Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
TRAPPELEROS
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:53
Rijdt met: Trek Roscoe 2023

Bericht door TRAPPELEROS »

So??? Ok XT zal inderdaad wel beter zijn, maar uiteindelijk is het toch nog het manneke op de bike die het moet doen zelle.

Der wordt hier nogal vaak met dure namen gesmeten en voor kwaliteit betaal je ook, maar ik wou gewoon nog even zeggen dat je niet mag vergeten dat je daardoor niet harder zal gaan en dat je t nog altijd zelf moet doen.[/quote]

Das een feit !!!!!!! Voel het aan mijn benen.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

blue_biker schreef:So??? Ok XT zal inderdaad wel beter zijn, maar uiteindelijk is het toch nog het manneke op de bike die het moet doen zelle.

Der wordt hier nogal vaak met dure namen gesmeten en voor kwaliteit betaal je ook, maar ik wou gewoon nog even zeggen dat je niet mag vergeten dat je daardoor niet harder zal gaan en dat je t nog altijd zelf moet doen.
Das een feit !!!!!!! Voel het aan mijn benen.[/quote]

Was ge niet toevallig in Dilsen vorige week?? Der daar ook ne kerel geweest uit opglabbeek met delira bike die me nog heeft helpen depaneren.
Gebruikersavatar
MTBKMS
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 14:27
Rijdt met: Thompson Zeus XC Deore LX
Contacteer:

de mijne

Bericht door MTBKMS »

Ik rij mee ne thompson, nen zeus, de voorloper van de mach 5 dachtek, deore (LX dachtek) derailleurs, pilot XC voorvork en da spel is naar mijn mening neig goe.
Gebruikersavatar
Fuzzion
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 08 mar 2004 19:06
Rijdt met: Trek Superfly 9.6

Thompson??

Bericht door Fuzzion »

Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met een mountainbike van het merk Thompson?
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

...ff 'thompson' intikken bij de zoekfunctie en je krijgt 109 resultaten....veel leesgenot zou ik zo zeggen. :roll:

Je zal hier zowel mensen vinden die daar zeer tevreden over zijn en mensen die dat van hun leven niet moeten hebben.
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat er betere en mooiere dingen bestaan dan thompson (...hopelijk krijg ik nu niet de volledige thompson meute op mijn dak...ik heb gezegd "persoonlijk"....).

Ik denk niet dat je mensen zal vinden die van hun leven nooit meer iets anders zouden willen onder hun bips dan een thompson, terwijl dat met een aantal andere merken waarschijnlijk wel al eens het geval zou kunnen zijn.

Al bij al kun je met thompson ook wel een degelijke bike samenstellen, maar ik zou wat verder zoeken naar beter mooier en goedkoper (lees: meer voor hetzelfde geld!!)

Mario
Fredwitrave
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 mar 2004 11:39
Rijdt met: Thompson Mach-5 XC

Bericht door Fredwitrave »

Het grote voordeel van Thompson is dat zij steeds met volledige groepen werken. Dus als de achterderailleur bvb een LX is, dan is de hele fiets met LX uitgerust, dus ook remmen, wielassen, enz.
Veel andere fietsfabrikanten werken met onderdelen van verschillende groepen. Dan heb je bvb wel een achterderailleur van goede kwaliteit, maar dan kan het zijn dat je remmen of assen van mindere kwaliteit zijn.

Trouwens: de nieuwe modellen van thompson 2004 megen er best wezen. Qua 'look' zijn ze er zeker op vooruit gegaan.
Gebruikersavatar
gd31201
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 16:43
Rijdt met: Trek
Contacteer:

Bericht door gd31201 »

Aan Mario,


Ik ben momenteel ook aan het uitkijken naar iets nieuws en ga kiezen tussen deze 3 :

Flanders FXT full XT , magura remmen, RS Duke Race WRC + zadelpen, stuurpen,... in carbon voor +/- 1800€

Scott Comp Racing LX/XT, Shimano XT schijfremmen, Manitou Axel Elite voor +/- 1700€

Thompson Race Team Full XT a,d RS Duke XC voor +/- 1620€

De mooiste fiets is voor mij de Scott, maar ben tegen schijfremmen en deze laat vervangen door Magura gaat niet. Je moet dan een aparte kader kopen en alle verschillende onderdelen (kostprijs voor zelfde fiets maar met Magura 1950€)

Flanders fiets is ook mooi, maar heb geen zich op de sterkte van de kader.

Thompson is voor mij de minst mooie van de 3, maar geeft enige naambekendheid en is kwa service blijkbaar een van de beste.

Kunnen jullie nog andere voorstellen doen met volgende specificaties :

Kader mag niet duikend zijn zoals bvb Cube kaders.
LX/XT , Magura remmen bij voorkeur, voorvork met lockout
prijs max 1800€
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

http://www.s-tec-bikes.de/seiten/preisliste_neu.htm

Staan er enkele op. (wel 2 die ietsjes meer kosten)
niek
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 23:34

Bericht door niek »

ik heb nen thompson diene mach 5 xc , wel me andere wielen en die hs 33's , ik ben er alleszinds heel tevreden over , ik denk niet dat je een gelijkaardige fiets gaat vinden tegen die afmontage , zelfs niet bij cube , omdat 1) zoals eerder gezegd ,alle componenten dan full xt of lx zijn , dus ook de cassetes , de ketting , de krank(bladen), de naven, de shifters de remmen en 2) alle onderdelen zijn ook richey( wcs bij de duurdere versies bij grote merken zoals giant steken ze daar gerief tussen van hun eigen merk, das natuurlijk veel goedkoper dan ...
en ook nog is, mss is dat alleen maar bij mijn kader zo omdat die onderste buis zo verdeelt is in drie ,dat ze echt veel stijver zijn , dat viel me echt op toen ik hem nog maar juist had das een voordeel als ge goed wilt doorfietsen , maar tis minder comfortabel , maar dat vind ik totaal geen probleem , het hangt ervan af wat voor fietser je bent eh.
wel een nadeel vind ik de wielen die er standaard opzitten, vanaf die mach series zou ik er al andere op steken , ik heb 70 surplus kunnen betalen voor die crosslands , wel de moeite waard denk ik
en alsje lx neemt , verander de achterder. in xt , das maar vijf of tien euro surplus
aja en moest ge ze int echt nog ni gezien ebben , van die mach zien ze er int echt veeeeel beter uit dan op de site , want daar ist ma flauwkes
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

gd31201 schreef:Aan Mario,


Ik ben momenteel ook aan het uitkijken naar iets nieuws en ga kiezen tussen deze 3 :

Flanders FXT full XT , magura remmen, RS Duke Race WRC + zadelpen, stuurpen,... in carbon voor +/- 1800€

Scott Comp Racing LX/XT, Shimano XT schijfremmen, Manitou Axel Elite voor +/- 1700€

Thompson Race Team Full XT a,d RS Duke XC voor +/- 1620€

De mooiste fiets is voor mij de Scott, maar ben tegen schijfremmen en deze laat vervangen door Magura gaat niet. Je moet dan een aparte kader kopen en alle verschillende onderdelen (kostprijs voor zelfde fiets maar met Magura 1950€)

Flanders fiets is ook mooi, maar heb geen zich op de sterkte van de kader.

Thompson is voor mij de minst mooie van de 3, maar geeft enige naambekendheid en is kwa service blijkbaar een van de beste.

Kunnen jullie nog andere voorstellen doen met volgende specificaties :

Kader mag niet duikend zijn zoals bvb Cube kaders.
LX/XT , Magura remmen bij voorkeur, voorvork met lockout
prijs max 1800€
Kristof heeft al en mooi voorstel aangereikt. Bekijk bij S-tec maar eens die giant XTC SE1: sid team vork!!! XTR!!! en crossmax SL voor 1999€...dat is echt een spotprijs, als ik van jou was zou ik nog ff op de tanden bijten en die 200€ er proberen bij te rijden. Dit is topmateriaal!
Hun eigen fietsen (S-TEC) zien er ook wel heel mooi uit, probleem is dat ze ze nooit aanpassen op hun site. En als je ter plaatse gaat zou je nog betere koopjes op de kop kunnen tikken blijkbaar.

Als je absoluut aan de 1800 de grens hebt gesteld kun je misschien nog eens gaan kijken bij www.poison-bikes.de of zeker eens gaan kijken bij www.canyon.de, daar staat een FS met manitou SPV demper en de nieuwe (en blijkbaar zeer goede) minute vork ook met de SPV technologie.(oeps is ook 1999€...) Maar bij canyon staan een aantal zeer leuke fietsen voor zeer weinig centen!

En je mag uiteraard de stumpjumper van specialized niet vergeten (1560€) maar met de fox f80rl!!! Een vork die in de losse verkoop al bijna 1000€ kost...
Plaats reactie