Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
TRAPPELEROS
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:53
Rijdt met: Trek Roscoe 2023

Kent er iemand het gewicht van nen Epic Comp (disk) ????

Bericht door TRAPPELEROS »

Kent er iemand het gewicht van nen Epic Comp (disk) ???? Ben nog aan h et twijfelen ivm de aankoop van een nieuwe mountainbike tssn den Thompson race team en nen Epic Comp. Het gewicht zal misschien wel de doorslag geven.

Juw

Flip
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Het is misschien wat eigenaardig om te kiezen tussen een fully en een hardtail (binnen dezelfde prijsklasse) op basis van het gewicht, nee?

Ik heb geen idee van het gewicht van die epic, maar hij zal sowieso ongeveer anderhalve kilo zwaarder zijn.

Anyway, er zijn hier wel een aantal mensen met een Epic, die zullen je waarschijnlijk wel kunnen helpen.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Hier is een mens met een Epic Comp zonder disc = 12,7 kg. Met disc is dit 12,9 kg voor een 2003 model. Het kader van een 2004 is 220 gr lichter.

En idd. je bent appels met peren aan het vergelijken, of misschien zelfs diamanten met steenkool :wink:

PS Het soortelijk gewicht van diamanten is hoger.
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

hangt af van je afmontage,de mijne weegt nu net geen 12kg.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Natuurlijk is jou fiets lichter, Ritchie WCS, Crossmax, 400gr op de vork..., maar de vraag hing over een Comp, niet over een à la carte.
Gebruikersavatar
Flip M5
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 01 sep 2003 19:35

Bericht door Flip M5 »

Epic comp in maat L = 12.2 kilo \:D/
Typ maar eens in Google "specilized epic comp gewicht" in :wink:
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

De gewichten van de fabrikant altijd met een korrel zout nemen he,ik kom iets onder 12kg en als je ziet met wat hij is afgemonteerd....Natuurlijk zal de fabrikant steeds lagere gewichten hanteren,of zonder pedalen.
Gebruikersavatar
Flip M5
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 01 sep 2003 19:35

Bericht door Flip M5 »

Shorty schreef:De gewichten van de fabrikant altijd met een korrel zout nemen he,ik kom iets onder 12kg en als je ziet met wat hij is afgemonteerd....Natuurlijk zal de fabrikant steeds lagere gewichten hanteren,of zonder pedalen.
Dat is zo, maar ik heb da niet van de fabrikant, maar van een Duitse eigenaar die op een forum zijnen uitleg deed... :P
Trouwens, ik geloof dat specialized geen gewichten op zijne site zet :roll: :wink:
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Specialized

Bericht door _eli_ »

Wie van jullie rijd er met een 18" rond en hoe groot zijn jullie, en mss ook jullie binnenbeenlengte?

Ik ben 175cm en m'n binnenlengte is 83 cm.
Mijn zadel staat op 73à74 cm gemeten vanaf het midden van de trapas.

Dus een 18" is dan te groot voor mij?
Laatst gewijzigd door _eli_ op di 20 apr 2004 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

ikke

Mijn beenlengte = 83cm en ik meet 1.84m , let op dit is wel héél op het nippertje!!!! nog 0.5cm over tot max zadelpen! :oops:
Plaats reactie