sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Na de eerste rit staat Elias met de Sandman 10e in zijn categorie, omsingeld door pro bikers - WOW :-D !
Ik wist wel dat die bike potentieel had, maar dit overtreft mijn stoutste verwachtingen. Go Elias go :-D !!!

Hij staat in de results wel nog bij de Masters, waar ie een straatlengte voorsprong heeft op de 2e. Dat moet ook vervelend zijn voor dien tiep... ben je feitelijk eerst, maar staat er nog iemand voor je die er niet thuishoort. Soit, de organisatie zal dat één van deez wel rechtzetten.
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

pocoloco schreef:Net binnengekregen dat Elias een heel goeie 1e etappe gereden heeft, ik weet nog geen uitslagen maar 't schijnt dat hij tot km 47 in gezelschap van Geoff Kabush gereden heeft. Ik weet niet wie van de twee daarna wat voorsprong genomen heeft :wink:.

Wat er ook van zij, Geoff zal ook wel ogen getrokken hebben :-D :-D
Een kerel zoals Kabush zou ook nog wel op een Sandman passen.
Wat excentriek maar een keigoede mtb'er.
Chapeau daar voor Elias.
Hopelijk volgen er wat foto's van het parkoers.
Echt wel eens benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Dr.Gonzo schreef: Een kerel zoals Kabush zou ook nog wel op een Sandman passen.
Wat excentriek maar een keigoede mtb'er.
Chapeau daar voor Elias.
Wil je zeggen dat je excentriek moet zijn om met een Sandman te rijden :wink: !?!
Ik hoop dat de perceptie hierover nu toch wel aan het veranderen is. Een Sandman ziet er wel anders uit maar 't zijn in wezen superefficiënte mountainbikes.

Met de looks die ze hebben begrijpen mensen wel dat ze overal overheen kunnen rijden. maar ze gaan er ook van uit dat dat log rijdt, keiveel rolweerstand heeft, loodzwaar weegt en stuurt.

Niks van aan, je kan er dus perfect top10 in een internationale mtb race mee rijden (door iemand die wel een superstraffe biker is, maar geen pro. Elias heeft een 9 to 5 job hé, en volgens mij traint hij zelfs niet "competitiegericht").
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

pocoloco schreef:Na de eerste rit staat Elias met de Sandman 10e in zijn categorie, omsingeld door pro bikers - WOW :-D !
Ik wist wel dat die bike potentieel had, maar dit overtreft mijn stoutste verwachtingen. Go Elias go :-D !!!

Hij staat in de results wel nog bij de Masters, waar ie een straatlengte voorsprong heeft op de 2e. Dat moet ook vervelend zijn voor dien tiep... ben je feitelijk eerst, maar staat er nog iemand voor je die er niet thuishoort. Soit, de organisatie zal dat één van deez wel rechtzetten.
Sjieck !
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

pocoloco schreef: Wil je zeggen dat je excentriek moet zijn om met een Sandman te rijden :wink: !?!
Neen, maar dat de looks van de Sandman dat wel zijn, excentriek.
En de looks van kabush idemdito. :P :wink:

Dus het matched wel ! :lol:

Ik hoop dat de sandman de komende jaren op zo divers mogelijke parkoers wordt ingezet en getest.
Benieuwd waar de pro's van de sandman het meest tot zijn recht komen.

Rotsachtige ondergrond lijkt evident maar hoe doet hij het in modder, in zand, wortels,...

The sky is the limit ? (misschien te gebruiken op de maanlandschappen ? )

Misschien ooit zo ééntje in mijn garage maar dan in gifgroen... :drunk:
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

De grote Q factor is voor mij op dit moment de grootste hindernis
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

saiko schreef:De grote Q factor is voor mij op dit moment de grootste hindernis
Vraag me af of je dat effectief merkt... :-k
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Dr.Gonzo schreef: Ik hoop dat de sandman de komende jaren op zo divers mogelijke parkoers wordt ingezet en getest.
Benieuwd waar de pro's van de sandman het meest tot zijn recht komen.

Rotsachtige ondergrond lijkt evident maar hoe doet hij het in modder, in zand, wortels,...

Misschien ooit zo ééntje in mijn garage maar dan in gifgroen... :drunk:
Ik ben hem al meer dan een jaar aan het testen en het enige terrein dat wat tegenviel was papperige modder op steil terrein: je blijft immers "bovenop" de blubber en als het steil gaat is het meer schuiven dan wat anders.
Dat was wel nog met de "oude" Endomorph banden, de nieuwe Larry's zouden véél beter zijn. Ik heb die nog niet kunnen testen omdat de eerste die ik ervan vastgekregen heb op Elias zijn bike staan.

Op al de rest van ondergrond rij je met een smile, hoe ongelijker het terrein, hoe groter die smile wordt. Op asfalt met ongeveer een kg bandendruk rij je ermee als met een gewone fiets, zéér verrassend lage rolweerstand. Als je traag rijdt heel wendbaar, eens op snelheid een stabiele trein.
Je kiest als vanzelf andere lijnen. Mensen die van een hardtail op een fully overstappen merken ook dat ze andere lijnen kunnen kiezen. Awel, een Sandman verhoudt zich tot een fully zoals een fully dat doet met een hardtail: er gaat een nieuwe wereld open.

Op hard zand rij je bijna zoals op asfalt en op los zand rij je als enige, we hebben in Kreta een soort koers georganiseerd met 5 gewone bikes op een rij en zien we het eerste aan het eind van 't strand was. De Sandman was de enige die vertrokken geraakte :-D

Kawa gifgroen, super !!! Dat ik daar niet eerder op gekomen ben... er moeten nog twee testframes afgelakt worden en ééntje komt ervan in gifgroen, bedankt voor de tip :-D !!
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Dr.Gonzo schreef:
saiko schreef:De grote Q factor is voor mij op dit moment de grootste hindernis
Vraag me af of je dat effectief merkt... :-k
Ik heb er tegen Elias niks van gezegd, totaal vergeten feitelijk omdat het voor mij een non-issue is. Ik ben eens benieuwd of hij het opmerkt.
Ik (en met mij iedereen die er al mee gereden heeft) alleszins niet.
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

pocoloco schreef:
Dr.Gonzo schreef:
Kawa gifgroen, super !!! Dat ik daar niet eerder op gekomen ben... er moeten nog twee testframes afgelakt worden en ééntje komt ervan in gifgroen, bedankt voor de tip :-D !!
Best niet te veel goede ideeën meer geven, of Koen is er direct mee weg ! :lol:
Plaats reactie