Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Re: Thompson??

Bericht door viper »

Merlin schreef:
fennek schreef:...En wat die discussie "fiets voor beginners" betreft. Er rijden ook veel mensen rond met een fiets voor gevorderden terwijl ze de conditie en attitude van een beginner hebben...
Ik heb dikwijls binnenpretjes wanneer ik op TT of chrono of gelijk waar toekom, en ik haal mijn thompsonneken af de wagen. Dan zie ik dikwijls smalende blikken. Die mannen halen dan me veel zwier 't vlaggeschip van c'dale of specialized of whatever uit de wagen en kijken zo eens nr mij van... wa komt die ier doen.
Ik vind het dan altijd doodleuk om samen me die mannen proberen te starten, en ze es goe te doen zweten. Wie laatst lacht...

Let op, ik heb niks tegen mensen die me zo een vlaggeschip rijden e. Moest ik het mij kunnen veroorloven, zou ik waarschijnlijk ook wel me zo nen bike rondrijden zenne. Ik lach mij alleen een breuk me die mensen die minachtend doen tegenover anderen die me "een lagere klasse" van fiets rijden. Uiteindelijk zijn der maar twee zaken die tellen ze als ge aan't rijden zijt, en da is de form van uw linkerbeen en de form van uw rechterbeen.
Leuk, leuk :) Mannen met vlaggeschepen kijken neer op sukkelaars met een Thompson. Sukkelaars met een Thompson kijken jaloers naar mannen met slagschepen en pogen die, vaak met succes, er af te rijden.

Ik herken dat allemaal, maar naast kwaad bloed leidt deze discussie tot niets.

Waar het op aankomt is een fiets te hebben waar je van kan genieten en die doet wat je wil. Meestal wordt ook een goede prijs/kwaliteitsverhouding gewenst.

Veel van die slagschepen schieten waarschijnlijk hun doel voorbij maar beweren dat het merk Thompson een goede prijs/kwaliteit biedt is de waarheid toch wel geweld aandoen.
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Re: Thompson??

Bericht door Shrek »

viper schreef:blablablabl... ;-)
Veel van die slagschepen schieten waarschijnlijk hun doel voorbij maar beweren dat het merk Thompson een goede prijs/kwaliteit biedt is de waarheid toch wel geweld aandoen.
Dat is weer zo'n post zonder argumentatie zoals er al zoveel hier voor verhitte discusies gezorgd hebben....
Persoonlijke doe ik daar liever niet aan mee maar als de groten hoop van de Thompson eigenaars tevreden zijn over hun bike en zijn prijs. Op welke grond baseert u zich dan?

Prijs/kwaliteit is niet goed volgens u en de prijs is niet hoog dus moet de kwaliteit al wel heel laag zijn hé. Vergelijk wel met identieke specificaties en volledige groepen niet alleen het zichtbare.

Ik spreek uit persoonlijke ervaring maar als ik met mijn rijstijl en persoonlijke eigenschappen :oops: reeds 2 jaar met eenzelfde fiets zonder stukken rij beschouw ik dat als een pluspunt voor die betreffende fiets....


greetzzzz
Gast

Bericht door Gast »

Quadrifoglio schreef:
tbfkai schreef:
Quadrifoglio schreef:Of thompson al dan niet Kinesis kaders gebruikt kwam in een andere topic al eens aan bod : http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... s&start=12

Maar zelfs dat topic brengt geen uitsluitsel...
Al eens van Hoefkens gehoord?
Nee, "hoefkens" zeg me helemaal niets, op Vanessa Hoefkens na dan... :lol:
Hoefkens is de Belgische kaderbouwer van o.a. Thompson
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

tbfkai,
Toevallig geen link naar die hoefkens??

Viper,
Ik vraag me af welke fietsen een betere prijs/kwaliteits verhouding gaan bieden. (Beschikbaar bij een gewone, belgische, fietshandelaar).

Zeker bij de grotere fietsenhandelaars die tot soms 20% korting geven op de catalogusprijs heb je voor weinig geld een deftig frame met een goeie afmontage voor betrekkelijk weinig geld.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

@Shrek en N.I.

Wees gerust ik viseer niet bepaald het merk Thompson, maar wel bepaalde boodschappers. Ze hebben gelijk dat je met een goedkope fiets even snel kan rijden dan met een dure. En dan, alsof de eigenaars van dure bikes dat nog niet weten en ondervonden hebben.

Maar die al of niet openlijk uitgesproken sneren dat velen hun dure fiets niet verdienen, die zetten nodeloos kwaad bloed. Niet bij mij persoonlijk, want ik ken idd de 2 kanten :wink:

Specifiek wat jullie merk betreft het volgende. Ik kijk er niet op neer, zeker niet als men idd. Kinesis- frames zou gebruiken. Ik vind het underdog status van het merk zelfs prettig. Maar er zijn veel merken waar je meer fiets krijgt voor hetzelfde geld.

@N.I.
Ik heb toch niet beweerd dat je die bij de gewone fietsenhandelaar om de hoek hoeft te kopen. Welke liefhebber, op zoek naar een goed/prijs kwaliteitsverhouding of naar een ruime keuze of naar iets exclusiefs, koopt nu een MTB bij de boer om de hoek :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Allez Viper, op uwe (onze) leeftijd laat je je daar toch niet meer aan vangen zeker?
Hij glimlachte minzaam en..... :wink:
Gast

Bericht door Gast »

viper schreef: Welke liefhebber, op zoek naar een goed/prijs kwaliteitsverhouding of naar een ruime keuze of naar iets exclusiefs, koopt nu een MTB bij de boer om de hoek :wink:
Ikke.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

viper schreef:@Shrek en N.I.

Maar er zijn veel merken waar je meer fiets krijgt voor hetzelfde geld.
Aan welke merken denk je dan, als je zegt meer fiets voor hetzelfde geld ?

Groeten,

Koen
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

nothing 's impossible schreef:tbfkai, Toevallig geen link naar die hoefkens??
Ook al zitten googlen maar niets gevonden...
Fredwitrave
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 mar 2004 11:39
Rijdt met: Thompson Mach-5 XC

Bericht door Fredwitrave »

Ik ben natuurlijk een bevooroordeelde Thompson rijder, maar ik denk dat Thompson vaak onderschat wordt. Ik denk dat Thompson gewoon no-nonsense kwaliteit biedt, zonder opvallende uitschieters bij de onderdelen, maar vooral ook zonder onderdelen van mindere kwaliteit.

Ik ben er alleszins tevreden van.
Plaats reactie