Boss mountainbikes ok?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Marco X
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 12:48

Boss mountainbikes ok?

Bericht door Marco X »

Zijn Boss mountainbikes goeie bikes? Ik weet dat dit een vage vraag is maar mijn toekomstige schoonbroer heeft er zo ene staan, hij is 6 jaar oud maar slechts enkele malen gebruikt maar nog in super conditie, zeer goed onderhouden.

Hij koste nieuw 1500 euro en ik zou hem voor 375 euro kunnen kopen met 2 nieuwe banden erop gemonteerd.

Wat is jullie raadt? Ik kan spijtig genoeg geen type zeggen omdat ik het type niet ken. :oops:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Nooit van gehoord, maar los van het merk en type zou het ook eens niet slecht zijn mocht je een overzicht posten van het merk en type van de verschillende onderdelen (voorvork en eventuele achtervering, derailleurs, tandwielen, trapstel, versnellingsschakelaars, remmen en remhendels, assen van de wielen, velgen, ...).
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Mij is het merk bekend, had enkele jaren geleden prachtige bikes maar zoals jack al aanhaalde wat meer informatie zou welkom zijn om te oordelen, en indien mogelijk een fototje :wink:
Marco X
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 12:48

Bericht door Marco X »

Gf biker schreef:Mij is het merk bekend, had enkele jaren geleden prachtige bikes maar zoals jack al aanhaalde wat meer informatie zou welkom zijn om te oordelen, en indien mogelijk een fototje :wink:
Ik ga tegen morgenavond wat meer info hierover geven, kijk dan aub ook even terug. Alvast bedankt

Maar algemeen gesteld : die bike die 6 jaar 1500euro gekost heeft ( heb betalingsbewijs gezien ) en zeer goed onderhouden is voor die prijs, is dat interssant genoeg om geen nieuwe bike te kopen ( onafhankelijk van de onderdelen - die normaal voor die prijs wel ok zullen geweest zijn )

Wat denken jullie
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

1500€ voor een nieuwe bike, 6 jaar geleden, is zeker een mooie prijs en zal wel een heel deftige bike zijn.

Ik vind er ook nergens info over terug op het www.

laat morgen maar iets weten.

8)
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

'k Zal na het WE ook eens kijken.

Vergeten te zeggen:

* Verifieer mss ook meteen of de bike de juiste maat heeft voor jou. Als dat niet het geval is, kan je beter naar een andere uitkijken.
* Ook al heeft ie weinig km's: best ff vragen of de voorvork regelmatig onderhoud heeft gehad en wanneer de laatste keer was.

P.S.: 't Is toch geen BOSS HOSS, hé?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Da's gene moto hoor :wink:, ma zo ne mtb met een geweldig dikke schuine buis, is't ni? Lijkt me ideaal om de stiel mee te leren :D
Marco X
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 12:48

Bericht door Marco X »

Gf biker schreef:Mij is het merk bekend, had enkele jaren geleden prachtige bikes maar zoals jack al aanhaalde wat meer informatie zou welkom zijn om te oordelen, en indien mogelijk een fototje :wink:
Ik heb al iets meer info :

* Merk : Boss
* Type : Britisch Eagle
* Vitessen : Deore
* Zadel : Vetta
* Er liggen spinternieuw banden op
* Boordcomputer erop
* Zakje onder zadel met reservemateriaal

Voor de rest weet ik niets meer ,kan je hiermee al iets doen?
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Zit er een geveerde vork op? En waarschijnlijk zitten er geen V brake's op maar cantilevers.
Het zal niet simpel zijn er een goede vork voor te vinden.
Hedendaagse vorken zullen niet alleen qua geometrie nie passen maar deze zijn ook nie meer voorzien voor cantilever remmen.
Naar de info die je tot nu toe hebt gegeven vind ik de prijs zowieso te duur.
Gebruikersavatar
trailstar
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 20:53
Rijdt met: Rocky Mountain ETSX70, Ludo Postfiets

Bericht door trailstar »

Waarom zou je op de vorken van tegenwoordig geen cantilevers meer kunne opzetten. Ik ben al eens overgeschakeld van canti's naar V-brakes en dit gaf geen enkel probleem dus waarom zou omgekeerd ook niet lukken???
Plaats reactie