Bike Gigant ???????

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gast

Bericht door Gast »

Als je pas start met biken, zou ik velgremmen nemen. Die Viper lijkt me volledig Deore afgemonteerd (op de remhendels na, maar da's niet zo erg)
Die GT is een speciale aanbieding en hebben ze mogelijks maar in 1 maat meer.
Bij Shimano is de volgorde in stijgende kwaliteit : Altus-Acera-Alivio-Deore-LX-XT-XTR. Met een Deore-groep zit je zeker goed; een LX achterderailleur is een surplus. Voor de rest lijkt me dit een aardig instapmodel (goeie banden, een degelijk balhoofd). De vork is het instapmodel van Manitou, vergelijkbaar met een Pilot van Rock Shox.

Hier vind je de Belgische importeur : http://www.brasseur-bicycles.com/rubvip_fr.html en kan je ook zien dat die adviesprijs van Bike2Build niet gelogen is.

Voor de een overzicht van de Trek-producten en prijzen kan je bij http://www.bike-fun.nl/ terecht, links onderaan op webwinkel klikken, fietsen MTB, Trek. Hoe er bij hier wel rekening mee dat bvb. de 4500 een zeer goeie fiets is, maar toch iets minder afgemonteerd is dan die Viper. Het merk (en dan vooral die gigantische reclamecampagnes) betaal je ook mee.
Wat de zithouding betreft, die zal voor iedere rijder verschillend zijn en kan je nadien ev. aanpassen door een andere stuurpen of een verhoogd stuur te monteren. Een algemeen principe van merk X zit rechter dan merk Y kan je volgens mij niet doen.

Hakke
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Heb zelf met een Trek gereden, een 4700.
Ben er heel tevreden van geweest, en mijn vrouw nu nog.
Je zit er idd. iets rechter op, vond het een comfortabele houding.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Als je rechter wil zitten ga je misschien beter kijken naar free-ride of all mountain modellen.
Anders idd. de stuurpen veranderden.

De manitou six is qua werking eerder te vergelijken met de RS judy TT dan met de pilot
felix
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 13:23

Viper TR 3.0 vers Bulls Comp 450

Bericht door felix »

Hi, 'k ben hier nog een keer. Vandaag naar dien Viper gaan kijken bij de
plaatselijke 'boer', die diedt hem zelfs nog iets goedkoper aan dan via
Internet (± 600), maar ik weet dat service en onderhoud bij hem zeker ook niet vet zullen zijn, maar dar kunnen we wel anders oplossen.
Hij had wel nog een alternatief, ietske duurder natuurlijk: Bulls Comp 450
à 699 ipv 799 euro. 'k heb nog geen tijd gehad om hier op het forum op
zoek te gaan naar commentaren over Bulls. Iemand ervaring ?
Wie kan mij helpen kiezen ?
Gebruikersavatar
bizl
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 00:43
Rijdt met: Giant

Bericht door bizl »

Heb je al eens aan Giant gedacht? de Terrago FS 1 (649 eur Deore afmontage) en de terrago FS 2 (589 eur) lijken mij redelijk goede instapmodellen.Ik heb die fiets zelf ook als instapmodel gekocht en heb er nooit spijt van gehad.

Ps: loop eens naar een plaatselijke krantenboer en vraag daar achter de 'MOutainbike guide 2004', daarin vind je heel wat info over afmontages, veringen en andere technische toestanden en er staat een 20 stappenplan in voor beginnende bikers en hoe ze een fiets moeten kiezen. Verder vind je er ook een volledige prijslijst van alle merken.
yliekens
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 sep 2004 00:30

MTB's van BIKEGIGANT

Bericht door yliekens »

Ik ben een beginnende biker, en op zoek naar een niet te dure fiets, momenteel staan er op ebay mtb's te koop van bikegigant, zeer goed uitgerust voor die prijs ( heb ik de indruk) , graag wat advies van kenners
dank u
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=8355

Ik ben in ieder geval niet te vinden voor bikegigant.
Ik vind dat zij nogal een agressieve verkoopshouding hebben.
De prijzen waar zij hun fietsen mee vergelijken lijken mij ook heel hoog gegrepen.
Krulle
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 sep 2004 00:09
Rijdt met: MTB

Bericht door Krulle »

kawa schreef:http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=8355

Ik ben in ieder geval niet te vinden voor bikegigant.
Ik vind dat zij nogal een agressieve verkoopshouding hebben.
De prijzen waar zij hun fietsen mee vergelijken lijken mij ook heel hoog gegrepen.

Ik heb er vorige week maandag de invader 3 besteld. De dag zelf nog overgeschreven en dinsdagmorgen kreeg ik al bevestiging dat mijn betaling ontvangen was. Binnen de 5 werkdagen ging de fiets verzonden worden. Vrijdag kreeg ik een telefoontje waarin ze me er vriendelijk op wezen dat er enkele problemen waren met het leveren en dat het nog een tijdje kon duren. Ze vroegen me ook of ik niet liever mijn geld terug kreeg. Ik zei dat ik wel even geduld heb. Nu vrijdag ten laatste zouden ze me terugbellen met meer nieuws.

Als ik jou was zou ik dus nog even wachten met daar een fiets te bestellen.
Ik laat hier wel even weten hoe het afloopt.
trapper
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 12 aug 2004 08:32
Rijdt met: merida 3000

Re: MTB's van BIKEGIGANT

Bericht door trapper »

yliekens schreef:Ik ben een beginnende biker, en op zoek naar een niet te dure fiets, momenteel staan er op ebay mtb's te koop van bikegigant, zeer goed uitgerust voor die prijs ( heb ik de indruk) , graag wat advies van kenners
dank u
Ik zou als ik jou was hier naar deze site ook is gaan kijken
http://www.12gotrading.com/ga.php?naar=popup hij is dus echt wel heel goedkoop hoor . Hoop je daarmee een beetje van dienst te zijn geweest
yliekens
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 sep 2004 00:30

Bericht door yliekens »

Ik heb dan toch maar eentje van bikegigant besteld , zal weten te zeggen hoe ie bolt.
Plaats reactie