Houffa Bikes 2008

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Roel J
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 aug 2007 12:28
Rijdt met: '07 Trek 8000, '08 Trek Fuel EX 9

Houffa Bikes 2008

Bericht door Roel J »

Vorig jaar was er een topic waarin de verschillende bikes werden gepost, mét commentaar van kenners wat er allemaal niet std. of custom was.

Gezien er hier meerdere kenners zitten, stel ik voor dat terug te doen.

Dus post maar fotookes van die mannen/vrouwen met hun bikes, kwestie van te leren/stelen met de oogjes!

Of was er dit jaar niet veel aan op te merken, gezien de bikes gepikt waren?? :cry:

Roel

PS @ mod/ als dit verkeerd zou staan, verplaats maar!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Ik heb een heleboel bikes gefotografeerd, tegen het einde van de week zal ik er zoals twee jaar terug een topic over maken :wink:
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

onder meer één iets vreemd is me bijgebleven:

de remmenhendels op de fiets van Kashi Leuchs van het Cannondale-Vredestein team zitten net andersom: vooraan remmen doet 'ie met rechts en achteraan remmen met links! We verschoten ons een bult toe de mechanicien het achterwiel deed stoppen met de linker remhendel.
Zou een verdraaid goede lol geweest zijn, maar wellicht niet gepast voor een wereldbekerwedstrijd :wink:

heeft het iets met zijn Nieuw-Zeelandse roots te maken (ze rijden daar immers ook links), ik weet het niet...
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

Mister T. schreef:onder meer één iets vreemd is me bijgebleven:

de remmenhendels op de fiets van Kashi Leuchs van het Cannondale-Vredestein team zitten net andersom: vooraan remmen doet 'ie met rechts en achteraan remmen met links! We verschoten ons een bult toe de mechanicien het achterwiel deed stoppen met de linker remhendel.
Zou een verdraaid goede lol geweest zijn, maar wellicht niet gepast voor een wereldbekerwedstrijd :wink:

heeft het iets met zijn Nieuw-Zeelandse roots te maken (ze rijden daar immers ook links), ik weet het niet...
Zwijgt er mij van en sorry voor de :off:
Laatst zijn we een dag of 6 naar Schotland geweest waaronder 2 dagen aan de Ben Nevis----> wereldbeker Fort William weet je wel. Wij daar dus naar de lokale bike shop off beat bikes om een paar MTB's te huren. Leuke Speci Rockhoppertjes met v-brakes en zo. Paar keer het parkoer van het WK vorig jaar gedaan (straffen toebak by the way en zware aanrader voor wie 't moest overwegen) en ja hoor, remmen staan daar dus andersom hè. Komen boven en beginnen aan de afdaling, 1 ste keer dat ik aan de "achterrem" kom, knots pataat over de bike 't decor in :-D Ferm verschieten noemen ze dat. Altijd gedacht dat remmen "universeel" geplaatst werden...
En nu lekker exotische race-horzels posten!
Gebruikersavatar
jon snow
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: do 07 apr 2005 15:02
Rijdt met: s-works '08

Bericht door jon snow »

Misschien linkshandig?

Ik heb dit op mijn vriendin (een linkshandige dus) haar bike ook moeten aanpassen, dit vond ze veel natuurlijker.

Geeft soms grappige toestanden als ik even een testritje maak na een onderhoud of wanneer ik de remblokken mag inremmen :-)...
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Men eerste mtb was ook anderom in de remmen een schauf was da volgens de lbs lag dat omdat de fiets rechtstreeks van engenland kwam .
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb vernomen van mijne bikemaat dat dit vooral uit de motocross wereld komt, schijnt dat daar ook de remmen omgekeerd staan.

Massini 8)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Massini schreef:ik heb vernomen van mijne bikemaat dat dit vooral uit de motocross wereld komt, schijnt dat daar ook de remmen omgekeerd staan.

Massini 8)
Om zonder ongelukken te kunnen switchen tussen fiets en moto is er al enige tijd een universele afspraak, achterrem links & voorrem rechts.

Het zijn dus eerder wij die tegendraads doet en de rest normaal.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Om zonder ongelukken te kunnen switchen tussen fiets en moto is er al enige tijd een universele afspraak, achterrem links & voorrem rechts.

Het zijn dus eerder wij die tegendraads doet en de rest normaal.[/quote]

Zo is het......er zijn nog verhaaltjes dat je rechterhand sterker is om de minder krachtige cantiliverrem even hard te kunnen fijn knijpen en je coordinatie daarbij beter is en bla bla bla......
Gebruikersavatar
mini bergaffer
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 15:07
Rijdt met: Orbea Occam

Bericht door mini bergaffer »

En nu terug over op de bikes? :-D




mb
Plaats reactie