sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: sandman bikes

Bericht door Pasta »

Afbeelding
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: sandman bikes

Bericht door nothing 's impossible »

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 6_01057021" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: sandman bikes

Bericht door HardTail Charlie »

... en tijdens de recuperatiedagen bijklussend wat dope verstoppen/smokkelen hé...
Van alle markten thuis, acteren incluis ! :lol:

Maar vooral =D>
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: sandman bikes

Bericht door saiko »

weer een prachtige prestatie !!

btw: RS Bluto

Afbeelding
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Knap en respect.
Hoeveel bar heb jij in de floyds gestoken?
Denk dit weekend de Brabantse pijl met klanten ook misschien met de sandman te doen ;-). Hoeveel snelheid denk je dit ik zal moeten inboeten tov van een oudere alu koersfiets welke ik hier nog heb staan?

Heb vorig weekend voor mezelf en mijn vrouw een small en medium titanium hoggar tweedehands op de kop kunnen tikken (2voor de prijs van 1;-)) en wil nu natuurlijk zoveel mogelijk genieten ;-).
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

Lucky22 schreef:
Knap en respect.
Hoeveel bar heb jij in de floyds gestoken?
Denk dit weekend de Brabantse pijl met klanten ook misschien met de sandman te doen ;-). Hoeveel snelheid denk je dit ik zal moeten inboeten tov van een oudere alu koersfiets welke ik hier nog heb staan?

Heb vorig weekend voor mezelf en mijn vrouw een small en medium titanium hoggar tweedehands op de kop kunnen tikken (2voor de prijs van 1;-)) en wil nu natuurlijk zoveel mogelijk genieten ;-).
bijkomend vraagje : hoe installeren de sandman bikers hier een polar (of andere) speedsensor op de flame USD vork? Ik had gedacht om met een 88adaptor voor een lefty te werken maar bedenk me juist dat de bovenbenen van een USD vork zich verplaatst tov de spaken en vermits de spaken "naar buiten" gaan naar de as toe, je kans hebt om met je sensor tegen de spaken te komen.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: sandman bikes

Bericht door endorfin »

Sensor opt achterwiel zetten.

Of ne edge aanschaffen, den 1000 komt eraan voor belachelijk veel geld.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: sandman bikes

Bericht door nothing 's impossible »

Lucky22 schreef:
Knap en respect.
Hoeveel bar heb jij in de floyds gestoken?
Denk dit weekend de Brabantse pijl met klanten ook misschien met de sandman te doen ;-). Hoeveel snelheid denk je dit ik zal moeten inboeten tov van een oudere alu koersfiets welke ik hier nog heb staan?

Heb vorig weekend voor mezelf en mijn vrouw een small en medium titanium hoggar tweedehands op de kop kunnen tikken (2voor de prijs van 1;-)) en wil nu natuurlijk zoveel mogelijk genieten ;-).

Ik schat dat ik tussen de 1,8 a 2.2 bar had steken in de floyds, maar dat is maar een schatting :wink: Met versnufte ventielen (latex) werkt een manometer toch niet meer!

Hoeveel verlies je hebt tov een racefiets is afhankelijk van het soort rit en het tempo:

De rolweerstand van de floyds is vergelijkbaar met een koersbandje, en op slecht wegdek of kassei zelfs een stuk beter. Je hebt ook veel meer comfort, wat op lange ritten een enorm voordeel is, en met een MTB verzet kan je langzaam klimmen en toch een goeie cadans aanhouden.

Maar, je hebt net zoals met elke comfortabele MTB, wel een pak meer luchtweerstand dan een koersfiets. Daarnaast is de sandman toch een derde tot dubbel zo zwaar als een koersfiets, en je hebt enorm veel inertie in de wielen.

Op een vlakke rit alleen langs de dijk ben ik pakweg 5/uur trager, bergop rij ik ook een stukje trager, maar ik kan met de sandman wel vlot mee in een snel peleton zolang er niet te agressief opgetrokken wordt of er teveel geklommen moet worden op goed lopende stukken.

Helaas is het meestal zo dat er in een sneller peleton heel zenuwachtig gereden wordt, heel de tijd inhouden en dan terug optrekken kost met de koersfiets weinig kracht, met de sandman moet je elke keer een cartouche steken, en als je niet onmiddelijk reageert en het wiel voor je kwijt bent dan vang je bovendien zoveel meer wind dat het niet evident is om het gaatje nog te dichten!
In een klim wordt er meestal ook nog wat versneld en dan ben je ook drie cartouches kwijt, 5 kg fiets extra, de extra inertie, en de wind,...
Op een kasseiklim kan je dan weer een hoop volk inhalen,...

Op een rit waar het tempo wat lager ligt en er rustig opgetrokken wordt heb je vooral de voordelen: veel comfort

De snelheidssensor: die kan toch evengoed op het achterwiel ???
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: sandman bikes

Bericht door aresius »

respect NI

Ook bizarre blikken gekregen onderweg?
Veel mensen keken al raar op van m'n 2.35 supermoto banden. :-)
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Re: sandman bikes

Bericht door Lucky22 »

nothing 's impossible schreef:
Lucky22 schreef:
Knap en respect.
Hoeveel bar heb jij in de floyds gestoken?
Denk dit weekend de Brabantse pijl met klanten ook misschien met de sandman te doen ;-). Hoeveel snelheid denk je dit ik zal moeten inboeten tov van een oudere alu koersfiets welke ik hier nog heb staan?

Heb vorig weekend voor mezelf en mijn vrouw een small en medium titanium hoggar tweedehands op de kop kunnen tikken (2voor de prijs van 1;-)) en wil nu natuurlijk zoveel mogelijk genieten ;-).

Ik schat dat ik tussen de 1,8 a 2.2 bar had steken in de floyds, maar dat is maar een schatting :wink: Met versnufte ventielen (latex) werkt een manometer toch niet meer!

Hoeveel verlies je hebt tov een racefiets is afhankelijk van het soort rit en het tempo:

De rolweerstand van de floyds is vergelijkbaar met een koersbandje, en op slecht wegdek of kassei zelfs een stuk beter. Je hebt ook veel meer comfort, wat op lange ritten een enorm voordeel is, en met een MTB verzet kan je langzaam klimmen en toch een goeie cadans aanhouden.

Maar, je hebt net zoals met elke comfortabele MTB, wel een pak meer luchtweerstand dan een koersfiets. Daarnaast is de sandman toch een derde tot dubbel zo zwaar als een koersfiets, en je hebt enorm veel inertie in de wielen.

Op een vlakke rit alleen langs de dijk ben ik pakweg 5/uur trager, bergop rij ik ook een stukje trager, maar ik kan met de sandman wel vlot mee in een snel peleton zolang er niet te agressief opgetrokken wordt of er teveel geklommen moet worden op goed lopende stukken.

Helaas is het meestal zo dat er in een sneller peleton heel zenuwachtig gereden wordt, heel de tijd inhouden en dan terug optrekken kost met de koersfiets weinig kracht, met de sandman moet je elke keer een cartouche steken, en als je niet onmiddelijk reageert en het wiel voor je kwijt bent dan vang je bovendien zoveel meer wind dat het niet evident is om het gaatje nog te dichten!
In een klim wordt er meestal ook nog wat versneld en dan ben je ook drie cartouches kwijt, 5 kg fiets extra, de extra inertie, en de wind,...
Op een kasseiklim kan je dan weer een hoop volk inhalen,...

Op een rit waar het tempo wat lager ligt en er rustig opgetrokken wordt heb je vooral de voordelen: veel comfort

De snelheidssensor: die kan toch evengoed op het achterwiel ???
Snelheidssensor werkt helaas,niet op achterwiel, afstand is te groot (polar cs 200)
Bedankt voor info.

Mvg

Luc
Plaats reactie