welke mtb,ongeveer 3000€

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ben Lee schreef:Cube AMS PRO 125 (black) Louise ...

Cube HPA Sting teamline ...
]
Laat die twee maar vallen, om enkel op de weg te rijden zal je met zo'n fietsen niet veel kunnen doen... :wink:
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Kzou toch voor dat BMC frame gaan met nanotechnology, dat opbouwen en ge zit met een topfiets!
Gebruikersavatar
scale unlimited
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:07
Rijdt met: unlimited

Bericht door scale unlimited »

kawa schreef:
scale unlimited schreef: De marathon heeft ook een betere afmontage dan de trek 9.8, maar het trek carbon frame is dus ook beter dan het stumpjumper frame. :wink:
Duurder is niet altijd beter.... waarom is carbon in jouw ogen beter dan alu?
Vind deze stelling van jou eerder jouw eigen voorkeur gezien je nick..., niet?


Ik zou persoonlijk eerder voor een alu frame gaan ipv een carbon dus die marathon heeft mijn voorkeur tov de Scale en de 9.8.
Ik vermoed dat dergelijke carbon frames beter 'bollen' dan een alu-variant en een licht schokdempend effect hebben (+uiteraard lichter). Dus, denk ik dan dat zo'n scale frame beter rijdt dan een stumpie-frame, niet ? Nu ja, ik wou gewoon aantonen dat de marathon een betere afmontage en een minder duur frame heeft dan de scale en de Trek 9.8. De duurzaamheid van zo'n carbon frame is natuurlijk weer een andere kwestie, er zijn hier al menig gescheurde carbon frame's op het forum gepasseerd...

Trouwens wat betreft mijn nick, ik rij met een gewoon alu-framepje hoor :wink:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Nogmaals, een carbon frame is niet vanzelfsprekend lichter dan alu...
De Scale is idd ferm licht maar er zijn ook lichte alu frames. :wink:

Hoe zo'n Scale rijdt tov van een Stumpjumper zou ik niet kunnen zeggen maar ik vermoed dat een Stumpjumper en zeker de Trek iets relaxer rijdt. Zo'n Scale is toch een no nonsens wedstrijdframe, niet?
Gebruikersavatar
scale unlimited
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:07
Rijdt met: unlimited

Bericht door scale unlimited »

kawa schreef:Nogmaals, een carbon frame is niet vanzelfsprekend lichter dan alu...
De Scale is idd ferm licht maar er zijn ook lichte alu frames. :wink:

Hoe zo'n Scale rijdt tov van een Stumpjumper zou ik niet kunnen zeggen maar ik vermoed dat een Stumpjumper en zeker de Trek iets relaxer rijdt. Zo'n Scale is toch een no nonsens wedstrijdframe, niet?
Tja, als de topicstarter eerder toergericht rijdt dan lijkt de Trek of de marathon eerder aangewezen dan de scale... :wink:

Maar aan de looks van zo'n scale 20 (08') kunnen weingen tippen vind ik... :-D
bikegirl
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 12 aug 2007 22:07
Rijdt met: versleten

Bericht door bikegirl »

menig gescheurde carbon frames lees ik hier :-?
is dit veel kwetsbaarder dan een alu dan,ik heb geen zin om na een val mijn frame te moeten weg gooien(bij wijze van spreken dan)
ben ik dan toch niet beter om voor een alu frame te gaan?
die zijn idd ook licht zoals kawa omschreef en ik heb misschien nog meer voor mijn geld of ik ben misschien een stuk goedkoper af voor de zelfde afmontage :-D
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe hardtail en heb al bij verschillende lbs'en m'n licht opgestoken wat betreft ALU of carbon en kreeg al meermaals te horen voor de ALU variant te gaan wegens het "fragielere" karakter van de carbonframes,"carbon voor de looks, alu voor degelijkheid"... Heb in m'n directe mtb kring al alle mogelijke kaderbreuken gezien (uitgezonderd titanium :-D ): een carbon GT sts-1 frame, stalen Schwinn, Alu GT Avalanche,... dus ja er zal een beetje geluk bij zijn ook veronderstel ik. Mijn budget zit iets lager dus ben ik sowieso geneigd naar een ALU. Succes met de zoektocht, het is moeilijker dan je denkt hè :-D
Laatst gewijzigd door Gwen op di 14 aug 2007 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Als ik u was zou ik niet zoveel geld uitgeven aan de fiets, voor 1500-2000€ heb je een hele goeie alu fiets die meer dan goed genoeg zal zijn voor jou gebruik en qua looks ook goed zit.
bikegirl schreef: maar ik ga een fully niet nodig hebben omdat ik nooit zware of hobbelige parcours doe,meestal op baan of soms eens offroad.

Als je persé 3000€ wil spenderen moet je dat doen natuurlijk maar voor bovenstaand gebruik een topafgemonteerde carbonfiets kopen... waarom eigenlijk?
Je moet dus wel geen bang hebben om je carbonfiets te breken want valpartijen zie ik niet rap voorkomen....

Ik zou dan wel eerder voor die Trek kiezen omdat die volgens mij toch wat comfortabeler zijn dan de Scale's.
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

bikegirl schreef:menig gescheurde carbon frames lees ik hier :-?
Heb een Specialized carbon en ik heb nog nergens gelezen over een gescheurd carbon frame ?!? #-o
bikegirl
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 12 aug 2007 22:07
Rijdt met: versleten

Bericht door bikegirl »

kawa schreef:Als ik u was zou ik niet zoveel geld uitgeven aan de fiets, voor 1500-2000€ heb je een hele goeie alu fiets die meer dan goed genoeg zal zijn voor jou gebruik en qua looks ook goed zit.
bikegirl schreef: maar ik ga een fully niet nodig hebben omdat ik nooit zware of hobbelige parcours doe,meestal op baan of soms eens offroad.
... waarom eigenlijk?
Ik zou dan wel eerder voor die Trek kiezen omdat die volgens mij toch wat comfortabeler zijn dan de Scale's.
waarom?ik fiets geweldig graag en het is al wat ik doe en een mens mag zich toch wel eens laten gaan voor zijn groter hobby :-D
de trek vind ik niet mooi ogen,maar ik vind het spijtig dat canyon enkel online verkoopt want persoonlijk vind ik die geweldig knap :drunk:
donderdag ga ik eens lang bij mijn lbs om een speci samen te stellen en eens kijken wat die mij zou kosten.
ik vind het zwarte carbon kader ook wel knap + ze bieden levenslange garantie.
maar die canyon =P~
Plaats reactie