+- de 800ste keer deze vraag op dit forum: wat zou ik doen?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pcbiker
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 18:29
Rijdt met: cube ltd race 2008

+- de 800ste keer deze vraag op dit forum: wat zou ik doen?

Bericht door pcbiker »

dus, ff samenvatten, enkele maanden geleden heb ik een thompson axis gekocht, maar ik heb de smaak te pakken gekregen en ik wil graag een andere bike, om serieuzer te mtb'en, en ik ken iemand die de thompson wil overkopen voor 400 euro (komt v 500 euro). mijn nieuw budget is zoiets v de 900 euro, hoewel ik het niet helemaal wil gebruiken.
de cube acid vind ik nog een mooie fiets, maar door een beetje te rond te kijken op dit forum heb ik vernomen dat de decathlon fietsen nog niet zo slecht zijn: http://www.decathlon.be/NL/rockrider-8-1-17242932/
wat zou ik doen, wachten en voortdoen met de thompson, of een nieuwe fiets, en als er iemand een andere fiets in gedachten heeft die wel in mn budget past, zeg het gerust e
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door pcbiker op wo 30 jan 2008 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

kijk maar nen keer bij

http://www.xtreme-bike.be/

promoties mtb

bulls full xt met reba vork en mavic wielen

voor 999 €
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

Als je toch serieus wilt gaan biken zou ik nog wat doorsparen tot je iets van een 1000 euro hebt. Anders gaat het niet echt te moeite zijn om al een andere bike te kopen peins ik.
Dan heb je al iets heel fatsoenlijk, bijvoorbeeld http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... html?b=146.

Let vooral dat er een goede vork in staat, de rest ik veel minder kostelijk om te upgraden. Een Reba bijvoorbeeld is dik ok, dat gaat al veel verschil maken t.o.v. wat je nu hebt.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Wat liep er mis de vorige 799 keer? :P

Voor jouw budget zou ik of bij een FB langsgaan en proberen een bike van vorig jaar los te krijgen, of een basismodel kopen met een deftige vork als optie.
Kant en klaar voor jouw prijs is een Q-bike method mss wel wat ;)

Of uiteraard, een goede tweedehandse fiets zoeken.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Gary Visser schreef:Als je toch serieus wilt gaan biken zou ik nog wat doorsparen tot je iets van een 1000 euro hebt. Anders gaat het niet echt te moeite zijn om al een andere bike te kopen peins ik.
Dan heb je al iets heel fatsoenlijk, bijvoorbeeld http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... html?b=146.

Let vooral dat er een goede vork in staat, de rest ik veel minder kostelijk om te upgraden. Een Reba bijvoorbeeld is dik ok, dat gaat al veel verschil maken t.o.v. wat je nu hebt.
Zo denk ik er ook over. Mijn eerste mtb kostte ook 500 euro. De tweede 800, de derde 1150 en de vierde 1500. :lol: Ik (en ook mijn vrouw :wink: ) raad je aan om ineens ne fatsoenlijke te kopen ipv over een jaar weer ene te kopen.
pcbiker
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 18:29
Rijdt met: cube ltd race 2008

Bericht door pcbiker »

[quote="Hubertje"]Wat liep er mis de vorige 799 keer? :P
[quote/]

ik bedoel dat dit ongeveer de 800ste keer is dat iemand die vraag stelt v welke bike is het beste
Laatst gewijzigd door pcbiker op di 18 mar 2008 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
pcbiker
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 18:29
Rijdt met: cube ltd race 2008

Bericht door pcbiker »

de plaatselijke fietswinkel heeft mtb's v merida, cube, trek, thompson, granville, ridley en giant (zou kunne nog andere maar die weet ik niet vanbuiten) zitten er daar goeie modellen bij vr mij v ongeveer 1000 euro?
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik heb net een Scott Scale 60 gekocht voor € 899.
Zeer goede fiets met zéér goed frame en een deftige vork (Rockshox Tora 302).
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

pcbiker schreef:ik bedoel dat dit ongeveer de 800ste keer is dat iemand die vraag stelt v welke bike is het beste
Ah ja das waar. :wink:
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

herhaling: met zo'n budget: koop een goede tweedehands
Plaats reactie