sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Da kan ni é [-X :lol:
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Te laat, er is zelfs al geracet met Sandman materiaal :-D

http://1.bp.blogspot.com/_Nf_0sW9pnrU/S ... dytogo.jpg

Net gefinished in de Arrowhead Ultra 135 mile marathon (tot bijna -30°C onderweg !). 22e van de 52 startende bikers, met een singlespeed (en een reserve achterwiel met ander verzet in de vork vooraan). Proficiat Paul !

't Is wel maar alleen mijn vork op die bike, maar 't is een begin.

Champagne :wink: !
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

pocoloco schreef:Champagne :wink: !
Waar ? Wanneer ? :P
Laatst gewijzigd door Thierry op di 16 feb 2010 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Orkje
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 14:52
Rijdt met: Surly Cross Check, Sandman Gobi

Bericht door Orkje »

Bloody hell, hoe heb ik dit topic eigenlijk al die tijd al gemist :roll: En dat terwijl mijn persoonlijke Kalahariframe zo ongeveer in de maak moet zijn 8)
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

voor iedereen die al aan het dromen is:

http://www.bike-components.de/index.php ... =13&order=
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

Old Skool schreef:voor iedereen die al aan het dromen is:

http://www.bike-components.de/index.php ... =13&order=
Afbeelding
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Voila, de eerste Sandman Gobi demo bike is af. De rest van de framematen, XS tot XL, volgen in de weken die komen afhankelijk hoe vlug/traag we de wielen gespaakt krijgen.

De andere demo bikes worden op identieke wijze afgemonteerd, redelijk "high end" zoals je ziet. Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf 8)

Ik heb iets smallere velgen gebruikt dan ik normaal zou monteren (50mm ipv 70mm, de frames zelf kunnen tot 100mm velgen aan). Maar anders was het nog enkele maanden extra wachten. Buiten op heel mul terrein (zeer los zand of sneeuw) zou je het verschil in "float" niet te veel mogen voelen.

Deze medium is voor de volgende twee weken wel bezet, kwestie van het potentieel van de bike te testen in race omstandigheden. In tegenstelling tot wat het uiterlijk doet vermoeden kan je hier héél hard mee rijden, volgende week hebben we daar hopelijk bevestiging van!

Een hint van waar de bike nu uithangt vind je op de onderste foto :-D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

pocoloco schreef:

Ik heb me dat gerealiseerd op de Trans België tocht die we verleden jaar begeleid hebben. Die Sandman heeft daar de drie dagen tegen de gevel gestaan (ik had hem bij maar ik moest zelf met de 4x4 assisteren). Iedereen mocht er eens 't straat op en af mee rijden, of zelfs een hele etappe. Er heeft welgeteld één iemand van de meer dan 30 aanwezigen dat ook gedaan, één van onze gidsen om heuveltje in een tuin mee op en af te rijden.
De rest bekeek hem eens, zei "tiens, dat gewicht valt precies wel mee", en dat was het. Afgeschreven puur op de looks, zegt meer dan 1000 woorden.
Had je het mij gevraagd ik had er direct opgesproken na mijn kapot achterwiel vrijdag, dag 1 ! :P

Maar dan wel lefst op dienen blauwen, echt mega en mijn maat meer denk ik... :lol:

Kan je hiervan nu de volledige cassette gebruiken of ook enkel 3x7 ?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

De volledige cassette natuurlijk ! Anders heeft het weinig zin vind ik.

Sorry dat ik je er niet mee laten rijden heb, maar de bike was verleden zondag nog niet 100% af en die moest dinsdag al direct het vliegtuig op richting race - ik wou geen risico's lopen :oops:
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

Miljaarde, das meer bling bling dan ik (eerlijk gezegd) verwacht had ... Hopelijk ideaal voor Canada. Wie gaat er mee rijden?
Wow!
Plaats reactie