sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
NielsVV
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 07:10
Rijdt met: Nicolai Helius TB'Pinion

Re: sandman bikes

Bericht door NielsVV »

Medium.
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Re: sandman bikes

Bericht door BikingBrecht »

Hier een fatbike testverslag van een Nederlandse trekkingfanaat.
Volgens mijn beperkte fatbike (sandman) ervaring lijkt me dit een eerlijk verslag. Enkel de mening over het stuurgedrag kan me niet bekoren.

http://www.sintchristophorus.nl/test-su ... y-fatbike/
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

BikingBrecht schreef:Hier een fatbike testverslag van een Nederlandse trekkingfanaat.
Volgens mijn beperkte fatbike (sandman) ervaring lijkt me dit een eerlijk verslag. Enkel de mening over het stuurgedrag kan me niet bekoren.

http://www.sintchristophorus.nl/test-su ... y-fatbike/
Een Sandman stuurt dan waarschijnlijk ook wel wat anders dan een Pugsley. Persoonlijk heb ik even met een Moonlander gereden (een Pugs gemaakt voor 4.7" banden) en die reed ook zoals beschreven in dat verslag - vooral dat "eerst rechtdoor willen en dan in de bocht vallen" en de (bijna absurd) lage trapashoogte vielen me op. De test was te kort voor wat anders.
Dat van de trapashoogte hebben alle andere fatbikes, wat mi een heel groot deel van de terreincapaciteiten teniet doet. Blijven trappen is een bocht is er ook niet direct bij.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: sandman bikes

Bericht door saiko »

die surly rijd echt heel anders als een Sandman.
Een sandman reageert nog vlot in de bochten, een surly is gemaakt voor trekking ,zand,sneeuw, niet voor bochten.
Ze schrijven trouwens dat ze modder een feest vinden voor de surly. zeker met die larry en endo banden kan ik me daar helemaal niet in vinden. Een beetje modder in de bocht en je ligt op je gezicht met een Larry. Een nate kan je nog redden in zo'n situaties, maar in de modder ben je beter af met smalle bandjes.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

saiko schreef:die surly rijd echt heel anders als een Sandman.
Een sandman reageert nog vlot in de bochten, een surly is gemaakt voor trekking ,zand,sneeuw, niet voor bochten.
Ze schrijven trouwens dat ze modder een feest vinden voor de surly. zeker met die larry en endo banden kan ik me daar helemaal niet in vinden. Een beetje modder in de bocht en je ligt op je gezicht met een Larry. Een nate kan je nog redden in zo'n situaties, maar in de modder ben je beter af met smalle bandjes.
+1
Dit weekend de 70km gereden in Mol en daar was het één groot feest met de Sandman :-D
Volle snelheid steeds in de bochten kunnen gaan en bijna steeds kunnen blijven doortrappen. Banden stonden misschien wat te slap waardoor op de rechte vlamstukken de crossers en wannabe wedstrijdrijders me langs alle kanten voorbijstoven 8)
Als dat een waarheidsgetrouw verslag is van een test met een Surly.... Dan heeft die alleen maar de banden gemeen met een Sandman. Als ik op m'n Hoggar rij en ik kijk niet naar beneden naar de banden heb ik het gevoel op een gewone 29'er te zitten met precies wat een specialere veerweg :-)
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door endorfin »

Afbeelding

Afbeelding

Kreeg net een mail uit Tsjina met Fatbike velgen uit Carbon, single wall met gaten voort gewicht... OEM mold, maar helaas willen ze de firma (nog) niet verklappen.

Iets van u koen ? :lol:
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

Me like!!!
Daar wil ik meteen een set van... :-)
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

Effe een update, 't is al lang geleden: de tests met de nieuwe vork gaan heel goed, we hebben een paar (heel kleine) kinderziektes eruit gehaald en we staan op het punt om onze OK te geven voor productie.

Die carbon velgen zijn niet van ons nee, er zijn er trouwens nog andere op komst (prijskaartje van iets van een 1000+ Euro 't stuk...). We gaan binnenkort prototypes van een tubeless 55mm velg testen, da's realistischer en nuttiger voor onze Sandmannekes :-D.

Net terug van Oeganda (voorbereiding reis voor Broederlijk Delen in 2015), één van de weinige bestemmingen waar de locals niet opkijken van een fiets met brede banden. Die zijn dan ook meer gewoon, de bidons van deze gast zitten vol water (en zijn vork is verstevigd met een soort betonijzer :-D).

Afbeelding

Iets anders: onderstaand Sandmanneke staat stof te vergaren, een titanium Hoggar. 't Is een uniek stuk, volledig "koers" afgemonteerd met fijne Hope Mini schijfremmen en Trickstuff converter tussen de remgrepen en de hydraulische remmen. Verder afgewerkt met een reeks van even fijne componenten, Niner carbon 29er vork etc.
De enige keer dat die fiets gereden heeft is op de col de Peyresourde ter gelegenheid van ons "Why Sandman" filmpje (" onclick="window.open(this.href);return false;). Sindsdien staat ie stil en dat is zonde.
't Is een small en die mag weg voor een even small prijsje. Indien interesse, stuur een mailtje naar koenATsandmanbikes.com

Afbeelding
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

En nu dat we toch het magazijn wat in orde aan het brengen zijn: komt hier een prototype boven water, een mooi cromo stalen frame met een excentrische BB.
Ideale basis voor een mega coole en unieke single speed van te maken. Met versnellingen gaat ook, want er is een derriepat aanwezig.
Frame is gloednieuw, size medium.
Bij interesse: koenATsandmanbikes.com

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: sandman bikes

Bericht door Zombiker »

Als die Single Speed blijft liggen en je moet dit jaar nog onkosten maken mag je mij altijd een vliegticket sponsoren naar het wereldkampioenschap Single Speed in Alaska om Sandman daar te gaan vertegenwoordigen :lol:
Plaats reactie