Cube Analog - Cube Acid

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Wincky
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 apr 2010 21:46
Rijdt met: Minerva Cyclone

Cube Analog - Cube Acid

Bericht door Wincky »

Vanmiddag bij de plaatselijke Cube-dealer binnengesprongen om deze beide fietsen te vergelijken. Qua prijs ontlopen ze elkaar maar een 200-tal euro's maar de Acid lijkt me beduidend beter afgemonteerd. De Analog is dan weer voorzien van mechanische schijfremmen, wat volgens die dealer veel onderhoudsvriendelijker is dan de hydraulische remmen op de Acid.

Kortom: Is een Acid zijn meerprijs waard t.o.v. een Analog (ook al vind ik dat groen-witte kader van de Analog knapper) en is een Acid werkelijk zo veel duurder in onderhoud? Ik ben een leek die nog maar een paar maanden rondtoert, dus remmen ontluchten etcetera is voorlopig niet aan mij besteed.
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

mechanische schijfremmen ?? steekt ge beter v-brakes of magura remmen zenne !!! enkel problemen met die mechanische
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Bericht door Erik.B »

zefii schreef:mechanische schijfremmen ?? steekt ge beter v-brakes of magura remmen zenne !!! enkel problemen met die mechanische
+1
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

mech

Bericht door trainingsbeest »

mechanische remmen is net meer onderhoud

kabel slijtage en remmen bij regelen etc

rij al 2j rond me hydro remmen waar nog niets meegedaan is (buiten remblokken)
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

BLIJF WEG VAN MECHANISCHE SCHIJFREMMEN!

de remkracht is ondermaats en onderhoud ligt redelijk hoog

voor een kleine meerprijs kan je zelfs al opteren voor een cube attention

kijk vooral naar de afwerking qua remmen en versnellingen
Wincky
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 apr 2010 21:46
Rijdt met: Minerva Cyclone

Bericht door Wincky »

Ok, bedankt! Is die glanzende lak op bepaalde Cubes niet gevoeliger voor krassen en steenslag?
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Zoek een andere dealer !!
jeroenh
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 16:59
Rijdt met: Cervelo s2 / orbea crossfiets

Bericht door jeroenh »

Wincky schreef:Ok, bedankt! Is die glanzende lak op bepaalde Cubes niet gevoeliger voor krassen en steenslag?
klopt , de ltd en reaction ( bij de zwarte versies weet ik het zeker) hebben een geanodiseerde lakking die veel krasbestendiger is
julcesaar
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 06 mar 2010 23:18
Rijdt met: Cube Analog

Bericht door julcesaar »

Als recente beginneling op de TT scene ben ik ook overgegaan tot het aanschaffen van een eigen MTB begin deze maand. Ik had ook getwijfeld tussen een Analog en een Acid. In eerste instantie geopteerd voor een wit/rode Acid. Maar bleek toen dat die niet meer verkrijgbaar was. Dus rij ik nu op een Analog. Ik heb het mij geen seconde beklaagd en reeds enkele Acid's achter mij gelaten....Ik ben toch van mening dat het hem meer in iemand's tikker, benen en kop gebeurt dan in zijn voorvork of derailleur. :-D
Plaats reactie