sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

prachtig filmpje, en maakt niet uit om het nog eens te zien :-)

en kan niet wachten om IJsland ook eens te verkennen met de mtb
... nog 202 keer slapen :-) :drunk:
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

Jeroen_o schreef:Waarschijnlijk kennen jullie het filmpje al... Maar hij blijft erg gaaf om te zien!

"Ascent of the Eyjafjallajökull volcano on Iceland over the Fimmvorduhals pass ridge with a Sandman mountain bike"
Hier dezelfde plaats in drogere omstandigheden.

http://vimeo.com/31104037
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

@pocoloco : Voor de trip tvv van Broedelijk delen was het de bedoeling je occasie bike ginder te laten dacht ik. Rijdt daar dan nu één van die negertjes op een Sandman???
Gebruikersavatar
Jeroen_o
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 21 dec 2011 18:02
Rijdt met: Homemade Ti
Contacteer:

Bericht door Jeroen_o »

Spark schreef:
Jeroen_o schreef:Waarschijnlijk kennen jullie het filmpje al... Maar hij blijft erg gaaf om te zien!

"Ascent of the Eyjafjallajökull volcano on Iceland over the Fimmvorduhals pass ridge with a Sandman mountain bike"
Hier dezelfde plaats in drogere omstandigheden.

http://vimeo.com/31104037
`

Wat onwaarschijnlijk mooi ziet dat er uit zeg!!!!!
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Jeroen_o schreef:
Spark schreef:
Jeroen_o schreef:Waarschijnlijk kennen jullie het filmpje al... Maar hij blijft erg gaaf om te zien!

"Ascent of the Eyjafjallajökull volcano on Iceland over the Fimmvorduhals pass ridge with a Sandman mountain bike"
Hier dezelfde plaats in drogere omstandigheden.

http://vimeo.com/31104037
`

Wat onwaarschijnlijk mooi ziet dat er uit zeg!!!!!
Als je daar ook wil biken, zie deze avond www.mtb.be - de website wordt deze avond (als alles goed gaat :-)) aangepast met de data 2012. We gaan drie keer naar Ijsland !

Maar met een Sandman hoef je zo ver niet te gaan, hier het (héél) andere eind van het Sandman spectrum:

Afbeelding

Wel grappig en perfect kaderend in onze filosofie "Change Trail, Not Bike, juist spijtig dat ik geen 29"er mtb wielset bij de hand had voor de foto :-D

Afbeelding

Als je de bikes in het echt wil zien, op Velofollies gaan we zes verschillende afmontages op een rij tonen, naargelang het terrein waar ze perfect tot hun recht komen. De meesten verschillen slechts in details, zoals de banden en het stuur of stuurpen. Maar dat geeft direct een héél ander effect. De meest "extreme" afmontages zijn de race XC bike en de koers/cyclocross fiets met 29er/700C wielset (die koersfiets - niet die van op de foto - is een juweeltje...).
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Dr.Gonzo schreef:@pocoloco : Voor de trip tvv van Broedelijk delen was het de bedoeling je occasie bike ginder te laten dacht ik. Rijdt daar dan nu één van die negertjes op een Sandman???
Nee, ik had de fout gemaakt om mijn XL mee te nemen en ik vond ginder niemand die groot genoeg was om hem aan te schenken... :wink:

Maar die Sandman was niet de enige begeleidingsbike die meegegaan is, we hebben als begeleiders al in totaal vier van onze bikes bij de projecten van Broederlijk Delen in Burkina gelaten. Dit jaar hebben we er een paar van 2010 terug gezien: ik herkende ze amper... pico bello in orde, opgeblonken tot in de puntjes. De nieuwe eigenaars behandelen ze als ware het Rolls Royce'n (en dat zijn ze voor hen in zekere zin ook, als je ziet wat een normale fiets daar is...).

We hebben wel moeten uitleggen hoe je vooraan moest schakelen en waarvoor een derailleur dient: ze konden er niet aan uit dat als ze stopten om manueel de ketting vooraan op een groter blad te leggen (!), dat die dan vanzelf weer naar het kleine blad terugsprong... :roll:
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Sandman goes Nepal:



Het derde deel van de serie volgt begin februari.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Mooi!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Mooi!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Het was niet de bedoeling het 3 keer te posten, maar het is een extreem mooi filmpje!
Plaats reactie