sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

cavani schreef:Zadelke is nen aanrader!
Ben ook wel fan van zo'n zadel. Voorlopig alleen al van de looks (ik heb er geen), maar op mijn huidige velo's past da nie ...
Op zoek naar een volgend fietske? En op die Sandmannekes past dat als gegoten ... hmhm
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Waarom zou dat niet passen op je huidige fietsen?? Tussen de oren misschien niet, je gat zal het verschil wel appricieren.
elangelo
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: do 24 jan 2008 11:30
Rijdt met: anthem x

Bericht door elangelo »

Zotte Marre schreef:
cavani schreef:Zadelke is nen aanrader!
Ben ook wel fan van zo'n zadel. Voorlopig alleen al van de looks (ik heb er geen), maar op mijn huidige velo's past da nie ...
Op zoek naar een volgend fietske? En op die Sandmannekes past dat als gegoten ... hmhm
op een on-one zou dat ook niet lelijk zijn hee ;) :P
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Zotte Marre schreef:
Dr.Gonzo schreef: Die gelegenheid komt nog wel en dan wil ik er wel eens gebruik van maken om met een medium testbike een etappe ergens te rijden.

Een avontuurlijke bike op een avontuurlijke trip ... :drunk:
Nie onder mijn duiven schieten, he, ;-)
Hoe was Malmedy?
Malmédy was zoals je het had beschreven, top !! :P :wink:
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Bericht door Zotte Marre »

_alain_ schreef:Waarom zou dat niet passen op je huidige fietsen?? Tussen de oren misschien niet, je gat zal het verschil wel appricieren.
Zo'n zadel verdient om al genietend mee rijden, nu is het vooral goe vooruitgaan ... als ge dat zadel op ne "mainstream" vlo zet, is het zijn status ewa kwijt, vindenie?
Op een Retrotec daarentegen ...
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Ik veeg mijn gat aan status als datzelfde gat goed zit :lol:
Op de Retrotec staat een Ti versie, en op de Sandman komt er een normale ijzeren versie.
De vorm leent zich niet echt tot vlot achter het zadel hangen, anders stond er op de Liteville ook wel eentje.
Gewicht is mooi, comfort is beter.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Zo'n Brooks wekt toch altijd reacties op hé... ik heb het al verschillende keren meegemaakt dat iemand op één van onze raids moest stoppen met biken wegens acute zadelpijn, échte pijn en wonden zelfs.

Effe mijn persoonlijke Brooks monteren en die konden allemaal zonder uitzondering de bike vakantie uitfietsen. Vol lof over het comfort, hun herwonnen fietsplezier en hun geredde fietsvakantie.
Als ik hun nadien vroeg of ze nu ook zo'n zadel gingen aanschaffen was het zonder uitzondering van "ho nee, dat staat toch niet op mijn bike...".

Begrijpe wie begrijpe kan :evil: Liever kweenie hoeveel pijn dan met een Brooks gezien te worden. Eens je erop zit zie je het zelf niet meer !?!

Helemaal achter je zadel gaan hangen en dan terugkomen is inderdaad iets minder gemakkelijk met een Brooks, maar met zo'n teleskopische zadelpen hoef je dat niet meer te doen :lol:.

Voor mij zou de enige echt valabele reden om niet voor een Brooks te kiezen de prijs zijn, 't zijn echt geen goedkope dingen... zeker niet deze ti versie. Maar wel onverwoestbaar, ik ben verleden jaar nog op scherpe rotsen tegen de korst gegaan. Buiten mijn gekraste eer en vel was er ook een diepe kap en kras in het leer van het zadel. Bij een gewoon zadel was dat vuilbak geweest. Nu wat met zadelvet (de paardenversie) invetten en die kras is zo goed als onzichtbaar. 't Verleent er zelfs meer charme aan.

Ik ben helaas niet mee kunnen gaan naar de BCBR, 'k zal wel van hier verslag uitbrengen wat Elias er uitsteekt met de Sandman. Vandaag gaan ze met de organisator Dean Payne een paar uren biken op de North Shore trails.

Hopelijk heeft Elias niet teveel mechanische pech: de tas met speciale onderdelen/wisselstukken (oa een extra paar speciale wielen) is vermist geraakt tijdens de vluchten...
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

pocoloco schreef:Zo'n Brooks wekt toch altijd reacties op hé... ik heb het al verschillende keren meegemaakt dat iemand op één van onze raids moest stoppen met biken wegens acute zadelpijn, échte pijn en wonden zelfs.

Effe mijn persoonlijke Brooks monteren en die konden allemaal zonder uitzondering de bike vakantie uitfietsen. Vol lof over het comfort, hun herwonnen fietsplezier en hun geredde fietsvakantie.
Als ik hun nadien vroeg of ze nu ook zo'n zadel gingen aanschaffen was het zonder uitzondering van "ho nee, dat staat toch niet op mijn bike...".

Begrijpe wie begrijpe kan :evil: Liever kweenie hoeveel pijn dan met een Brooks gezien te worden. Eens je erop zit zie je het zelf niet meer !?!

Helemaal achter je zadel gaan hangen en dan terugkomen is inderdaad iets minder gemakkelijk met een Brooks, maar met zo'n teleskopische zadelpen hoef je dat niet meer te doen :lol:.

Voor mij zou de enige echt valabele reden om niet voor een Brooks te kiezen de prijs zijn, 't zijn echt geen goedkope dingen... zeker niet deze ti versie. Maar wel onverwoestbaar, ik ben verleden jaar nog op scherpe rotsen tegen de korst gegaan. Buiten mijn gekraste eer en vel was er ook een diepe kap en kras in het leer van het zadel. Bij een gewoon zadel was dat vuilbak geweest. Nu wat met zadelvet (de paardenversie) invetten en die kras is zo goed als onzichtbaar. 't Verleent er zelfs meer charme aan.

Ik ben helaas niet mee kunnen gaan naar de BCBR, 'k zal wel van hier verslag uitbrengen wat Elias er uitsteekt met de Sandman. Vandaag gaan ze met de organisator Dean Payne een paar uren biken op de North Shore trails.

Hopelijk heeft Elias niet teveel mechanische pech: de tas met speciale onderdelen/wisselstukken (oa een extra paar speciale wielen) is vermist geraakt tijdens de vluchten...
Ik heb ook de Ti versie en zelfs al zijn ze duur,toch hun geld waard hoor! (vele verschillende zadels uitgeprobeerd en op allemaal zadelpijn,behalve op een Brooks zadel)Ook op mijn hybride staat een brooks,de B17,en ook een zeer goed zadelke.
Ik vind persoonlijk een Brooks wel mooi,zeker de Swift tita in "Antiek bruin"
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Nu we toch even off-topic aan het gaan zijn..
pocoloco schreef:Zo'n Brooks wekt toch altijd reacties op hé... ik heb het al verschillende keren meegemaakt dat iemand op één van onze raids moest stoppen met biken wegens acute zadelpijn, échte pijn en wonden zelfs.

Effe mijn persoonlijke Brooks monteren en die konden allemaal zonder uitzondering de bike vakantie uitfietsen. Vol lof over het comfort, hun herwonnen fietsplezier en hun geredde fietsvakantie.
Ik heb altijd gehoord dat je een brooks zadel altijd enkele duizenden km's moest inrijden. Of is dit een fabel? Of is dit enkel geldig voor de eerste rijder?

pocoloco schreef: Ik ben helaas niet mee kunnen gaan naar de BCBR
Ouch, What a pity for you!
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Pak tussen de 500 en 1000km max voordat een Brooks zadel "zit". Maar zelfs in de inrijperiode valt het wel mee.
Plaats reactie