Handgemaakt titanium.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

1800 EUR bij Lynskey betekent in de eerste plaats dat je een stock-geometrie neemt. Een beetje zoals Moots bijvoorbeeld ook doet, krijg je dan bijvoorbeeld een standaard-18". Wil je custom, kost dat dus een heel pak meer.
Iemand kennis van Paduano? Die maken ook juweeltjes, ook al denk ik dat het vooral juweeltjes (lees: en geen racebakken) zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

En ehm Perro: tita-vorkjes nog nodig?
Afbeelding
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Ik vind het maar niks, die Paduano. Die geïntegreerde seatpost verknalt alles.

Als ik zou moeten kiezen uit uw beginpost zou het tussen Indy Fab, Seven en Moots gaan, met een lichte voorkeur voor Independent Fabrication.
Die maken echt wel juweeltjes als je die ifrider site bekijkt.

Wat ge misschien wel nog moet afwegen met zo'n frame is hoe het mountainbiken zal evolueren. Het is vrij waarschijnlijk dat we binnen 5 jaar met BB30 of iets concurrerends gaan rijden, en dan zit ge daar met uw frame zonder BB30. De klassieke bottom brackets zullen allicht de komende 20-30 jaar niet verdwijnen, maar ge moet u wel afvragen of ge ermee zou kunnen leven dat ge misschien niet elke nieuwe Cannondale/Specialized standaard op uw frame gaat kunnen zetten.
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

Je slaat de nagel op de kop. Dat was inderdaad iets waar ik mee zat. Hoe kan je je wapenen tegenover die evoluties? Kan je bijvoorbeeld een BB30-brackethuls tijdelijk gebruiken met gewone trapas? Cannondale geeft bijvoorbeeld geen garantie meer nadat je de adapter ervoor verwijdert (of was het inlijmt?) Hoe werkt dat dan? Is het nodig om ook de balhoofdbuis aan te passen omdat men steeds vaker zgn E2-vorken gebruikt, waarbij de diameter onderaan 1 1/5" en bovenaan 1 1/8" is? Ik heb op dit moment een voorliefde voor mooie vierkante trapassen en bijpassende cranks, maar de toekomst kan zoals je zegt altijd een beter idee met zich meebrengen.
Is het zo dat pakweg Seven je frame kan "aanpassen"?

Wat die Paduano betreft, teveel blng bling naar mijn smaak ook, hoor :) Maar ik kwam het tegen, dus dacht ik het even voor te leggen. Zeker met die carbonbuizen ertussen gelijmd (zoals bij een andere versie) is het pimpheid troef.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

normaal gezien kan seven dit frame nog aanpassen ! technisch is dit geen belemmering, en seven is bekwaam genoeg. Maar ik zou toch ff mailen om zeker te zijn !
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Ik heb daar ook over nagedacht. Een BB30 zou iets stijver zijn, maarja, alles wordt elk jaar 12% stijver.
Voor mij is het het niet waard. De kans bestaat dat BB30 niet doorbreekt en die standaard van Specialized wel (die blijkbaar iets verschillend is), of omgekeerd. Overlaatst was er iemand op weightweenies die een BB30 in een gewone trapas heeft gekregen, dus er zal als het nodig is, wel een manier zijn om het wel te kunnen.

Conische vorken, daar geloof ik persoonlijk niet echt in.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Simp schreef:Ik heb een Dean Colonel besteld, mét hun classic 4 color logo.

Stock size, de XL is perfect, in principe had ik een 2 mm langere bovenbuis nodig, maar daar ga ik geen custom voor laten maken. Custom zou 250 euro extra zijn.

De wachttijd is lang, maar dat is voor mij geen issue. Leveren van kwaliteit neemt tijd in beslag. John komt ook over als iemand die het liefst van al frames maakt en verkopen als een soort noodzakelijk kwaad ziet (misschien jammer genoeg voor zijn bankrekening). Ook een leuk detail is dat ze gemaakt worden in het enige echte Boulder, Colorado.

Seven is ook een hele goeie keuze, maar ze spreken mij op een of andere manier niet aan zoals Dean dat doet.
Goei keus, heb er zelf ook zo eentje (al bijna 4 jaar). Voor de prijs super fietsen. Ik heb toen custom zonder meerprijs gehad en een Chris King headset aan een prijsje. Ik heb het wel via de duitse importeur geregeld.
Maar de levertijd is en ramp, vooral omdat er tussendoor allerlei valse beloftes gemaakt worden.
Nog een tip, bestel meteen een setje stickers extra want die zijn eerder fragiel.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Bij mij is het ook via de Duitse importeur. Die heeft op zijn eentje meer Deans dan dat er rondrijden in België denk ik. Hij zei het mij ook van die stickers (raadde mij gezandstraalde logo's aan), maar ik vind het pas een Dean met het 4-kleurige logo. Ik heb mij op voorhand al ingesteld op een lange levertijd na al die verhalen die ik al heb gelezen. Ik verwacht mijn kader niet binnen het half jaar in mijn handen.
Een Chris King heb ik er ook bij besteld. Voor die prijs kon ik die niet laten liggen.
Zit er in uw seat tube trouwens een shim voor een 27,2 zadelpen? Ik had ergens gelezen dat dat zo is bij de Colonel.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Simp schreef:Ik vind het maar niks, die Paduano. Die geïntegreerde seatpost verknalt alles.
Da's waar. Visueel is het nix meer dan een gimmick maar het heeft ook nadelen : als je steil bergaf gaat kan je het zadel niet laten zakken zodat je gemakkelijker boven je achterwiel gaat hangen.
Gelukkig kan je bij een titanium frame de buis boven de horizontale las afzagen, een spie maken en dan een gewone zadelpen gebruiken.

Hierbij overigens ook een pleidooi voor de zadelbuisklem met een quick-release hendel : hiermee duurt het laten zakken van het zadel maar enkele seconden. Als je een klem hebt met een imbus moet je er je multitool bijhalen en ben je minuten kwijt.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Op een XC fiets laat je je zadel toch gewoon staan?
Plaats reactie