sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Hoezo »

Nieuwe Stickers op de flame...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

iemand ondertussen al enige ervaring met de nieuwe Schwalbe Fat banden : Jumbo Jim? Slechts 990 g! (nieuwe schwalbe fat binnenbanden 13J zijn 390g)

Een gemakkelijke manier om de fatbike wat lichter te maken volgens mij (tov de Larry 's win je toch al snel 0,5 kg voor beide banden.

profiel trekt op het eerste zicht goed op een Rocket Ron
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: sandman bikes

Bericht door saiko »

er zijn verschillende versies van die schwalbe. De Evo versie zou volgens schwalbe op 990 gram uitkomen in een 4.0 versie.

ze zijn pas leverbaar vanaf maart 2015, maar er zijn wel al wat foto's opgedoken via OEM leveranciers. meestal zit het gewicht van de evo tussen de 1080 en 1150.
die 990 gram is dus wss vooral marketing.

Knard, HuHu,.. er zijn nog een deel banden die rond de 1100 gram zitten
Sjakie
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 02 mar 2007 21:08
Rijdt met: Niner air9

Re: sandman bikes

Bericht door Sjakie »

Wie heeft welke banden combo momenteel liggen op z'n fatty?
Rij nog steeds met knards maar in natte omstandigheden is dat niet ideaal.. (te weinig grip in modder)
Iemand ervaring met floaters?
Laatst gewijzigd door Sjakie op ma 24 nov 2014 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FOUTURE
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 09:10
Rijdt met: Sandman Thar Ti XL met Pinion gearbox
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door FOUTURE »

VEE Hi-Billie 4.25" - tubeless

Goed in Vlaamse modder zolang die niet te diep wordt.
Redelijk op asfalt, maar wel hard oppompen dan.
Uitstekend in droge omstandigheden, en op ruwe ondergrond (rotsen, rivierbeddingen in Marokko).
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: sandman bikes

Bericht door saiko »

in de winter een nate vanvoor. Iets harder duwen maar grip in overvloed.
in de droge maanden een HuDu vanvoor.

achteraan een Hudu of Larry
Gebruikersavatar
elrudi
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 14:55
Rijdt met: C'dale F700, C'dale Raven Rip, C'dale Rush Carbon Custom, C'dale Super V, SandmanTi Prototype :-)

Re: sandman bikes

Bericht door elrudi »

In de winter bij ons ook Nate vooraan en Larry achteraan.
Ga een dezer wel Vee8 leggen achteraan (met de pijltjes naar achter) voor een betere grip in modder.
In de zomer en in het (droge) buitenland leg ik Larrys voor en achter. Uiteraard alles tubeless. :-"

Rudi.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Hoezo »

Vanhelga van voor
Hudu achteraan

ik rij graag met 2 banden vd zelfde stal ;-)
Met de juiste druk perfecte combi.... Vanhelga bolt nog uiterst goed voor zijn agressief profiel. Al paar keer blij geweest dat ik deze had (....natte bochten wat hard en plat aansnijden)
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

We zijn net terug van de (volgens mij) allereerste "georganiseerde" fatbike reis. Om er zeker van te zijn dat ie zou doorgaan :wink:, heb ik er de bestemming onbekend-reis van El Camino Loco van gemaakt. Da's altijd fun en goed gezelschap gegarandeerd. Dit jaar was het dus een verrassingsreis waar een fatbike op verplicht was.
We zijn uiteindelijk vertrokken met zes fatbike eigenaren en vier die gebruik maakten van een Sandman testbike, tien in totaal - zonder de begeleiding te tellen (ikke en tijdens de voorbereiding Robkes van Swooth).
Ik had er graag wat andere merken bijgehad (om ze met hun neus op 't verschil te drukken :wink:) maar 't mocht niet zijn: 9 Hoggars en één Gobi stonden een dikke week geleden in Zaventem zich af te vragen waar het naartoe zou gaan...

't Ging naar zuid-Marokko, de anti Atlas: een extreem ruwe bergketen die aan de zuidkant grenst aan de westelijke Sahara en die we grosso modo noord-zuid zijn doorgestoken. Tot aan de rand van de Sahara.
Ik heb elders hier op 't forum een driedelig trip report geplaatst. Hierzo:

Deel 1: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=9&t=128679" onclick="window.open(this.href);return false;

Deel 2: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=9&t=128683" onclick="window.open(this.href);return false;

Deel 3: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=9&t=128687" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er met opzet geen zand ingestoken, temeer omdat dat snel verveelt - het publiek dat op de bestemming onbekend reizen afkomt verwacht namelijk altijd een flinke dosis technische singletrack. Ik verwacht dus veel commentaar in de genre van "dat kan je toch ook met een gewone mtb".

NIET dus, of je moet tientallen km extra willen stappen en sukkelen. Met onze Sandmannetjes ging het fantastisch, die bikes verrassen me nog steeds (cfr het verslag van de ongeplande rit door een canyon).
En ik was niet de enige, ik denk dat 2 of 3 van de 4 testbike gebruikers binnenkort hun eigen Sandman in de garage hebben staan :-D.
Voor 2015 gaan we een aangepaste versie van deze tocht op onze kalender zetten, zelfde periode (november) en open voor alle fatbike merken. Een verende vork is wel héél sterk aangeraden, evenals voldoende versnellingen en een aangepaste afmontage - 't is geen tocht voor beach- of toerbikes. Diegenen die tegen dan (nog) geen fatbike hebben kunnen een Sandman model 2015 huren.

PS op reis hadden er een paar de laatste editie van O2 Bikers bij, met een artikel over fatbikes. Zelden zo'n nonsens gelezen als de conclusie... iedereen heeft er in Marokko eens goed mee gelachen. Ze presteerden het dan nog om als grote foto (onherkenbaar) een Sandman te gebruiken, maar ons in het artikel zelf dood te zwijgen... Ik weet dat we er niet in adverteren, maar da's er toch wat over en getuigt van weinig fatsoen.
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: sandman bikes

Bericht door QM »

pocoloco schreef: PS op reis hadden er een paar de laatste editie van O2 Bikers bij, met een artikel over fatbikes. Zelden zo'n nonsens gelezen als de conclusie... iedereen heeft er in Marokko eens goed mee gelachen. Ze presteerden het dan nog om als grote foto (onherkenbaar) een Sandman te gebruiken, maar ons in het artikel zelf dood te zwijgen... Ik weet dat we er niet in adverteren, maar da's er toch wat over en getuigt van weinig fatsoen.
Vol goede moed beginnen lezen om mij na 5min. nog maar eens de vraag te stellen, waarom koop ik die shit eigenlijk? :roll:
Moest er iemand suggesties hebben, liefst iets waar ik langer dan 15min. LEESplezier aan heb... :wink:
Plaats reactie