lees dit dan toch maar 'ns...
Hmm,zinnige uitleg wel,alleen zal je dat kunnen uitmaken of het waar is als je er zelf één hebt #-o ...Toch ook wat tegengewicht van 'onze' Adri.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Specialized en natuurlijk litespeed niota Ti volledig in titanium. www.litespeed.com/bikes/niotati.aspx

Das een keer een velo e mannen.


Zeg wa da ge er van vind.

Ik rijd maar met een thompson zeusje hoor. :-?

goeten roy
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

roy schreef:Specialized en natuurlijk litespeed niota Ti volledig in titanium. www.litespeed.com/bikes/niotati.aspx

Das een keer een velo e mannen.


Zeg wa da ge er van vind.

Ik rijd maar met een thompson zeusje hoor. :-?

goeten roy
roy,

probeer maar eerst eens de "mountainbike action" (amerikaans boekske) van deze maand te kopen, en lees dan het artiekelke over die vlo maar eens. Eigenlijk kraken ze die helemaal af, ze moeten natuurlijk beleefd blijven, maar ze vliegen er nogal in.

en een fully in titanium, tja dat is nonsens he. het komfort moet van de konstruktie komen, en van de veringen, niet van het metaal.

een paar zinnekes die me opvielen :
while the suspension is up to the job, the chassis feels loose and flexy when pushed
while great at absorbing the hits, the Niota does waner in the rock gardens due to flex from the chassis
The Niota is a blast on smooth singletrack descents, but it is also a handful when the going gets rocky and rough. This flex made it impossible to realx, and hitting lines in this situation was hit or miss

in de konklusie :
great great great, but the Nioka is not for everyone. In the right hands the Nioka smokes, in the wrong ones, it will be a disappointment. ... The lightweight chassis rewards the pilot who uses proper technique, stays smooth and steer clear of black diamont trails...

ze vinden het dus wel degelijk een fantastische fiets hoor (want er staan ook veel positieve zinnekes in het artiekel), maar het chassis is te flexy. voor een dergelijk prijskaartje mag dat dus niet imho...

een weet je, zo'n artiekels, daar moet je je vooral koncentreren op de negatieve zinnekes. want zowiezo moeten ze positief schrijven, de boekskes leven van de vlo merken he...
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Je hebt gelijk. Het si wel een prachtige fiets maar dat het chassis te flexy is kan ik wel niet weten. Maar voor zo'n prijskaartje mag dat wel niet zijn.



Ik zal moeten beginnen boekskes kopen. Ken je enkele goede?


Het is de niota niet de nioka :drunk: :)


Dank u voor de tip.(Ke zouw et toch nooit kunnen betalen hoor) :-?

Om van elkaar te leren zijn we toch op het forum of niet.


Groetjes roy.
Gebruikersavatar
jungbrunnenwald
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 12:50

Bericht door jungbrunnenwald »

Mijne Granville krijgt 7/10 maar eigenlijk wil ik een endorfin
Plaats reactie