Trek 8500 aanpassingen
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 278
- Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
- Rijdt met: Focus Super Bud Team
- Contacteer:
Trek 8500 aanpassingen
Ben zinnens een Trek 8500 te kopen, maar de kader zal van een 8000 komen (zelfde frame enkel ander kleuren). Maar ik zou nog wat aanpassingen willen. Standaard is de 8500 als volgt afgemonteerd:
Vork
Voorvering Fox F100 RL, custom tuned for Trek w/lockout, air adjust, rebound, alloy steerer, 100mm
Wielen
Bontrager Race Lite Disc wheel system, centerlock, tubeless ready
Banden Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, folding
Schakelsysteem
Versnellingshendel: Shimano Deore XT, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore XT
Achterderailleur : Shimano Deore XT "Shadow"
Crankstel: Shimano Deore XT 44/32/22
Cassette : SRAM PG970 11-32, 9 speed
Onderdelen
Zadel : Bontrager Race Lite
Zadelpen: Bontrager Race X Lite ACC, carbon
Stuur/Stuurbocht: Bontrager Race Lite OS flat bar, 600mm width
Stuurpen: Bontrager Race X Lite, 7 degree, 31.8mm
Balhoofd: Cane Creek S-3 w/cartridge bearings, sealed
Remsysteem: Shimano Deore XT Ti, hydraulic disc, custom Ti version; 180mm front rotor, 160mm rear rotor (Trek exclusive)
De vork zou ik willen vervangen door een RS Reba Team en voor de wielen twijfel ik over de Race X Lite een goede upgrade is ( qua prijs/kwaliteits verbetering).
Het vervangen van de vork zal amper een meerprijs met zich meebrengen (ik dacht dat beide vorken ongeveer even veel kosten) en de upgrade van de wielen schat ik op 200 euro.
De moeite of niet?
Vork
Voorvering Fox F100 RL, custom tuned for Trek w/lockout, air adjust, rebound, alloy steerer, 100mm
Wielen
Bontrager Race Lite Disc wheel system, centerlock, tubeless ready
Banden Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, folding
Schakelsysteem
Versnellingshendel: Shimano Deore XT, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore XT
Achterderailleur : Shimano Deore XT "Shadow"
Crankstel: Shimano Deore XT 44/32/22
Cassette : SRAM PG970 11-32, 9 speed
Onderdelen
Zadel : Bontrager Race Lite
Zadelpen: Bontrager Race X Lite ACC, carbon
Stuur/Stuurbocht: Bontrager Race Lite OS flat bar, 600mm width
Stuurpen: Bontrager Race X Lite, 7 degree, 31.8mm
Balhoofd: Cane Creek S-3 w/cartridge bearings, sealed
Remsysteem: Shimano Deore XT Ti, hydraulic disc, custom Ti version; 180mm front rotor, 160mm rear rotor (Trek exclusive)
De vork zou ik willen vervangen door een RS Reba Team en voor de wielen twijfel ik over de Race X Lite een goede upgrade is ( qua prijs/kwaliteits verbetering).
Het vervangen van de vork zal amper een meerprijs met zich meebrengen (ik dacht dat beide vorken ongeveer even veel kosten) en de upgrade van de wielen schat ik op 200 euro.
De moeite of niet?
- van_hoof
- Mountainbiker
- Berichten: 1133
- Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
- Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
- Contacteer:
hmm, das wel een smak geld natuurlijk, van die wielen zal je het verschil wel voelen langs de andere kant, ik weet niet wat je wil bereiken met deze trek, als je geen wedstrijdrijder bent kan je misschien de gewone wielen laten zitten, vervang de banden door bevoorbeeld een combinatie van racing ralph's en nobby nics dan win je ook een pak gewicht ( de standaard banden zijn loodzwaar )
Hej Method,
heb je de fiets al gekocht? Zoja, deed je leverancier moeilijk over dat kader? Ik ben namelijk ook van plan een 8500 te kopen, maar vind het kader van de 8000 mooier, maar méér te moeten betalen lijkt me stom ..
Ikzelf zou de SRAM-cassette vervangen door XT, alsook de ketting, zo heb je een volledig XT-systeem, zou goed moeten lopen he. Ook over de wielen en banden denk ik nog na. Maar waarschijnlijk laat ik de wielen, en vervang ik de banden door een combinatie van RR en NN (zoals hierboven aangeraden).
Groet,
Koen.
heb je de fiets al gekocht? Zoja, deed je leverancier moeilijk over dat kader? Ik ben namelijk ook van plan een 8500 te kopen, maar vind het kader van de 8000 mooier, maar méér te moeten betalen lijkt me stom ..
Ikzelf zou de SRAM-cassette vervangen door XT, alsook de ketting, zo heb je een volledig XT-systeem, zou goed moeten lopen he. Ook over de wielen en banden denk ik nog na. Maar waarschijnlijk laat ik de wielen, en vervang ik de banden door een combinatie van RR en NN (zoals hierboven aangeraden).
Groet,
Koen.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 278
- Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
- Rijdt met: Focus Super Bud Team
- Contacteer:
Ik heb hem nog niet gekocht, het zal voor het einde vant jaar zijn (heb nu een nieuwe koersfiets gekocht).
Herder Levi van opt forum gaf me een site van een winkel in Oudenaarde (ben de naam vergeten), en die deed helemaal niet moeilijk en vroeg niets meer om het kader te vervangen.
Ik hoop dat je hiermee toch iets bent
Herder Levi van opt forum gaf me een site van een winkel in Oudenaarde (ben de naam vergeten), en die deed helemaal niet moeilijk en vroeg niets meer om het kader te vervangen.
Ik hoop dat je hiermee toch iets bent