sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

En terwijl de downhillers testen hoe afbraak-proof de fiets is, reed ik op hetzelfde moment met de identieke fiets (!) tijdens de Black Mountains 3 Days in Wales, een 3-daagse XC/marathon wedstrijd, naar de 3e plaats algemeen in het eindklassement.

Polyvalentie noemen ze dat ... .


Verslagje @ click.

Enkele foto's hier.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

PRoficiat met de 3de plaats. Blijft een prachtige fiets die ik ooit hoop te testen en nog meer hoop om ooit te hebben.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Voor de liefhebbers van dikke banden :

http://lacemine29.blogspot.com/

:wink:
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

A d r i schreef:Voor de liefhebbers van dikke banden :

http://lacemine29.blogspot.com/

:wink:
Da's ook toevallig dat je dat net post... zie eens wat er hier tegen de gevel staat :-D

Afbeelding

Morgen vertrekken we met z'n drieën naar Ijsland, eerst een dag of 5 autonoom door het binnenland, met hier en daar een stuk rivier afvaren (het raftje en mijn droogpak zitten in de stuurtas) om terug aan de kust aan te komen. Daarna een week XC/AM zonder bagage in de streek van de Eya.... Fjala... Jökulldinges... je weet wel, die vulkaan :oops: !

De combinatie rijdt verbazend vlot, mooi uitgebalanceerd: vooraan het "vaargerief", in het midden het sleutelgerief, achteraan de kleren, 1st aid en in de rugzak het slaap- en kookgerief en het eten (volumineus maar licht).

Een tent nemen we niet mee, we hopen af en toe in een hut te kunnen slapen. Indien we er geen vinden of het vol zit hebben we onze gore-tex droogpakken als heel comfortabele bivakzak en het raftje als matras (wat afgelaten ligt dat zalig, "hangmatgevoel" !).

Juist zien dat dat niet gaat vliegen als we 's nachts "moeten" :roll:

Tripreport volgt natuurlijk, nu nog wat aan de bike sleutelen en een stutje voor de porte bagage knutselen.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

da ziet er stevig uit.
maar zonder tent? ga je niet overbeten zijn door de muggen?

Geniet er maar alvast van.

Streets
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Streets schreef:da ziet er stevig uit.
maar zonder tent? ga je niet overbeten zijn door de muggen?

Geniet er maar alvast van.

Streets
Tweede antwoord :-): http://www.tevoet.be/IJSLANDreizen---sp ... een#Muggen

Blijkbaar zitten ze maar rond één meer (waar we niet komen) , en ze steken dan nog nie eens - duidelijk geen stoere Viking-muggen zoals in de andere noordelijke landen #-o !
Solo
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 12:31
Contacteer:

Bericht door Solo »



Hier duikt er nog eentje op , ben benieuwd wat de Sandman gaat geven tijdens de Ironbike , wie rijdt er mee ?
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Elias Go Go is 5de na de 3de etape !!
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Solo schreef:

Hier duikt er nog eentje op , ben benieuwd wat de Sandman gaat geven tijdens de Ironbike , wie rijdt er mee ?
Er rijdt een zekere Martin Campoy mee, een Argentijn die ik in de Spaanse Pyreneeën ben tegengekomen een paar maand geleden (Martin woont daar). Die was er zo wild van dat die nu aan een reeks wedstrijden beizg is op een Sandman. Hij heeft zich nog vlugvlug wat algemene bergsportkledij, een deftige helm en nieuwe schoenen moeten kopen voor de start van de Ironbike (!). Ik weet zelfs niet of die een "echte" koersbroek heeft... 't Is een bergmens tout court, en kan een serieus stukske met de bike rijden. Vooral bergaf, ik ben nu toch gene sukkelaar eens het naar beneden h-gaat en ik kan die ongeveer de eerste 20 meter van een afdaling volgen :cry:.

Na een "matige" start (ergens in de 70 :wink:) draait hij nu toch al twee dagen etappetijden rond de 40e plek. In etappe 3 "ps1" was hij zelfs 34e. Hij klimt dus gestaag in het klassement, go Martin go :-D !

En héél sjiek wat den Elias daar aan 't doen is... chapeau !
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Afbeelding

Lijkt me niet evident daar met die dunne banden op te rijden ! :drunk:
Plaats reactie