sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door endorfin »

Crupet staat ook genoteerd, die in Vielsalm lukt me ook denk ik.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: sandman bikes

Bericht door nothing 's impossible »

Tof initiatief de strava groep!!

Lid
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

Heb me ingeschreven voor Roc d'Azur, vrijdag de marathon en zondag de Roc...
Zijn er nog Sandman's die aan de start komen? :drunk:
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: sandman bikes

Bericht door QM »

Roc d' Ardenne ik, 2 en 3 mei dus op de geplande Sandman meeting :-?
't Zal ooit wel eens passen zeker? #-o :-D
Laatst gewijzigd door QM op di 18 feb 2014 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door endorfin »

Sorry Koen, maar deze mag toch ook gezien worden :-D

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mtb-news.de/news/2014/02/18/ ... nion-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

endorfin schreef:Sorry Koen, maar deze mag toch ook gezien worden :-D
Ik zie dat zelfs héél graag :-D: zo doet een ander merk eens het vuile werk (ttz het ontwikkelingswerk voor een onderdelenfabrikant). Eens die laatsten hun boeltje op orde hebben en garantie voor fatbike gebruik geven komt er direct een kleine serie van de Sandman Thar - ti frame met een Pinion. Wij zitten ondertussen in onze figuurlijke zetel en wachten af 8).

Voor de rest is het een mooie showbike. Niet echt bruikbaar vanwege die Taiwanese vork waarvoor wij een groot deel van het vuile werk gedaan hebben maar die helaas zo hopeloos bleek dat we die uiteindelijk gedumpt hebben. Als ze die ooit betrouwbaar krijgen komt die misschien wel op een low-end Sandman :wink:.

Vraagje: kan hier iemand CAD 3D plantekeningen maken (ik dacht het wel, maar ben vergeten wie juist...) ? 't Is voor een prototype van iets fatbike-gerelateerd waarvan het patent net rond is :-" .
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

NielsVV schreef:Is de nieuwe vork ook lichter tov de flame? Is de bestaande hope hub met dia 20 as aanpasbaar naar qr9 voor de nieuwe vork? Ik veronderstel dat de nieuwe vork ook los geleverd kan worden?
Jep, de nieuwe vork is ongeveer 300 gr lichter. De naven tussen een Flame en de nieuwe vork zijn wel niet uitwisselbaar: in een Flame wide past een standaard 20mm thru-axle met een breedte van 110mm. De extra breedte met het wijde kroonstuk is met spacers, vast aan de vork opgevuld.
Bij de nieuwe vork wilden we het zo eenvoudig en standaard mogelijk houden, 't is dus een "standaard" 135mm QR9 vooras geworden. Die is met de 36mm vorkbenen ruim stijf genoeg en er zijn zeker al 4-5 fabrikanten die zo'n naven aanbieden. Er is dus keuze.
Het alternatief was een 135mm voornaaf met 15mm steekas, maar dan zaten we weer met inserts (of 2-3 maand later wegens nieuwe dropouts) en er zijn maar 2 fabrikanten die zo'n voornaaf maken.
Of een 135mm naaf met 20mm steekas en zonder inserts of QR, en dan zou je vast zitten aan "onze" as omdat er geen enkel ander alternatief zou zijn. En waren we weer 2-3 maand verder omdat er geen 20mm steekassen in die breedte bestaan.

Zoals het er nu uitziet is de nieuwe vork los beschikbaar vanaf eind maart, zowel in 1 1/8e als in tapered uitvoering. Prijs 899,- Euro.
matriskie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 05 jan 2009 17:28
Rijdt met: Sandman Hoggar aka Dunebuggy, Giant Anthem x1

Re: sandman bikes

Bericht door matriskie »

pocoloco schreef:
endorfin schreef:Sorry Koen, maar deze mag toch ook gezien worden :-D
Ik zie dat zelfs héél graag :-D: zo doet een ander merk eens het vuile werk (ttz het ontwikkelingswerk voor een onderdelenfabrikant). Eens die laatsten hun boeltje op orde hebben en garantie voor fatbike gebruik geven komt er direct een kleine serie van de Sandman Thar - ti frame met een Pinion. Wij zitten ondertussen in onze figuurlijke zetel en wachten af 8).

Voor de rest is het een mooie showbike. Niet echt bruikbaar vanwege die Taiwanese vork waarvoor wij een groot deel van het vuile werk gedaan hebben maar die helaas zo hopeloos bleek dat we die uiteindelijk gedumpt hebben. Als ze die ooit betrouwbaar krijgen komt die misschien wel op een low-end Sandman :wink:.

Vraagje: kan hier iemand CAD 3D plantekeningen maken (ik dacht het wel, maar ben vergeten wie juist...) ? 't Is voor een prototype van iets fatbike-gerelateerd waarvan het patent net rond is :-" .
Hey Koen, Ik heb ervaring in CAD 2D en 3D tekeningen. PB me gerust :), klinkt leuk om rond te werken!
Gebruikersavatar
NielsVV
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 07:10
Rijdt met: Nicolai Helius TB'Pinion

Re: sandman bikes

Bericht door NielsVV »

Kennis van mij gaat zijn Sandman Hoggar verkopen. Is amper gebruikt. Voor meer info geef je mij maar een pb'ke.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

Welke maat?
Plaats reactie