TREK TOP FUEL 8 (gewicht?) vs Alternatief

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Tabula Rasa schreef:Wel, heren, deze feedback bevestigt toch mijn voorkeur. En inderdaad, ik zou dan een beetje gaan upgraden en de Bontrager zoveel mogelijk vervangen. Het eerste zijn natuurlijk de banden waar iedereen niet over te spreken is.

No Chain, wat bedoel je precies met WW-merken? Sorry, ff niet mee.

Specialized is nu te duur voor de portomonnee. Vind ook dat je bij Trek iets meer terugkrijgt.

Wat er ook van zij, denk wel dat ik een tijdje zal moeten wachten tot najaar 2008 (dan zijn de 2009 modellen misschien al beschikbaar?). Mijn madam heeft me na de aankoop huis tot wat geduld aangemaand. :-?
Zal maar volgen zeker.
WeightWeenie-merken :P. Extralite, Tune, Kcnc, etc ...

Zelfs moest je het geld nu cash in de hand hebben, er valt nog bitter weinig te bestellen van 2008. Of je lbs moest hem nog hebben staan natuurlijk.
Foto's van de 2009-modellen verschijnen binnenkort wel op het net, vorig jaar werden de nieuwe madone's half Juni voorgesteld. Voor de 2009-modellen in de winkel verschijnen zal je waarschijnlijk wel moeten wachten tot september-oktober.

De Trek Session voor 2009 is wel al voorgesteld

Afbeelding
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Wat een lekker stuk. =P~
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Ik heb een Trek Topfuel. Een maand geleden heb ik de fiets bij de fietsenmaker aan de weegschaal gehangen : 9,8 kg met pedalen, drinkbushouder, ....
Dus lichter opbouwen zal geen probleem zijn.
Ik kan alleen maar de goede rijeigenschappen bevestigen. Ik heb ook gereden met de aluminium versie en er is toch een groot verschil met de carbon versie, deze laatste komt heel wat stabieler en stijver over.
Misschien nog een detail : Roland Green heeft met een Trek Topfuel de Worldcup manche in Houffalize gewonnen enkele jaren geleden. Dit zegt voldoende over het potentieel van de fiets.
Wat de opbouw van mijn fiets betreft. Al de bouten en moeren van frame en de onderdelen zijn vervanen door hetzij titanium of aluminium. De aandrijving is volledig XTR. Zadel, zadelpen, stuurpen, balhoofd en bidonhouder zijn van Tune. Het stuur is een Schmolke TLO. Pedalen zijn Exustar (lichtste versie) De remmen zijn Formula ORO K24. De wielen zijn als volgt samengesteld : Chris King iso-disc naven, Sapim cx-ray spaken en Notubes 355 velgen. De vork is een Sid World Cup (custom painted).
Ik zal morgen eens wat foto's in de showroom zetten.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

Dat wil ik inderdaad wel eens zien, dus post die foto's maar. Ik ga je upgrades saven. Zien er heel doordacht uit. Wel carbon frame dus. Ik ga voor de alu.

Trek zou vanaf deze of volgende week ook den 2008 modellen liquideren met ongekende kortingen. Kans is wel groot dat het gaat om modellen met een buitenmaat?

Ben gisteren gaan rijden in Lesve (onder Profondeville/Namen). Was een fantastische tocht, wel technisch. Heb slechts 40km gedaan. Dit is mijn terrein. Veel klimwerk en vervaarlijke afdalingen. Hier zou een Top Fuel op zijn plaats zijn, dan zou ik misschien voor meer km gegaan zijn.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Tabula Rasa schreef: Trek zou vanaf deze of volgende week ook den 2008 modellen liquideren met ongekende kortingen. Kans is wel groot dat het gaat om modellen met een buitenmaat?
Officieel gehoord of onofficieel? Ik vind het vreemd, want hun modellen hebben succes genoeg.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

Semi-officieel. Ik was zaterdag bij mijn LFB toen ik remblokjes ging kopen. Polstte naar beschikbaarheid van Trek Top Fuel. Toen meldden ze me dat Trek nu reeds de 2008 modellen van de hand wil doen om zo snel mogelijk (september) reeds de 2009 modellen voor te stellen en (voor) te verkopen.
Lijkt me niet abnormaal. Zie je algemeen wel meer en meer. Brands die de modellen voor het volgend jaar reeds voorstellen kort na de zomer en vooraf de modellen van het lopend jaar van de hand willen doen.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

En ik mocht deze week al eens bellen voor de speciale kortingen.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ik hoop voor jou dat daar een Fuel 8 tussen zit in jouw maat. Als de korting genoeg is, is het het proberen waard. Good luck!
snellebeentjes
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:54

Bericht door snellebeentjes »

Wallie schreef:Ik heb een Trek Topfuel. Een maand geleden heb ik de fiets bij de fietsenmaker aan de weegschaal gehangen : 9,8 kg met pedalen, drinkbushouder, ....
Dus lichter opbouwen zal geen probleem zijn.
Ik kan alleen maar de goede rijeigenschappen bevestigen. Ik heb ook gereden met de aluminium versie en er is toch een groot verschil met de carbon versie, deze laatste komt heel wat stabieler en stijver over.
Misschien nog een detail : Roland Green heeft met een Trek Topfuel de Worldcup manche in Houffalize gewonnen enkele jaren geleden. Dit zegt voldoende over het potentieel van de fiets.
Wat de opbouw van mijn fiets betreft. Al de bouten en moeren van frame en de onderdelen zijn vervanen door hetzij titanium of aluminium. De aandrijving is volledig XTR. Zadel, zadelpen, stuurpen, balhoofd en bidonhouder zijn van Tune. Het stuur is een Schmolke TLO. Pedalen zijn Exustar (lichtste versie) De remmen zijn Formula ORO K24. De wielen zijn als volgt samengesteld : Chris King iso-disc naven, Sapim cx-ray spaken en Notubes 355 velgen. De vork is een Sid World Cup (custom painted).
Ik zal morgen eens wat foto's in de showroom zetten.
Iemand is iets vergeten... en ik ben erg benieuwd nar die bike :-D
Laatst gewijzigd door snellebeentjes op vr 06 jun 2008 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Tabula Rasa schreef:Semi-officieel. Ik was zaterdag bij mijn LFB toen ik remblokjes ging kopen. Polstte naar beschikbaarheid van Trek Top Fuel. Toen meldden ze me dat Trek nu reeds de 2008 modellen van de hand wil doen om zo snel mogelijk (september) reeds de 2009 modellen voor te stellen en (voor) te verkopen.
Lijkt me niet abnormaal. Zie je algemeen wel meer en meer. Brands die de modellen voor het volgend jaar reeds voorstellen kort na de zomer en vooraf de modellen van het lopend jaar van de hand willen doen.
Ik heb het aan mijn lbs gevraagd en die beaamde antwoord. Vanaf juli zou de hele stock de deur uit gaan. Hoe meer fietsen hij koopt, des te groter zijn korting en dus ook de jouwe. Alleen jammer dat de grote fietsenwinkels hier weer beter van worden en de kleinere met minder cash dus minder korting zullen krijgen.
Hij wist me alleen te vertellen dat de Topfuels bijna allemaal de deur uit zijn. De Fuel 8 die hij vorige week had staan was een van de laatsten die hij via een collega had kunnen vast krijgen. Fuel EXen zouden er wel nog voldoende zijn.
Plaats reactie