sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Hoezo »

He koen.... nice..
Ik zie wel 3 verschillende vorken en 1 tap. frame ;-) coming soon....

De andere familie van daarboven heb ik vandaag in oostende zien staan. ;-)
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Hoezo schreef:
De andere familie van daarboven heb ik vandaag in oostende zien staan. ;-)
Betrapt ;-). Ze gaven droog aan de kust en dochter wou nog voor het schooljaar zandsculptuur zien. Met de Sandman's dan maar het nuttige aan het aangename gekoppeld;-)
Voelde me op gegeven moment zelfs wat ongemakkelijk zoveel beziens voor 3 Sandman's , hoe dan ook goede publiciteit ;-)

Koen, je zou me eens moeten uitleggen hoe jij in godsnaam 3 fatbikes op je Thule euroway krijgt : heb van morgen na 1u proberen het opgegeven en uiteindelijk dan maar die van de dochter in de koffer gestoken. :oops:
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: sandman bikes

Bericht door Hoezo »

Lucky22 schreef:
Hoezo schreef:
De andere familie van daarboven heb ik vandaag in oostende zien staan. ;-)
Betrapt ;-). Ze gaven droog aan de kust en dochter wou nog voor het schooljaar zandsculptuur zien. Met de Sandman's dan maar het nuttige aan het aangename gekoppeld;-)
Voelde me op gegeven moment zelfs wat ongemakkelijk zoveel beziens voor 3 Sandman's , hoe dan ook goede publiciteit ;-)

Koen, je zou me eens moeten uitleggen hoe jij in godsnaam 3 fatbikes op je Thule euroway krijgt : heb van morgen na 1u proberen het opgegeven en uiteindelijk dan maar die van de dochter in de koffer gestoken. :oops:
Lol....en dan heb ik ze nog zien staan tegen de gevel van een cafe. zeer goede reclame.
Ps hoe doe jij dat op u tule ... de straps op mijn G2 zijn te kort.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: sandman bikes

Bericht door saiko »

Lucky22 schreef: Voelde me op gegeven moment zelfs wat ongemakkelijk zoveel beziens voor 3 Sandman's , hoe dan ook goede publiciteit ;-)
ik stond tijdens het verlengde weekend van 21 juli met de sandman tandem en twee gewone sandmans op de dijk. De vrouw wilde persé naar een rommelmarkt op de dijk.
Plots zeg mijn kammeraad 'ik ga bij de fietsen blijven staan, er staat daar meer volk als hier op de rommelmarkt' :lol:
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Lol....en dan heb ik ze nog zien staan tegen de gevel van een cafe. zeer goede reclame.
Ps hoe doe jij dat op u tule ... de straps op mijn G2 zijn te kort.[/quote]

Waarschijnlijk zaten we naast dat cafėtje aan het eten :-D

Straps Thule zijn inderdaad te kort maar je kan van teck7 (blauwe kleur) Straps kopen welke de ideale lengte hebben : ik plaats er 1 aan achterwiel en 2 aan voorwiel : Sandman' s bewegen niet.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

Lucky22 schreef: Koen, je zou me eens moeten uitleggen hoe jij in godsnaam 3 fatbikes op je Thule euroway krijgt : heb van morgen na 1u proberen het opgegeven en uiteindelijk dan maar die van de dochter in de koffer gestoken. :oops:
Euh, dat rek is van mijn broer en ik had dat geleend omdat het dak vol lag met canyoning gerief, minitraftjes ed. We gingen (snel wat sluikreclame :-) ) op weg hiernaartoe:
http://www.mtb.be/portfolios/family-bike-adventure/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de trappers "aan de binnenkanten" eraf gehaald, bij mijn bike het stuur halvelings in de lengterichting, losse (langere) straps aan de onderkant van de wielen en 't was in orde. Dat er op twee van de drie bikes een dropper seatpost staat hielp eerlijk gezegd ook wel.
De eerste keer was dat wat passen om die armpjes en bikes goed gepositioneerd te krijgen (was de eerste keer dat ik met zo'n rek werkte), maar voor de terugreis 10min werk all-in.
Stonden muurvast, zelfs toen ik op de autostrade merkte dat ik vergeten was het rek te "locken" op de bol en ze bijna met rek aan al over 't asfalt aan het schuren waren, ahum :-?

Ivm de verschillende vorken... idd een bonte verzameling, 't waren er feitelijk 4: één prototype, één Flame, één Maverick SC32 en één carbon vaste op de bike die verscholen zit op de foto aan de waterkant. De foto hieronder ging eraan vooraf, we kwamen met bikes en al van de andere kant - dikke fun voor de kids (en voor ons feitelijk ook :-D ).

Afbeelding
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

'k Heb een duidelijker foto gevonden van de Thule montage. Ik heb de dropper seatposts feitelijk niet moeten gebruiken, ze staan naar beneden omdat dat "cleaner" was.
De wirwar van straps (toevallig ook van Tec7) is gewoon omdat ze te lang zijn en ik de overschot ergens kwijt moest. Aan de buitenste bike heb ik aan 't voorwiel 2 straps gedaan om te beletten dat het zwadderde, de rest zat vast met één strap per wiel.
De truuk was zoals je op de foto ziet om de bikes wat geschrankt te positioneren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
FOUTURE
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 09:10
Rijdt met: Sandman Thar Ti XL met Pinion gearbox
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door FOUTURE »

Je laat die te korte straps gewoon los en zet de wielen vast met bagage-riemen. Dat truukje moest ik trouwens ook al uithalen met mijn vorige mountainbike, een Cannondale Prophet XL. Die geraakte er ook niet in zonder extra "buikriem" ;-)
matriskie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 05 jan 2009 17:28
Rijdt met: Sandman Hoggar aka Dunebuggy, Giant Anthem x1

Re: sandman bikes

Bericht door matriskie »

eeps,

Sandman Hoggar Ti owners; need some help:

Vraagje rond zadelpen. Bij mij blijft deze echt niet goed zitten. Zakt vaak en ik moet hem ook vaak heraanspannen. Gebruiken jullie een speciale klem die heel sterk is? Zoja welke?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

matriskie schreef:eeps,

Sandman Hoggar Ti owners; need some help:

Vraagje rond zadelpen. Bij mij blijft deze echt niet goed zitten. Zakt vaak en ik moet hem ook vaak heraanspannen. Gebruiken jullie een speciale klem die heel sterk is? Zoja welke?
Geen speciale klem, dit werkt goed: http://www.finishlineusa.com/products/s ... iber-grip-" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie