Bike Gigant ???????

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
felix
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 13:23

Bike Gigant ???????

Bericht door felix »

Ben een complete bleu ! Ben ietske ouder dan meeste bezoekers (+50) geen sportieve achtergrond. Rij sinds een 2 tal jaar een 1.500 km per jaar (zomer) met een racefiets en zou willen combineren met MB in de winter.
Deze week voor de 1ste keer met MB gereden. was een huurfiets, complete ramp ! Denk eraan om een MB aan te schaffen, goede 2de hands of goedkoop nieuw. Heb hier wat rondgeneusd, toevallig op Ebay terechtgekomen en het volgende gevonden.
http://stores.ebay.nl/BIKESWORLD-NETHERLANDS
Heeft er iemand ervaring met deze firma? Wat denk je van dit materiaal ?
Zou interesse hebben voor Cross 3 of Invader3.
Uw mening en/of andere tips ?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Geloof in ieder geval niks van hun verkoopsprietpraat ("elders soortgelijke bike met een mindere afmontage voor 2500 euro"); dat van die "XTR" slaat ook enkel maar op de achterderailleur.

Het gaat dus om een no-name frame met een Deore afmontage en Magura Julie-schijfremmen en een basic Suntour verende vork.

Licht zal die bike niet en naar de kwaliteit van het frame (met een vrij standaard-geometrie) is het gissen.

Die bike is zeker niet te duur voor 589 euro - hier in België is zo'n combo doorgaans wel wat duurder, denk ik -, maar qua service denk ik niet dat je veel moet verwachten gezien hun verkoopspraktijken.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Wat me ongelooflijk stoort aan die bende, is inderdaad de "zever" die ze verkopen (om het on-Hollands te zeggen :D). De bikes die ze verkopen komen in de verste verte niet in de buurt van de prijsklasse van de 2500 euro, en die vermelding "XTR 27-gang" suggereert voor de onoplettende koper ook dat het om een XTR-groep zou gaan. Dat ze die XTR d'r dan als lokkertje opzetten, vind ik eigenlijk eerder negaties als positief... Een XTR met deore rapidfires: da's een beetje parels voor de zwijnen.

Dat neemt niet weg - en daar komt het dan uiteindelijk wel op neer - dat de bike voor die prijs zeer behoorlijk afgemonteerd is. Verkoop eventueel dat XTR-kroonjuweel en koop er 2 of 3 upgrades van, en je hebt een zeer redelijke bike voor het geld... (cross 1)

Wel realistisch blijven inderdaad, service na verkoop zal quasi nihil zijn, ff uitzoeken dus of de fietsenmaker om de hoek aan dit soort bikes wil werken...
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Der zijn gerenomeerde amerikaanse firma's die XTR deraileurs en deore shifters monteren, daar zou ik me geen zorgen over maken.

De remmen zijn dik in orde, de vork(xcp-75) is goed en heel onderhoudsarm.

Voor 629 € zou ik me niet te veel zorgen maken, maar verwacht inderdaad niet teveel service.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Dees advertenties waren mij ook al eens opgevallen.
Wat een praatjes! =D>
Een gelijkwaardige fiets kost 2500€ :^o [-X
Mij verkopen ze in ieder geval niks.
Ik zou gewoon zelf een fiets gaan kopen in een fietsenwinkel, dan heb je er de service bij. Die je bij zo'n mannen volgens mij helemaal niet hebt.

grtz
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

nothing 's impossible schreef:Der zijn gerenomeerde amerikaanse firma's die XTR deraileurs en deore shifters monteren, daar zou ik me geen zorgen over maken.
Klopt, maar als je een beetje tussen de regels kan lezen, dan ontdek je wel dat ik niet helemaal fan ben van dat bepaalde merk. Maar sssssst want ze lezen mee :wink: Daarnaast staat die XTR bij "hen" niet op een fiets van 600 euro, maar wel op eentje van 2000+, en ik ben nét van mening dat in die eerste prijsklasse dat geld beter aan iets anders had kunnen worden besteed. Doyouseewhatimean :D
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Klopt, maar als je een beetje tussen de regels kan lezen, dan ontdek je wel dat ik niet helemaal fan ben van dat bepaalde merk. Maar sssssst want ze lezen mee
Snoodaards :evil: 't was bovendien LX en XTR :D
Ik kan hem toch niet in de vuilbak smijten niet. Het is bovendien nog eenechte, dus zonder die omgekeerde veer, oef.

Verder niets dan hoon voor die merken die klanten pogen te lokken met XTR gedoe,maar op essentiële plaatsen Deore prullen gebruiken op fietsen van bijna 3000€. En Specialized zijn dan nog de allerslechtste niet.

Nog een geluk dat ze er geen XTR trapstel op gezet hebben :drunk:
Laatst gewijzigd door viper op ma 30 aug 2004 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Over de verkoopstaktiek van die mannen ga ik me niet uitspreken, maar prijs kwaliteit ben je toch beter af dan met veel andere bikes.

Der zijn (Amerikaanse) fietsen van 1500€ die alivio onderdelen hebben steken.

Je betaald hier gewoon geen merk, geen eindverkoper, je betaald geen 500€ extra gewoon voor het stikkertje!!!

Der valt een woordje te zeggen over evenwicht in de afmontage maar ik zie het eerder als een extra'tje.
Deftige vork, niet top of the bill maar werkt goed.
Meer dan aardige remmen.
Het frame zal niet superlicht zijn maar zal wel voldoen, de taiwanezen die dat frame in mekaar boksen maken ook de frames van alle dure merken, dus zullen ze wel weten hoe het moet!

Voor een startende mtb'er is dit toch een meer dan behoorlijke fiets voor een aanvaardbare prijs!!!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

nothing 's impossible schreef:
Der zijn (Amerikaanse) fietsen van 1500€ die alivio onderdelen hebben steken.
Nu moeten we ook niet gaan overdrijven he :wink:
Een deore misschien samen met LX/XT voor die prijs maar alivio?


grtz
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Heb het even nagekeken, en het was inderdaad overdreven,
Het is een fiets van slechts 1000 €

De cannondale F400 heeft een alivio TRAPAS.
PS. dat is een instapmodel, dan raad ik toch iets anders aan.

De enige booschap die ik hier in dit topic lees is: opgelet, die fiets is niet duur genoeg om goed te zijn.

Wat een boodschap die wij als forum aan de fabricanten sturen!!!
Flanders, thompson.... Maak uw fietskes een paar honderden € duurder en we zullen ze wel kopen?????
Plaats reactie