TREK TOP FUEL 8 (gewicht?) vs Alternatief

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

TREK TOP FUEL 8 (gewicht?) vs Alternatief

Bericht door Tabula Rasa »

Hela,

Na veel wikken en wegen heb ik een fully als doel vooropgesteld ten nadele van een hardtail. Ik hou ervan om in de Ardennen te gaan rijden en wil me volgend jaar aan marathons wagen.
Bovendien mocht ik op de laatste Mountainbike Plus tesdag in Theux fully's rijden, en dat was een openbaring. Zeker op dit terrein.

Heel specifiek heb ik enorm genoten van de Trek Top Fuel 8 wat achteraf gezien in mijn budget zou vallen (incl. korting). Ik lees ook (zeker op buitenlandse sites) goede tot heel goede reacties op dit model.
Hier in de Lage Landen lijk ik dit model nauwelijks tegen te komen en komt het op dit forum nauwelijks ter sprake. Is daar een reden voor?

Wat ik me ook afvroeg: in tegenstelling tot veel andere merken, vermeldt Trek noch op zijn site, noch in de catalogus, het gewicht van de diverse modellen. Ook op het net vind ik nauwelijks details.

Ten slotte, als jullie de rijeigenschappen, budget (ong. €2000 min korting bij lfb) en afmontage in acht nemen, hebben jullie eventueel een alternatief? Ik dacht zelf aan de CUBE AMS (makkere rijeigenschappen?), SPECIALIZED EPIC FSR (duurder, mindere afmontage, wel fantastich frame?). Ik vind het frame belangrijk. Upgrading kan nog. CANYON interesseert me minder (ik ben niet de handige Harry en vind onderhouds/herstellingsmogelijkheden bij LFB belangrijk!).

Sjamajee
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Ken iemand die met een Trek Top Fuel 8 (2007) rondrijd, sla me niet dood maar ik dacht dat die origineel op 12,8kg uitkwam voor een 19'5".
Hij verkoopt zijn bike overigens volledig geupgrade XT 2008.

Rij zelf ook met een Fuel en meer dan content :-)
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

wel zwaar maar ook niet zo slecht voor fully (?) ... feedback op de andere types die ik vermeldde? CUBA AMS / SPECIALIZED?
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

reden waarom hij het 2007 model reeds verkoopt?
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ik heb 'm vandaag zien staan bij m'n lbs. Miljaar, wat een knap fietske. Hij had een toestel om te wegen dat maar tot 10kg ging, anders had ik je dat perfect kunnen zeggen. Ik heb 'm wel eens opgetild en denk dat hij niet veel scheelt in gewicht met de mijne. Dus 't zal rond de 12,5 tot 12,8 kg liggen volgens mij, maar ik kan er een paar 100 grammekes langs zitten.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Tabula Rasa schreef:wel zwaar maar ook niet zo slecht voor fully (?) ... feedback op de andere types die ik vermeldde? CUBA AMS / SPECIALIZED?
Goh, toch zeker niet slecht hoor voor een alu fully, als je hem op dieet wil zetten kan je nog altijd de bontrager onderdelen vervangen door de WW-merken.

De Cube AMS geeft mij persoonlijk een nogal logge indruk, minder racy als de andere 2. Qua kader zou ik dus voor Speci of Trek gaan, de rest is toch maar tijdelijk :P
Tabula Rasa schreef:reden waarom hij het 2007 model reeds verkoopt?
Hartproblemen. Is zeer content van zijn fietske, maarja.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

Wel, heren, deze feedback bevestigt toch mijn voorkeur. En inderdaad, ik zou dan een beetje gaan upgraden en de Bontrager zoveel mogelijk vervangen. Het eerste zijn natuurlijk de banden waar iedereen niet over te spreken is.

No Chain, wat bedoel je precies met WW-merken? Sorry, ff niet mee.

Specialized is nu te duur voor de portomonnee. Vind ook dat je bij Trek iets meer terugkrijgt.

Wat er ook van zij, denk wel dat ik een tijdje zal moeten wachten tot najaar 2008 (dan zijn de 2009 modellen misschien al beschikbaar?). Mijn madam heeft me na de aankoop huis tot wat geduld aangemaand. :-?
Zal maar volgen zeker.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

SusX, over welke lbs hebben we het? Waar zag je hem staan? Misschien al ff onverstandig gaan watertanden.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

ik bedoel SusXT :wink:
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Tabula Rasa schreef:...Bontrager zoveel mogelijk vervangen. Het eerste zijn natuurlijk de banden waar iedereen niet over te spreken is.
Niet over te spreken is een groot woord. Ik heb ze een kans gegeven en vallen toch beter mee op het droge. Ik denk dat ze voor jouw bike meer geschikt zijn dan voor mijne EX die toch meer enduro gericht is.Ze hebben redelijk weinig rolweerstand en rijden dus vlot.

Mijn madam heeft me na de aankoop huis tot wat geduld aangemaand. :-? Zal maar volgen zeker.
Doe doet die van mij ook. En ergens hebben ze wel gelijk. Er bestaat nog iets anders in het leven dan fietsen, he :wink:


SusX, over welke lbs hebben we het? Waar zag je hem staan? Misschien al ff onverstandig gaan watertanden.
Bij ExtremeBike in Meeuwen, klaar om verkocht te worden. Wanneer komt die van jou aan?
Plaats reactie