dual/freestyle bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
dwayne
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 12:47
Rijdt met: cannondale fatty XT

dual/freestyle bike

Bericht door dwayne »

ik ben nu geinteresseerd in van trappen jumpen en downhills in steden enzo! kheb vernomen dat dat met een dual bike gedaan word maar ik ben dat niet zeker! Is er een verschil ts freestyle, dual en trail bike? heb ik speciale wielen nodig? zijn V brakes goed genoeg? welke vering heb ik nodig? alle info is welkom
alvast bedankt
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

vooral stevig gaan zou ik zeggen (toch ook niet overdrijven mbt gewicht). Voor urban zou ik u adviseren: een degelijk hardtail kader met een zwaar vorkje alla DirtJumper/Sherman Jumper/... Een schijfrem zou nuttig kunnen zijn, hoewel een velgrem ook zou kunnen voldoen.

Neem anders eens contact op met GT Dude, de trotse eigenaar van een mooie Viper Sick Boy met dmr chieftains, DJ3, Hayes schijf vooraan en V-brake achteraan.

Groet
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

check mijn norco... is een kruising tussen een trial en een streetbike...

Grote verschillen:

Street: oerstevig, meestal single speed, zwaar
Trial: licht, steile framehoeken, geen vering, heel klein verzet 22-18
4x: veel fullies met 4" veerweg en zo licht als de rijstijl het toestaat.

Als ik je post lees dan zou ik voor iets street gaan... als je trappen gaat springen is een trialbike geen goed idee (tenzij het omhoog springen is)

greetz
bettes
dwayne
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 12:47
Rijdt met: cannondale fatty XT

Bericht door dwayne »

tis echt wel om het zwijn uit te hangen! In oostende is er ok ergens een crosspit met jumps en duinen! Tis daarvoor=> streetbike ist beste
Maar mijn probleem ivm dikkere wielen blijft nog. Ik heb nu Rigida zac 2000 met Lx naven(gn disc), is het voldoende om bv 2.35 wielen erop te zetten?
Zijn er hier ok mannen in de buurt van Ostende? Zo kan ik eens komen kijken naar je bike en is het ook makkelijker om erover te praten
alvast bedankt voe de info
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Beter 24" wielen gebruiken.
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

ik vrees dat die wielen het niet echt gaan uithouden bij extreem gebruik... Je kan er nu mee rijden in begin en dan eens de velgen het begeven (en dat gaan ze doen) er bv. Mavic ex 721 laten opspaken, zijn heel sterk en geschikt voor velgremmen. Ik heb die ook op mijn bikeje liggen en die bewegen echt niet (ligt ook voor een deel aan de goede wielbouwer).

Veel dhers in de wereldbeker gebruiken de deze omdat ze een extreem goede sterkte-gewicht verhouding hebben.

Als je echt alleen street wil gaan rijden moet je eens kijken naar Maxxis Hookworm of schwalbe supermoto banden... Die zijn voor urbangebruik voorzien.

greetz
bert

Btw: er zitten veel meer street en urbanrijders op www.dirty-pages.net
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

...........
Laatst gewijzigd door Fry op vr 12 jun 2009 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
wheely
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 09 jul 2004 23:50

Bericht door wheely »

GT dude schreef:zeker int begin gaat ge veel stuk rijden omda ge nog moet leren rijden, ik heb zo mijn BB gebroken, cranks geplooid en vork versleten, ik zou in uw geval gaan voor iets stevigs dat ook zwaar zal zijn, en ni goedkoop

voor goedkoop: spcialized P1 is echt wel deftig voor de prijs, en mijn persoonlijke favoriet

voor goed: specialized P3 of anders ne letoy 4 met 24" halo combat wielen 48 spaaks met 2.6" nokian gazzolodis en een DJ2 vork dan met QR20, maar das een beest ze

wa is uw precies budget eigenlijk?
als het budget redelijk hoog is kan je ook zelf gaan samenstellen door een bep. frame te nemen en de rest maar uit te kiezen dit komt meestal wel duurder uit dan een volledige fiets te kopen
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

.............
Laatst gewijzigd door Fry op vr 12 jun 2009 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
alpha
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 jan 2004 19:13
Rijdt met: trek 4300

Bericht door alpha »

hallo...
ik vroeg me gewoon af waar die crosspit met jumps en duinen zich bevond hier aan ons zeetje...??!
greetzzz
:oops:
Plaats reactie