comfortabele fully

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Sidious
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 04 jun 2005 15:31
Rijdt met: Scott Scale elite 29er

comfortabele fully

Bericht door Sidious »

ik ben op zoek naar een comfortabele fully om toertochten te doen in de kempen en af en toe vlaams brabant en ardennen
ik rij nu met een specialized stumpjumper (2005) met 100mm vering voor en achter. Ik zit echter te gestrekt. Het is een 19 inch.Ik heb binnenbeenlengte 90,3 cm en lengte 1m85. Ik denk dat ik hierop gestrekt zit doordat het stuur veel lager staat dan het zadel ( 4 a 5 cm) ondanks dat er al voor 3cm spacers, een riser stuur en stuurpen van 90 cm opzitten.misschien dat de zitbuishoek en balhoofdhoek ook de zithouding bepalen?
de speci heeft een heel lange bovenbuis
ik dacht voor een 19'5 inch of 20 inch als maat te gaan omdat dan het verschil tussen stuur en zadel minder zijn dan bij een 19 inch
ik dacht aan de trek fuel ex maat 19'5 (deze heeft ook een zeer lange bovenbuis, maar lees toch op het forum dat deze een rechte zit heeft,wat ik niet goed snap :P )
verder had ik nog volgende fietsen in het gedacht
cube ams 110 of 130
kona 120 of heihei
giant anthem
turner,ibis,sunn lijken me ook ideaal maar te duur
iemands nog tips?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: comfortabele fully

Bericht door rubber-12 »

Sidious schreef:... Ik zit echter te gestrekt... ondanks dat er al voor 3cm spacers, een riser stuur en stuurpen van 90 cm opzitten...
Hoe zou het komen dat je te gestrekt zit :-k

Wat noem je een heel lange bovenbuis?
Steek een kortere stuurpen met een steilere hoek.
Sidious
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 04 jun 2005 15:31
Rijdt met: Scott Scale elite 29er

Re: comfortabele fully

Bericht door Sidious »

rubber-12 schreef:
Sidious schreef:... Ik zit echter te gestrekt... ondanks dat er al voor 3cm spacers, een riser stuur en stuurpen van 90 cm opzitten...
Hoe zou het komen dat je te gestrekt zit :-k

Wat noem je een heel lange bovenbuis?
Steek een kortere stuurpen met een steilere hoek.
oeps.. 9cm dus
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

Trek Fuel EX mss
galileo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 22:18
Rijdt met: Lapierre 629

Bericht door galileo »

Ik rijd met Stevens F10 fully, vergelijkbaar met de Fluent in het huidige gamma.
Ik ben 1,80 m en heb een maat 20. Ik vind zelf dat ik hierop vrij recht zit, en ik vind het een heel comfortabele fiets.
Sidious
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 04 jun 2005 15:31
Rijdt met: Scott Scale elite 29er

Bericht door Sidious »

Stevens Fluent lijkt me ook een goede fiets!
nu nog een dealer in de buurt van antwerpen vinden die fullys heeft staan :-? zie hier alleen maar hardtails in de winkels
wil een fuel ex testen of bekijken maar ik vind in de buurt van antwerpen geen winkel waar ze dit model binnen hebben. Beter eens naar Hopmans in bergen op zoom rijden in de hoop dat zij er hebben staan
Markus
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 17 mei 2003 16:04
Rijdt met: On one inbred, Genesis Tarn, Titus rockstar.

Bericht door Markus »

Trek gebruikt de Genesis geometrie van Gary Fischer = langere bovenbuis in combinatie met een korte stuurpen = betere rijeigenschappen.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Headshot schreef:Trek Fuel EX mss
+1: ga maar eens naar dat model kijken.
Is veerweg van 120mm... zaaaaalig comfort
Sidious
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 04 jun 2005 15:31
Rijdt met: Scott Scale elite 29er

Bericht door Sidious »

Denk dat het een trek wordt! Maar eerst een testrit.heb me ooit eens laten uitmeten bij meetcentrum bullen die als advies maximum 19 inch gaf als maat.achteraf vindt ik dit raar met een lengte 1m84 en beenlengte 90,3 cm. Dacht nu eerder aan een 20 of 19,5 inch.vermoedt dat bullen zijn metingen gericht zijn op het maximum aan rendement?terwijl ik voor het comfort wil gaan
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

Sidious schreef:Denk dat het een trek wordt! Maar eerst een testrit.heb me ooit eens laten uitmeten bij meetcentrum bullen die als advies maximum 19 inch gaf als maat.achteraf vindt ik dit raar met een lengte 1m84 en beenlengte 90,3 cm. Dacht nu eerder aan een 20 of 19,5 inch.vermoedt dat bullen zijn metingen gericht zijn op het maximum aan rendement?terwijl ik voor het comfort wil gaan
Trek heeft een lange bovenbuis, dus zeker niet te groot gaan met uw frame, ik reed op een 18.5 en heb bijna 90 binnenbeenlengte en meet 1.84m
Plaats reactie