Ridley

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
picolo
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:20
Rijdt met: ridley scorpion 2006

Bericht door picolo »

Momenteel rijd ik nog met mijn granville en de maten daar waren S en L Mijn fiets is een L. Bij ridley heb je meerdere maten van kaders en daar ik mij een ridley ga aanschaffen (zie vorig berichtje) vraag ik mij af welk maat van kader het best bij mij past. ik ben 1.74m groot normaal moet het een 17 of 19 inch zijn denk ik
Wheeler
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:59

RIDLEY TIGER?

Bericht door Wheeler »

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe mountainbike om af en toe op zondagvoormiddag de toertochten te rijden in Vlaams-Brabant. Interessante fietsen vind ik oa. de SCOTT SCALE (60 & 50) en de THOMPSON PRO TEAM. Vandaag kwam ik echter bij een RIDLEY-dealer en daar stonden de 2006 modellen in promotie. De RIDLEY TIGER is volledig LX afgemonteerd en de prijs daalt ter gelegenheid van de winterpromotie van 1505 naar 1030 euro. Heeft iemand ervaring met deze fiets of het merk want ik heb interesse om de fiets te kopen? Uw mening over de Scott en de Thompson is eveneens welkom ...
Gebruikersavatar
picolo
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:20
Rijdt met: ridley scorpion 2006

Bericht door picolo »

Die prijsdaling is deels te wijten aan een ander soort wielen dan die in de catalogus die op de tiger zitten
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

Ja dat kan, maar ridley komt elk jaar met zo een promotie, en ik vind dat er dan wel koopjes te doen zijn, zelfs in verschillende prijsklasses( gezien de afmontage).
Ik heb ook nog in twijfel gestaan voor een ridley...

Zeker niet slecht voor zijn prijs.

Greetings
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

das zeker een goede koop.
Ik rijd ook met een ridley met lx groep, maar dan met een thunder kader. En ben hier héél tevreden over.
Gebruikersavatar
Mondeoracing
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: di 28 jun 2005 23:31
Rijdt met: Scott scale 610
Contacteer:

Bericht door Mondeoracing »

Ik zou eerder voor een scott gaan, je kan thompson en ridley niet vergelijken met merken als scott, trek specialized. Deze laatsten zijn echt merken die hun frames zelf ontwikkelen en de andere 2 zijn fietsassemblagebedrijven. Daarom dat de prijzen ook wat lager lijken te liggen.
Gebruikersavatar
picolo
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:20
Rijdt met: ridley scorpion 2006

Bericht door picolo »

Ik ben van plan een ridley scorpion te kopen full XT http://ridley.riotago.com/lang/nl/scorpion.asp
Is er over deze fiets enige info. Bij deze is er eveneens dezelfde soort korting normaal een 1800€ nu dus een 1400€
wchamp tt
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 13:00
Rijdt met: Look 986 - SRAM X0 - Reba WC - DT240S
Contacteer:

Bericht door wchamp tt »

Vriend van mij heeft op 2 jaar tijd 2 kaders Ridley Tiger gebroken. Dus eigenlijk zijn het Brakelys...
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

morganblue schreef:Vriend van mij heeft op 2 jaar tijd 2 kaders Ridley Tiger gebroken. Dus eigenlijk zijn het Brakelys...
Vriend van u heeft ofwel ontzettend veel pech ofwel moet hij leren met zijn materiaal om te gaan.
wchamp tt
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 13:00
Rijdt met: Look 986 - SRAM X0 - Reba WC - DT240S
Contacteer:

Bericht door wchamp tt »

na de roc azur 2004 onderbuis volledig doorgebroken in afdaling en na transalp 2005 onderbuis doorgescheurd ter hoogte van bidonhouder...

En aan het onderhoud kan het niet liggen (gezien onder ploeg Morgan Blue Cycling Team)...

Dus ik denk dat ridley goed is voor hier in onze lage landen te rijden, maar als het ruig wordt,...
Plaats reactie