Bulls

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

MOOS schreef: Iemand ervaring met het merk Radon?



thx bikerzz,

MOOS





don't keep the bike on the hook, otherwise you're a hooker

RADON :wink:
neok v
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 10 dec 2005 18:20

Bulls Pro 7.50

Bericht door neok v »

hallo,

al sinds de zomervakantie wou ik een mtb kopen.
maar nu pas heb ik genoeg geld gespaard en omdat ik ook een mooie aanbieding zag, zou ik nu onderstaande mtb willen aanschaffen.

het betreft dus een bulls pro 7.5 die ik bij m'n fietsenboer zou kunnen kopen voor €699 ipv €999.
lijkt me wel een goeie koop,
toch enkele specifieke vragen over deze fiets (ik heb het beginnersforum doorlezen maar voor de aankoop wil ik toch echt zeker zijn!):

-is het merk bulls een betrouwbaar merk, is het een low-budget uit duitsland met daarom ietswat goedkopere fietsen dan de bv. giants,treks,...?

-spaar ik beter toch nog wat door voor nog iets beters ? ik ben al redelijk zeker dat mtb'en iets voor mij is, ik ga ook af en toe koersen en heb met gewone hybride toch al wat "fietsvakanties" achter de rug...of is de groep deore-deore xt ruim voldoende zoals ik dacht ?

-wat kan er gezegd worden over de voorvork manitou six ?
heeft die dus een lock-out om in de zomer op de weg mee te rijden ?

-en over de hydraulische remmen magura HS11 ?
wat is nu precies het verschil met gewone remmen en discbrakes ?


Heren 26"
999,00 € (AVP*)
• Aluminium 7005-Double Butted-Biaxial frame
• Manitou Six ver. VV instelbaar
• Geintegreerd balhoofdstel
• Tioga Comp Aluminium voorbouw
• Tioga Comp Aluminium stuur
• Magura HS 11 remhendel
• Magura HS 11 EVO 2 hydraulic remmen
• Shimano Deore naven
• Ritchey Girder XC Comp velgen
• Continental Explorer banden
• Shimano Deore crankset
• MTB-Pedalen
• Shimano Deore shifter
• Shimano Deore XT 27-sp. derailleur
• 27-Speed derailleur
• Shimano Deore voorderailleur
• Velo-zadel
• Tioga Comp aluminium zadelpen
• Zilver-grijs-mat/zwart-mat
• Tioga Comp Bar Ends
Framehoogte in 17", 19", 21", 23"


heel erg bedankt voor wie wat van m'n vragen kan oplossen !!
(ik wil ze voor de zekerheid toch eens hier stellen, een verkoper blijft toch altijd wat subjectief...)

groeten,
koen
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

Dag Koen:

- Deore XT achterderaiileur is idd ruim voldoende ;-). Kans toe dat, als je moet gaan vervangen en je geen freak geworden bent, je geen XT meer gaat steken wegens nogal prijzig ;-). Gewoon minimaal Deore voor een mtb, zeker voor een "beginner".
- Voor zover ik weet, wordt bulls rechtstreeks ingekocht bij de fabrikant, en is het daarom gedeeltelijk goedkoper. Wel heb ik links en rechts al gelezen dat bulls iets zwaardere fietsen maakt. Meer weet ik erook niet over, heb zelf op het punt gestaan een Bulls te kopen ;-).
- Manitou six, weet ik niet veel van. Heb zelf ook een manitou vork, en tevreden van.
- Hydraulische remmen zijn oliedrukremmen. Heb je dus een pak minder onderhoud aan, en remmen krachtiger. Ben ff kwijt of er op dat model remblokjes zitten of disks.

Ik denk niet dat die bulls een slechte fiets is, maar voor dat budget kijk je best ook nog ns naar andere merken, modellen. Denk ik aan trek, specialized. Die hebben ook modellen voor dat budget. Hiermee zeg ik niet dat bulls slecht is hé. Maar misschien dat de geometrie van een andere fiets je misschien beter bevalt of weet ik veel wat. Voor die prijs zijn er meer mooie dingen te vinden dan enkel die Bulls. Kijk maar ns rond.


Succes,

J.
neok v
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 10 dec 2005 18:20

Bericht door neok v »

Hallo Jakke,

Mercie voor je reactie!

Na nog wat research lijkt het me al bij al toch een goede mtb.
-De remmen HS11 van Magura lijken me dan heel goed,
ietsje minder dan de HS33 maar toch.

-De vork Manitou Six krijgt minder positieve beoordelingen,
maar indien nodig kan ik die later nog altijd vervangen.

-De groep deore/deore xt lijkt me ook zeker voldoende,
alleen vraag ik me af of ze die achterderailleur als enigste xt stuk er niet bij steken om zo te kunnen zeggen dat er xt op zit...wat is het nut dan van één xt-stuk ? Of is een achterderailleur één van de belangrijkste onderdelen van een groep (ik ben nogal een noob op dit vlak :wink: ) ?

-Weet er anders nog iemand iets meer over de Ritchey Girder XC Comp velgen, als die nog meevallen van kwaliteit zou ik toch voor de bulls gaan.

-En als laatste, het frame is toch wel het belangrijkste onderdeel, is het frame van de bulls betrouwbaar ?

Voor die prijs moet je nu eenmaal wat compromissen sluiten lijkt me...van Cube heb ik idd ook al veel positiefs gehoord, maar het probleem is dat ik hier geen cube dealer weet zijn (brugge).

En die bulls 7.5 staat toevallig in aanbieding bij een goede fietsenmaker hier (wanneyn).

Meer tips nog altijd welkom,
thanx!
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

Achterderailleur is idd een van de belangrijkste onderdelen ja ;-). Die ga je een pak meer gebruiken dan je voorderailleur, en krijgt dus meer zand/stof/modder/water/... te verwerken. Als je naar de nog goedkopere modellen gaat (oa bij bulls) zij je achter deore, en vooraan Alivio ofzo.

Frame is idd het belangrijkste, dat gaat het langste mee, rest moet vroeg of laat toch vervangen worden. Maar dat neemt niet weg dat de afmontage niet onbelangrijk is!

Geen id of Bulls goede frames heeft. Zoals ik al gezegd heb, ik dacht dat ze vrij zwaar waren. Maar verder, ...
Kwaliteit van de lasnaden ed, geen id hoe dat zit. Stijheid weet ik ook niet. Denk dat er andere mensen zijn die dat beter weten. maar als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, ga je ongetwijfeld nog mensen vinden met dezelfde fiets als die bulls die jij op het oog hebt!
frits
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 27 apr 2005 10:43
Rijdt met: cube ltd4 limited

Bericht door frits »

belangrijk: Bulls worden NOOIT aan de catalogusprijs verkocht laat je daarom niet verleiden tot een snelle beslissing omdat deze fiets zogezegd in promo staat. de prijs van 699 is waarschijnlijk de normale verkoopsprijs.

ik heb ook 1 jaartje een bulls gehad. Welliswaar een 4.5 comp en heb er helaas niet veel plezier aan beleefd. Een overzichtje:
- de derailleurs zijn inderdaad XT en deore maar voor de rest zit er niet veel goeds meer op en is het maximum alivio kwaliteit. Oa voor de trapas is dit toch iets te zwak als je echt wil gaan biken (mijne na 3 maanden al stuk)
- die bulls is een zware fiets. Ook de wielen zijn nogal zwaar en dat ga je toch merken in je rijprestaties. Ik vind ook dat die bulls in het algemeen een pak minder bolt dan een fiets van pakweg giant of cube van dezelfde prijs!
- Ik had snel en vaak problemen met de wielen. Misschien ligt het aan mij gewicht (85kg) maar ik heb meermaals een slag in mijn wielen gehad om van de gebroken spaken nog maar te zwijgen.
- de lak begon al snel vanzelf van de fiets te lossen
- ...

Na een jaartje wilde ik m van miserie verkopen. Maar heb m moeten weggeven omdat niemand er nog iets serieus voor wilde geven.

Nu ben ik heel content met mijne cubeke van 850 euro! =D>

Succes met je keuze!
neok v
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 10 dec 2005 18:20

Bericht door neok v »

sry mods :oops:

alle twee erg bedankt voor de nieuwe reply's..morgen ga ik even naar wanneyn en zal dan eens kijken wat er nog staat buiten die bulls.

De granville evo bright silver staat me ook wel aan maar is direct al 1100 euro, maar met wat doorsparen en een korting van 10procent vragen moet dit mss ook nog lukken.
De evo heeft HS33 remmen (lijkt me al super), RS Tora vork, deore/deore xt afgemonteerd...

Of de granville Evo QC, 100 euro goedkoper maar dan LX! afmontage en LX v-brakes, suntour axon? vork.

(ik moet kiezen uit granville,thompson,koga miyata,batavus en bulls)
--> dat zijn de merken die hij heeft en zou toch liefst voor de eerste koop een fietsmaker dichtbij hebben.

ik houd jullie op de hoogte :wink:
tnx,
koen
Gebruikersavatar
Matheos
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 29 okt 2005 17:10
Rijdt met: Bianchi Mutt 6600

Bericht door Matheos »

ik zou voor de granville evo bright silver gaan ;)
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Ik vind dat Bulls nogal redelijk vlug afgebroken wordt. Zelf rij ik 2 en een half jaar met de bulls 5.5 en ben er relatief tevreden over. Ik ben de fiets nu wel aan het upgraden ttz. nieuwe LX-dual-control shifter + V-brakes. Nieuwe LX-cranckset + braquet en ook occasie XT-voorderailleur gestoken. Ik kocht ook een paar WHM 540 wielen. Niet omdat dat dringend nodig was, maar gewoon om m'n fiets serieus op te waarderen. Ik ga nu ook m'n suntour NRX-7000 voorvork vervangen door een SID race(al gekocht, maar nog niet vervangen).
Vorig jaar zijn we naar de vogezen gegaan. We hebben daar een drietal toch wel prachtige ritten gemaakt met veel hoogteverschil. Veel klimmen maar dus ook veel dalen, en ik heb me op geen enkel moment onveilig gevoeld, wel integendeel. Deze zomer een paar tochten gemaakt rond Trois-Ponts en Coo en het bikeweekend meegemaakt in Vielsalm. En dat allemaal met 'maar ' een Bulls.
Ik geef toe, ik zal nooit met een lichte fiets rijden, maar qua betrouwbaarheid laat hij zeker niet te wensen over. Verder hangt af wat je doel is, rij je gewoon wekelijks een TT of ben je van plan wedstrijden te gaan rijden?
Ga maar es zien naar m'n site en kijk wat je allemaal van een bulls kunt maken.
Gebruikersavatar
biker17
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 24 jan 2006 23:59
Rijdt met: cube reaction XT

Wat denken jullie van een BULLS COMP 5.50 SOLUTION ?

Bericht door biker17 »

Hallo, ben nieuw op forum.
Ben gepassioneerd windsurfer die in de winter zijn conditie op peil wil houden door tourtochten mountainbike mee te rijden.
Sta op het punt een fiets te kopen.
Mijn oog is gevallen op een BULLS 5.50Solution met mooie korting omdat het model 2005 is.
Wat is jullie mening en heeft iemand ervaring met deze fiets.


Bulls Comp 5.50 Solution
Heren 26"

799,00 € originele prijs zonder korting
Met korting: 599€!

• Aluminium 7005 Full Double Butted Solution Biaxial frame
• Suntour XCP-75 ver. voorvork met Lock out
• Geintegreerd balhoofdstel
• Aluminium voorbouw
• Aluminium MTB-stuur
• Shimano M 420 remgreep
• Shimano M 420 V-brakes
• Shimano Deore naven
• Ritchey Girder XC Comp velgen
• Tioga Factory XC Slick banden
• Shimano M-440 crankstel
• MTB-Pedalen
• Shimano Deore shifter
• Shimano Deore XT 27-sp. derailleur
• 27-Speed derailleur
• Shimano Deore voorderailleur
• Velo-zadel
• Aluminium zadelpen
• Zilver-grijs-mat/zwart-mat
Framehoogte in 19", 21", 23"
Laatst gewijzigd door biker17 op do 26 jan 2006 01:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie