Ridley

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

aanschaf mtb: ridley shark?

Bericht door splash »

Sinds dit jaar ben ik door de fietsmicrobe gebeten. Deze winter zou ik dan ook graag blijven fietsen, maar dan met een mountainbike.
Ik had gedacht aan een Ridley shark, die is gemonteerd met ritchey componenten en een shimano deore lx groep. Is dit een goeie keuze? Heeft er iemand ervaring met deze fiets? Of hebben jullie betere alternatieven?

http://www.ridley-bikes.com/nl/index.ph ... tsen/shark
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Bericht door N I C K »

Amai tegewoordig precies veel interesse in ridley.
Dus voor de zoveelste keer 8) :

Mijn vader heeft er zo ene en die is der erg content van.
Ik vind hem ook erg goed, enkel de vork( ne suntour) vind ik wat aan de matige kant.
Mijn vader echter gebruikt hem maar één keer per week ( tijdes nen tt) en heeft van die vork gene last.
Dus het is zeker een goede fiets.
Maar als je meerdele malen per week, of zwaardere tochten rijd, best die vork vervangen.
molje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 08 jun 2004 13:40

Bericht door molje »

Beste,

Heb zelf ook zo'n fiets gekocht ! Let wel : ik wacht nu al drie weken. Voor de rest, een zeer knappe fiets. Ik heb inderdaad ook wel de voorvork vervangen.

Dirk
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

welke voorvork zou ik dan beter kunnen laten monteren? Kzou eigenlijk het liefst toch nog een vaste voorvork hebben
molje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 08 jun 2004 13:40

Bericht door molje »

Het hangt er van af wat je met je bik gaat doen. Ikzelf heb een lockout voorvork genomen omdat ik toch wel nog veel op de weg rij.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Ridley heft zelf vaste vorken in zijn gamma, dus dat moet gemakkelijk kunnen...
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

en weet er soms iemand rond welke tijd dat ridley zijn 2005 gamma voorsteld? Want ik heb net gevonden dat de LX groep dit jaar volledig vernieuwd word, en ik ben benieuwd wanneer de eerste fietsen van ridley met deze groep beschikbaar zullen zijn... :oops:
molje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 08 jun 2004 13:40

Bericht door molje »

geen idee

De nieuwe groep komt pas in september uit , dus ???
molje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 08 jun 2004 13:40

Ridley Shark

Bericht door molje »

Beste collega's,

Vorige week is mijn Ridley gearriveerd.
Heel tof om mee te rijden maar één probleem ; slecht zadel (ongekend merk).
Ik ga dit zadel zeker vervangen. Welke zijn de goede zadels (al dan niet met gel ???) ?
Op mijn racefiets heb ik Selle Italia Trimatic II of III (niet meer leesbaar) en hierover ben ik best tevreden.

Bedankt alvast voor de reacties !

Dirk
kassa
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:03
Rijdt met: Lommel

Bericht door kassa »

Had voordien ook last van het achterwerk met een of ander Richtey zadel (zal ook wel geen al te duur zadel zijn geweest, zat standaard op mijne bike).

Heb dit vervangen door een Selle Italia Trans Am Gel zadel waar ik enorm tevreden over ben (hoewel sommige beweren dat die uitsparing drukt waar ze totaal niet zou mogen drukken heb ik hier helemaal geen last van).

Heb zelfs onmiddelijk m'n zadel van m'n koersfiets vervangen door de Race equivalent van dit zadel (Selle Italia Trams Am Gel Flow).

Dit is alvast mijn ervaring, hopelijk komen er nog reacties zodat je wat kan vergelijken. Een keertje de zoekfunctie van dit forum gebruiken zal ook al heel wat opheldering brengen.

Greetz Kassa
Plaats reactie