nieuwe fully maar welke?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
crasher boas
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 23:25
Rijdt met: CUBE LTD RACE

nieuwe fully maar welke?

Bericht door crasher boas »

ik ben op zoek naar een nieuwe fully maar twijfel nog tussen 2 modellen.
nl: de CUBE AMS 110 SL (nieuw model ) en merida HFS 3000D
beide zijn alu modellen en ongeveer rond dezelfde prijsklasse.
budget is rond 2500 -3000 euro

Cube vertrouw ik en rij ik reeds mee.
Merida is gekend maar tja ...
heeft er iemand enige ervaring met deze merida fully en weet er iemand het gewicht van deze fiets.
merida ziet er wel wa sportiever uit en met de CUBE heb je weer dat beetje extra luxe met dat beetje extra veerweg.

geef jullie mening gerust
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

Om 'hier' of om 'ginder' mee te rijden
Hou je ook je oude, is dat dat ht of fully
Hoe rij je, zuiver of 'funny'
...
crasher boas
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 23:25
Rijdt met: CUBE LTD RACE

Bericht door crasher boas »

heb nu ne HT van 3jaar oud. rijd elke week een TT en in de week afwissdelend MTB en op de weg.
Ik benhet gewoon wat beu van de schokken en dacht van een fully kan mij wel wa helpen . beetje meer fun maken en in de gewichtsklasse
zitten ze nog vrij deftig voor de prijs kwaliteit. ( de CUBE is evenveel als mijne HT nu maar dan in fully , merida weet ik niet).
ga wel dit jaar de groffere tochtjes aansnijden dus tja...
Rij ni echt zuinig als je het zo wil bedoelen. ga graag steviger door
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

Persoonlijk zou ik kiezen voor 't merk+dealer die de beste garanties/info/steun geven
Xc-fullies zijn tegenwoordig 'op punt'
Vroeger had je nog 'mindere'

Ivm 'fun'
Breed stuur, inzakbare zadelpen en dikkere banden leveren genoeg grip/wendbaarheid en bewegingsvrijheid om van iedere fully iets 'fun' te maken
En: geld in een 'goed' wielsetje blijft 'best besteed geld op iedere fiets he
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Als het jouw maat is, is deze misschien een leuke optie: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=85010

De rest van je budget spendeer je dan aan upgraden (begin met de wielen) en/of een fietsvakantie mét je nieuwe bike.

Een alu Rize krijg je gemakkelijk sub-12 kilo. Een echte weight-weenie kan hem zelfs naar 10,5 kilo brengen.
Gebruikersavatar
bushrider
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 22:18
Rijdt met: Bulls copp3V; Cube AMS PRO R1

Bericht door bushrider »

Rij reeds 3 jaar met een cube ams pro R1, en als ik een nieuwe zou kopen zou het dezelfde zijn . Dat zegt genoeg zeker :P
Er zullen wel betere fietsen op de markt zijn , maar ik zal toch een stuk dieper in de beugel moeten tasten. En ik denk niet dat ik het zal voelen tijdens het rijden , de beugel wel ! #-o . Ik rij toch geen wedstrijden en zo goed ben ik nu ook niet . Wat ik belangrijk vind is dat ik deze fiets zeker aan niemand zou afraden omdat ik er geen negative ervaringen mee heb ook niet met de onderdelen of zithouding
voila ,
crasher boas
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 23:25
Rijdt met: CUBE LTD RACE

Bericht door crasher boas »

hij staat ondertussen in mijn garage de CUBE AMS 110 SL
ziet er echt een leuke bike uit. ga hier nog veel plezier mee beleven denk ik :lol:
Plaats reactie