Kids MTB

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Kids MTB

Bericht door mcoen »

Met welke MTB-kes laten jullie je kids rijden? Ik zou voor mijn oudste dochter een nieuwe MTB willen kopen. Ik heb haar 2 jaar geleden een NSR Kayman gekocht aan het Gardameer. Dat merk wordt enkel in Italië gekocht, maar is wel een schitterend MTB-ke (Afbeelding). Er is al aardig wat mee gebeuld en het is nog prima in orde. We zouden deze doorschuiven naar onze 2de dochter en een nieuwe willen kopen voor de oudste.

Van NSR heb je een full suspension (Afbeelding). Aangezien we de laatste week van augustus naar het Gardameer gaan zouden we hem daar terug kunnen kopen. Hij kost een goede € 300. Voor we daar heen gaan wilde ik even informeren wat jullie voor jullie kids hebben, wat de ervaringen zijn.

ter volledigheid, mijn oudste in nu 7 jaar en rijdt al tochtjes mee in de bossen en het veld van een 15-20 km.

Grtz,

Marc
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Mijnen tweeden (9 jaar) heeft zo'n Granville FS en hij is er redelijk tevreden over (wel wat zwaar, voor zo'n ventje).

Fieldbiker
Gebruikersavatar
trailstar
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 20:53
Rijdt met: Rocky Mountain ETSX70, Ludo Postfiets

Bericht door trailstar »

Ik denk dat ge voor jonge kinderen beter een hardtail koopt omdat ne fs toch wat zwaar uitvalt en ze met een hardtail toch beter het terrein leren aanvoelen.

bron: O²Bikers
Gebruikersavatar
jungbrunnenwald
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 12:50

Bericht door jungbrunnenwald »

Mijn dochter daphne (10 jaar) heeft ook een Granville , ze heeft hiermee Wolvertem gereden en gaat nu mee naar Haacht.
Fiets is ook beetje zwaar , maar rijd heel leuk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
KONA-boy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Bericht door KONA-boy »

ga ook eens kijken bij kona ( www.konaworld.com ) hebben ook een paar kids-modellen (makena en hula). De frames zijn onverwoestbaar en ze zijn afgemonteerd met degelijk spul, en door de zwakkere dollar nu ook best betaalbaar !
jo o
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 22 dec 2003 19:40
Rijdt met: Specialized

Bericht door jo o »

Specialized heeft ook een uitgebreid kids-gamma. Ze zijn misschien iets duurder maar zijn ietskes lichter dan veel grootwarenhuizen gamma's.
De modellen 2005 kids zijn hier en daar al te zien op internet.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Ik heb er voor mijn 9 jarig zoontje zelf eentje in elkaar gestoken met alleen 2de hands onderdelen, enkel het frame is nieuw het resultaat mag gezien worden en de prijs ligt op zo'n 350€

Afbeelding
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

jadadde, dendieje rijdt met beter materiaal rond dan ik precies nu :lol:
ik zou dat later ook willen doen de kinderen mee op tocht, maar eerst studeren, dan leven, dan vrouw zoeken, kinderen hebben, opgroeien, en mountainbike samen steken.
andere volgorde kan ook :lol:
Laatst gewijzigd door focus_wrc op di 20 jul 2004 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

focus_wrc schreef:.
andere volgorde kan ook :lol:
Naar eigen godsvrucht en vermogen aan te passen!! :wink:

groeten,
Stievie :lol:
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Ktm-O schreef:
Specialized heeft ook een uitgebreid kids-gamma. Ze zijn misschien iets duurder maar zijn ietskes lichter dan veel grootwarenhuizen gamma's
Heb het Specialized, zijn inderdaad een stuk duurder. En effe ter verduidelijking, die fietskes van NSR zijn zeker geen grootwarenhuis fietskes. Ze worden aan het Gardameer verdeeld door Mecki's. Mensen die in Torbole geweest zijn zullen Mecki's zeker kennen.
Plaats reactie