sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
MaartenW
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 13 aug 2006 20:42
Rijdt met: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Re: sandman bikes

Bericht door MaartenW »

Frog 075 schreef:Tis nog wat vroeg maar eenmaal thuisgekomen van vakantie ga ik de Sandman tiptop zetten voor de Roc d'Azur...
Nieuwe ketting en cassette, remblokjes...
Maar vooral; welke banden ga ik steken?
Iemand ervaring met de Roc en fat?
Heb m'n Larry's waar ik heel tevreden mee ben op gebied van verhouding rolweerstand/grip/gewicht.
Moest het nu een maand regenen aan één stuk kon ik eventueel m'n Nate's steken maar die zijn dan al wat zwaarder en geven ook al een pak meer weerstand.
Tis ook m'n eerste keer daar en heb toch al verhalen gelezen van vele doornen en snijdende rotsen...
M'n binnenbanden zijn 13f's.... Daar latex in spuiten?
Van Husker dü 45 hoor ik alleen maar goed?

Tis eigenlijk gemakkelijk hoor :-D
Ik wil banden die de lichtste met minste rolweerstand, goeie grip en sterk genoeg voor die snijdende rotsen (sterke flanken zeker?) zijn. :lol:
En dit dan natuurlijk aan een goei prijsje 8)

Al bedankt voor de reacties :-D :wink:
Smijt die binnenbanden er toch uit en maak die wielen tubeless. Dat gaat met duc tape of nog simpeler maar iets zwaarder met getto tubeless gewoon een bmx biba van schwalbe met verwijderbare kern openknippen band erop en dan bijsnijden.

Qua banden al eens aan Vee Rubber gedacht H billie lijkt me wat je zoekt vooraan, meer profiel en meer grip dan de larry maar eens stuk soepeler lopend dan een nate en niet te zwaar. Ergens in landelijk Frankrijk zit er nog ene met veel op stock hij verstuurt ze ook voor ik dacht 15 eur per paar, is van 7 tot eind aug wel mee verlof. https://www.facebook.com/pages/A-Velo/246238732160733" onclick="window.open(this.href);return false; 29 juni staat er een redelijk uitgebreide prijslijst
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: sandman bikes

Bericht door Zombiker »

Frog 075 schreef:Donderdag zijn we naar Malmedy. Geïnteresseerden mogen zich altijd melden :-)
Nog een dummie vraagje, kan je gelijk welke latex in binnenband spuiten en hoe... (Met een spuit, daar was ik al uit... :roll: maar welke)Iemand een linkje van een kitje?
Liefst van bike components... Ben daar een winkelwagentje aan't vullen :roll:
Alvast bedankt
Ik doe dat gewoon met een grote spuit van bij de apotheker. Kost 35 cent. Wel zien dat je ventiel verwijderbaar is.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

Malmedy is er helaas niet van gekomen, hopelijk was 't droog & plezant :-).

"Gewone" latex werkt vaak niet zo goed in binnenbanden. Waar ik persoonlijk goeie ervaring mee is een product van Slime, de variant met van die zwarte spikkeltjes in - niet de effen groene. Je vindt dat in autozaken genre Auto5.
Als je een ventiel hebt met verwijderbare kern kan je dat er met het bijgeleverde slangetje zo inspuiten, recht uit de bus.
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Heb net slechte ervaring met schwalbe 13F binnenbanden waar ik latex heb ingedaan en hoopte om wat gewicht te winnen : binnenband is bij oppompen volledig gescheurd met een dikke plof... en dit op 1,5 bar. Bij monteren van Surley buitenlanden pomp ik altijd tot ongeveer 1,5 bar om de naden goed aan de velg te laten aansluiten en daarna terug af te laten tot 0,8. Blijkbaar geen goed idee met de 13F die een stuk dunner aanvoelen dan de Maxxis downhill binnenband dus logisch ook een stuk fragieler zijn. Scheur was niet aan ventiel maar in de "naad" van de binnenband. Uiteindelijk dan maar weer de Maxxis gestoken.. Zal zelf wel wat afvallen ;-), nog niet plat gereden met de Maxxis
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

zo tevreden van de sandmans dat we de sandman familie hebben uitgebreid met ééntje voor de dochter omdat ze onze Sandman' s toch zo "cool" vond ;-)

Met dank aan Pocoloco welke me de (optisch) beschadigde maar voorts technisch perfecte kader van Milton bezorgd heeft.

Heb deze dan opgebouwd met stukken onderdelen dat ik nog had liggen of 2hands heb gevonden (ook dank aan Pasta voor o.a. velgen en vork)
Valt het op dat blauw haar lievelingskleur is ;-)
wie goed zoekt kan de beschadiging terugvinden, zal nog wel een blauw stickertje overkomen ;-)

binnenkort een familiefoto waar de 3 sandman' s op te zien zullen zijn (vermoedelijk vanuit Zwitserland)

Afbeelding
Afbeelding
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door endorfin »

Fatbike ride 31/08/2014

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 4&t=126281" onclick="window.open(this.href);return false;
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

De "Sandman family" in Zwitserland ;-)

Afbeelding

Afbeelding


Het heeft wel even geduurd voor we boven waren ;-) (dochter niet kunnen overtuigen om mee te klimmen wat hoe dan ook niet gelukt zou zijn ;-))
Sandman voelt zich wel in zijn sas op zulke plaatsen
Afbeelding
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: sandman bikes

Bericht door Frog 075 »

Knap!!!
Super dat iedereen Sandman rijdt in het gezin.
Eyecatcher zo'n mtb gezin dat passeert 8)
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: sandman bikes

Bericht door pocoloco »

Om in dezelfde lijn te blijven, dit jaar voor de verandering ook even met de familie naar de (Spaanse) bergen geweest. Onze jongste viel uit de toon met haar 24" Scotteke :wink:. Volgend jaar is ze groot genoeg voor de "big wheels" !

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie