Mooi ... Mooier ... Moots???

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

1. neen, ik heb sinds ik de Moots heb er amper 100km kunnen mee rijden, wegens langdurige ziektes deze laatste 2.5 weken. Hopelijk eind deze week terug op de fiets maar voorlopig nog altijd een longontsteking :cry: .
In die eerste 100K heb ik vooral de voorvering afgesteld en de zitpositie geoptimaliseerd. Je merkt wel degelijk dat de achtervering er is, de scherpe kantjes zijn eraf en bvb kassei wordt mooi geegaliseerd. Hope remmen zijn ongelofelijk krachtig en doeltreffend en eigenlijk wonderwel te doseren. remmen met 1 vingertje dus.

2. het frame is 'satin finished', de klevers zijn gekleefd, geen vernis heeft ook geen zin op titanium...
Laatst gewijzigd door A d r i op di 15 jun 2004 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fets
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: do 15 jan 2004 18:57
Rijdt met: te veel....

Bericht door fets »

Heb zelfde Hope's op mijn nieuwe Rocky en zijn inderdaad DE MAX en zooooo mooooooiii !!
Was eerst nog aan het twijfelen met de M4's omdat ik toch wa meer weeg (85kg), maar heb nog op geen enkel moment een te kort aan remkracht ondervonden.

Zoals iedereen hiervoor al, gefeliciteert met uw nieuw juweeltje... hoop hem eens in 'live' te zien op één van de TT's.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

A d r i schreef:1. neen, ik heb sinds ik de Moots heb er amper 100km kunnen mee rijden, wegens langdurige ziektes deze laatste 2.5 weken. Hopelijk eind deze week terug op de fiets maar voorlopig nog altijd een longontsteking :cry: .

2. het frame is 'brushed', de klevers zijn gekleefd, geen vernis heeft ook geen zin op titanium...
Amai dat moet pikken : een garage vol juweeltjes en er niet in de field mogen van genieten. Veel beterschap gewenst.

"geen vernis, heeft ook geen zin op titanium :" ik had begrepen van iemand die het zou moeten weten dat er op Ti een corrosie-waas zou komen tenzij er beschermende laag op gelegd wordt (blanke lak, vernis, ...). Als ik tussen jouw regels lees hoeft dat dus niet ?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Pikken doet dat zeker, maar ik moet uitzieken, anders blijft het duren..of krijg ik er weer wat anders bij

titanium wordt normaal gezien enkel gesatineerd of anders gebrushed, vandaar de 2 verschillende finishes. De Moots is satin en bvb m'n Litespeed is brushed. Jouw Appassionato is ook brushed
Er wordt geen vernis of lak op aangebracht.

Dat kan natuurlijk wel, maar voegt behalve extra gewicht en een ander kleurtje helemaal niks toe. Vermits titanium toch niet corrodeert is de bescherming van lak en vernis echt niet nodig en puur cosmetisch.

Op de Litespeed website vind je dit :

Corrosion Resistance
Corrosion (or the lack thereof) plays a key role in the life expectancy of your bicycle and influences the amount of care or maintenance you must put into your bike to keep it in good shape. Fresh water, salt water, sweat, hot, cold, ultra-violet light, infrared light; none of these elements or conditions will have any effect whatsoever on a titanium bicycle
.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Weeral iets geleerd, mijn dag is goed.
Plaats reactie