Bike Gigant ???????

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

nothing 's impossible schreef:De enige booschap die ik hier in dit topic lees is: opgelet, die fiets is niet duur genoeg om goed te zijn.
Dan lees je toch iets wat er niet staat, Nothing's Impossible.

Ik bvb. heb nooit gezegd dat een Deore-bike met no-name frame, Magura Julie en Suntour vork slecht is. Bovendien heb ik ook gesteld dat de prijs voor dat alles zeker niet te hoog is.

Het enige wat ik dan gedaan heb is de verkoopspraktijken, de service en ook wel de kwaliteit van het frame (dat idd wss niet beter of slechter zal wezen dan de meeste basisbikes) wat in vraag gesteld.

Ik ben overigens niet voor peperdure bikes voor gewone rijders te vinden (cfr. het topic over C'dale).

Ook bij anderen lees ik grotendeels dezelfde opmerkingen.

Of ben ik het toch die de zaak anders interpreteert?
Laatst gewijzigd door Jack77 op ma 30 aug 2004 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

nothing 's impossible schreef:
De enige booschap die ik hier in dit topic lees is: opgelet, die fiets is niet duur genoeg om goed te zijn.
Langs mijn kant zeker niet de bedoeling om zo over te komen.
Naar mijn mening zijn deze verkopers een soort oplichters. :evil:
Je kan voor 600-800€ een mooie MTB kopen bij verschillende merken.
Ik hoef er maar enkele te noemen, Trek, Specialized, Thompson, Viper, Granville, noem maar op....
En dan ben je toch nog altijd beter af dan zomaar iets van zulke firma kopen.

Mijn gedacht he :wink:
grtz
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

De aangeboden fiets is volgens mij goed en zeer scherp geprijsd.
Let wel even op met verzendingskosten, garantiebepalingen...

De fietsen bij een lokale verkoper zullen duurder uitvallen, zelfs zonder de extra'tjes die er hier opzitten.
Je hebt dan wel een meerwaarde aan service.

Als je op het net zoekt zijn waarschijnlijk nog wel mooiere koopjes te vinden denk ik.
felix
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 13:23

Re: Bike Gigant ???????

Bericht door felix »

Bedankt voor de reacties.
Ik meen te mogen begrijpen dat het materiaal nt slecht is voor een
beginneling, maar dat de verkoopspraktijken van deze verkoper nt
geappreciëerd worden omdat hij een vgl maakt met ander materiaal
(welk ?) dat 2.000 euro zou kosten! 't Staat mij eerlijk gezegd ook
nt veel aan. Plus dan natuurlijk de kwestie van de service ....

Dan een ander vraagske. 'k Heb nu een aanbod gekregen voor
enen "Eddy Merckx" k' Heb hier al eens rondgekeken maar ik vind die
naam niet terug !? De gegevens die ik heb zijn zr summier:
"MOUNTAINBIKE EDDY MERCKX Amper 15 km gereden, pro-max stuur
en zadel, airline velgen, 18 versnellingen, nieuwe staat"

Op de site van Merckx is niets terug te vinden over MB? Is er iemand die
iets meer kan vertellen? 18 versnellingen, wat kan dat zijn 2 x 9 ???
Dat kader zal waarschijnlijk nt slecht zijn, veronderstel dat je dat die
18 versn kloppen kun je dan upgraden naar bvb 27 versn of is dat een
te grote kost ?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ik weet dat Merckx ook wat MTB's maakt(e?), maar 't is volgens mij niet van harte, maar eerder als randgebeuren om nog wat geld uit wielertoeristen die in de winter wel eens in het veld willen rijden hun zakken te kloppen.

Welke types Merckx maakt(e?), daar heb ik geen idee van. Maar ze zullen en zowieso te duur zijn voor wat het is. Van een MTB met 3*6 versnellingen kan je heden ten dage best wegblijven.... super-low-end of veel te oud, of beide.
't Zou natuurlijk ook een 2*9 kunnen zijn al zie je dat nagenoeg nooit (tenzij bij wedstrijdrijders); in dat geval verwijs ik nog maals naar bovenstaande opmerkingen. Merckx en MTB gaat nu eenmaal niet echt samen (en gezien zijn uitspraken over deze sporttak zie ik het niet snel boteren).

Ala, da's mijn persoonlijke mening...
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook een vork (RS Pilot SL) gekocht via de (Duitse) stores van eBay. De afhandeling ervan verliep gewoon perfect. Het materiaal werd in perfecte toestand en per koerier thuis geleverd, dus ik heb er alvast een goeie ervaring mee.

De aangeboden fietsen die je aanhaalde zijn zeker hun geld waard. Redelijke afmontage voor een acceptabele prijs. Service zal zo goed als zeker nihil zijn; garantie eveneens.

Is het deze aanbieding : http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 94182&rd=1 ? Waarschijnlijk wel.
Wel, die staat er nog eens in ( http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 73602&rd=1), maar dan voor 600 euro.
Op eBay wordt alles met een brede noppenband en ev. een geveerd vorkske een mountainbike genoemd; wees daar voorzichtig en vooral kritisch mee. Als je goed naar de foto kijkt, zie je op de bovenbuis 'Jupiler' staan, dus vermoedelijk is dit één of andere tombolaprijs of maakt die deel uit van een promotiecampagne.

Wat de fiets zelf betreft, Eddy Merckx heeft bij mijn weten geen mountainbikes; dus dit zal wel een gewoon frame zijn (zoals van een trekking fiets) met een zeer simpel 'verend' vorkske erin. Let ook op de toch wel zeer dunne staande buis van de achtervork.

Als je toch zo'n 600 euro wil uitgeven, kijk dan eens eerder naar dit :
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6690 of dit http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6758. Dit zijn m.i. echte instapmountainbikes, ideaal voor beginners lijkt me.

Hakke.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

viper schreef:Snoodaards :evil: 't was bovendien LX en XTR :D
Ik kan hem toch niet in de vuilbak smijten niet. Het is bovendien nog eenechte, dus zonder die omgekeerde veer, oef.
Ik had 't dan ook helemaal niet over Specialized, integendeel, lof dat ze tegen de rapid-rise-stroom in durven roeien. 'T gaat mij hier om een ander niet nader te noemen Amerikaans merk :wink:
nothing 's impossible schreef:De enige booschap die ik hier in dit topic lees is: opgelet, die fiets is niet duur genoeg om goed te zijn.
Het klopt dat dat op dit forum hier en daar gezegd wordt - en meestal zeer terecht - maar alvast niet in dit topic. De aangeboden bike is zeer behoorlijk samengesteld, alleen waarschuwen we voor de manier van zakendoen van de verkoper. Dit soort van misleidende reclame (ik denk dat ik dat woord hier niet te lichtzinnig gebruik) wekt toch geen vertrouwen?
Gast

Bericht door Gast »

De enige booschap die ik hier in dit topic lees is: opgelet, die fiets is niet duur genoeg om goed te zijn.
Ik denk niet dat dat hier beweert wordt, maar je zal toch zelf moeten toegeven dat je kwaliteit moet betalen. Het is aan ieder van ons hoeveel hij wil neertellen voor die kwaliteit, afhankelijk van je behoeften en/of wensen.

Hakke
felix
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 13:23

Bericht door felix »

OK forget about Merckx. Het aanbod dat ik gekregen heb was tussen ()-jes van een privé persoon (niet via ebay), waarschijnlijk ook een tiep die er een gewonnen heeft in de tombola.

Hakke, bedankt vr de tip. 'k heb dien Viper en Avalanche eens bekeken.
Zien der alle 2 schoon machientjes uit, maar ... gelieve rekening te houden met mijn allereerste opmerking. "'k ben een complete blue !"
Als ik de specificaties van die 2 fietsen bekijk hebben we
Viper met V- brakes, achter Shimano LX, voor Shimano Deore.
Avalanche met schijfremmen, voor en achter Deore.
Wat geniet er nu de voorkeur ? V- brakes of schijfremmen ?
Voor zover ik hier kan volgen in andere besprekingenzou Deore beter zijn dan LW ???? Dus zou Avalanche beter uitgerust zijn dan Viper ?
Ben ik verkeerd of heb ik hier en dan nog iets over het hoofd gezien dat belangrijk is ?

Ergens meen ik hier ook iets gelezen te hebben dat je op een Trek rechter
zou zitten dan op andere merken ? Aangezien ik tot de oudere garde behoor is dat misschien positief ivm met rijcomfort ? Heeft Trek ook iets in de prijsklasse 6 à 700 euro ?
Bedoeling is dus recreatief rijden, geen wedstrijden, ritjes 30 à 50 km,
zoveel mogelijk off-road (bospaden, boerewegels enz). Niet het ZWARE werk [-X
Rookie
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 aug 2004 16:11
Rijdt met: batavus koersfiets

Bericht door Rookie »

M'n (toekomstige) schoonvader heeft ne trek gekocht, net omdat hij op die fiets rechter zat dan op andere modellen. Zijn doelstelling was ook nu en dan recreatief te rijden.
Hij is er heel tevreden over (ook qua prijs) en is trouwens ook jou "leeftijdscategorie".
(zonder bijbedoelingen :wink: )
Plaats reactie