Ervaring schijfremmen en Cube

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
thefullmooner
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 13 feb 2005 12:10
Rijdt met: Trek6500

Ervaring schijfremmen en Cube

Bericht door thefullmooner »

He,

Ik ben aan het rondkijken voor een eindereeks MTB te kopen.
Nu ben ik wel enigszins geneigd om een cube te kopen (prijs/kwaliteit).

Het enigste waar ik altijd op 'afknap' bij Cube zijn de schijfremmen.
In de prijs categorie waar ik in zoek (500euro - 800euro) zijn deze meestal geleverd met "Hayes Stroker Ryde"

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze schijfremmen?
Is het eenvoudig om te switchen naar hydraulische v-brakes?

(welke merken zitten in dezelfde prijs/kwaliteit als cube?)
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Re: Ervaring schijfremmen en Cube

Bericht door dejos^^ »

thefullmooner schreef:He,

Ik ben aan het rondkijken voor een eindereeks MTB te kopen.
Nu ben ik wel enigszins geneigd om een cube te kopen (prijs/kwaliteit).

Het enigste waar ik altijd op 'afknap' bij Cube zijn de schijfremmen.
In de prijs categorie waar ik in zoek (500euro - 800euro) zijn deze meestal geleverd met "Hayes Stroker Ryde"

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze schijfremmen?
Is het eenvoudig om te switchen naar hydraulische v-brakes?

(welke merken zitten in dezelfde prijs/kwaliteit als cube?)
je hebt 2 verschillende merken van schijfremmen tussen het budget van 500 -800 de 'hayes stroker ryde ' waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb en de ' shimano M445 ' waar ik wel ervaring mee heb en na 650 km nog steeds zeer tevreden mee ben kwa remkracht en doseerbaarheid en deze schijf heeft al heel wat modder gezien dus .
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Re: Ervaring schijfremmen en Cube

Bericht door yajop »

thefullmooner schreef:He,

Ik ben aan het rondkijken voor een eindereeks MTB te kopen.
Nu ben ik wel enigszins geneigd om een cube te kopen (prijs/kwaliteit).

Het enigste waar ik altijd op 'afknap' bij Cube zijn de schijfremmen.
In de prijs categorie waar ik in zoek (500euro - 800euro) zijn deze meestal geleverd met "Hayes Stroker Ryde"

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze schijfremmen?
Is het eenvoudig om te switchen naar hydraulische v-brakes?

(welke merken zitten in dezelfde prijs/kwaliteit als cube?)
Ik heb op mijn Cube XMS de schijfremmen laten verwijderen en vervangen door MAgura 33,ik moest wel de vork upgraden aangezien er op de standaardvork geen noppen stonden om V brakes te monteren.
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

Ik heb de Stroker Ryde op mijn DH gehad.Hier zijn ze echter niet voor gemaakt (meer entry XC level). Zijn goed doseerbaar, hebben een goeie bite doch niet echt krachtig genoeg voor DH. Ik heb ze echter niet heel lang gebruikt (3 dagen in winterberg en 2 dagen op men AM in Luxemburg). Ze lijken me echter wel goed gebouwd. Als ge ni in de Alpen gaat rijden en uw "bergritten" beperkt tot de ardennnen dan kunde hier ni veel mee verkeerd doen.
Zie ook mtbr : http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-bra ... 07crx.aspx
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Ben slechts beginner, maar ben zeer tevreden over deze remmen op mijn Cube...
thefullmooner
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 13 feb 2005 12:10
Rijdt met: Trek6500

Bericht door thefullmooner »

Kom juist van de lokale fietswinkel waar ze mij toch enigsinds het volgende bevestigde.

Schijfremmen die meestal gemonteerd worden op een MTB onder de 1000euro zijn niet echt 100% te betrouwen.

Bij hem kwamen zulke fietsen veel binnen met klachten als slepen en piepen.

Nu is het helaas een fenomeen dat tegenwoordig bijna alle MTB (vanaf 500euro) reeds met schijfremmen komen (zal commercieel beter werken dan v-brakes).

Wel enigszins jammer want voor deze reden ga ik Cube ook een beetje moeten afschrijven. (er zijn nog merken met dezelfde tendens)
In de fietswinkel wouden ze ook niet de schijfremmen vervangen door V-brakes! En om dit nu zelf te doen op een nieuwe fiets vinnik nogal dom!
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Bericht door BEASTY »

thefullmooner schreef:Kom juist van de lokale fietswinkel waar ze mij toch enigsinds het volgende bevestigde.

Schijfremmen die meestal gemonteerd worden op een MTB onder de 1000euro zijn niet echt 100% te betrouwen.

Bij hem kwamen zulke fietsen veel binnen met klachten als slepen en piepen.

Nu is het helaas een fenomeen dat tegenwoordig bijna alle MTB (vanaf 500euro) reeds met schijfremmen komen (zal commercieel beter werken dan v-brakes).

Wel enigszins jammer want voor deze reden ga ik Cube ook een beetje moeten afschrijven. (er zijn nog merken met dezelfde tendens)
In de fietswinkel wouden ze ook niet de schijfremmen vervangen door V-brakes! En om dit nu zelf te doen op een nieuwe fiets vinnik nogal dom!
yep,

als je hydrolische schijfremmen gebruikt zie ik het probleem niet die regelen zichzelf, maar als je (geld voor alle remmen) gewoon je fiets afspuit en er niet meer naar omkijkt tot de volgende rit dat zal alles wel eens beginnen kraken en slepen.

gr

beasty
quab
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 31 mar 2010 11:13
Rijdt met: Cube

Bericht door quab »

thefullmooner schreef:Kom juist van de lokale fietswinkel waar ze mij toch enigsinds het volgende bevestigde.

Schijfremmen die meestal gemonteerd worden op een MTB onder de 1000euro zijn niet echt 100% te betrouwen.
Dit bevestigt de waarde van het "advies" van LBS'sen.... wat een klinkklare NONSENS.
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

quab schreef:
thefullmooner schreef:Kom juist van de lokale fietswinkel waar ze mij toch enigsinds het volgende bevestigde.

Schijfremmen die meestal gemonteerd worden op een MTB onder de 1000euro zijn niet echt 100% te betrouwen.
Dit bevestigt de waarde van het "advies" van LBS'sen.... wat een klinkklare NONSENS.
[sarcastic mode] Het is inderdaad zoals zijn LBS zegt. Op fietsen onder de 1000 euro zijn schijfremmen rommel, want een SLX, XT, K18, juicy 5, juicy 3 ...., dat is je reinste ongeluk.[/sarcastic mode] :drunk: :drunk:
Sommige LBS'sen hebben inderdaad ECHT GEEN tijd om de evolutie in techniek bij te houden. Vroeger waren goekope schijfremmen slecht, nu zijn er bijn geen slechte hydraulische schijfremmen meer (bijna :wink: ) als je ze onderhoud gelijk het moet. Just my 2C
Trekhond
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 16 jun 2010 20:55
Rijdt met: Trek Top Fuel XTR Chris King

Bericht door Trekhond »

Hayes valt nog goed mee.. Veel beter dan de gewone shimano's enzo..

Gevindt zelfs die hayes op fietsen van 1500 €. Gemoet natuurlijk nie verwachten da et superremmen zijn, maar zeker en vast nie slecht!
Plaats reactie