Zelf een bike samenstellen en opbouwen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Stp400
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 21 okt 2006 12:06
Rijdt met: Stp 400 OCLV+

Zelf een bike samenstellen en opbouwen

Bericht door Stp400 »

Dit kan mss wel iets duurder uitkomen, maar dan heb je echt alles je wil.
Ik was lang op zoek naar een bike voor mij, prijs kwaliteit, ik reed in een groep mtb'ers mee waar bijna iedereen met een cannondale van boven de 5000€ bolde... wat voor mij niet weggelegd was.
Hoe ik het heb klaargespeeld weet ik nog zelf nie (ben nog student), maar heb een 3j geleden een bike gebouwd waar ze vandaag de afmontering op de Scalpel 4000 gebruiken.
Af en toe doe ik nog een update, zoals nu kortlings mijn crossmax xl wielen vervangen door slr wielen...
Bouw zelf een fiets, maak hem helemaal op maat (stuur enz).
Dan hebt ge pas wat ze noemen, een onbetaalbare bike.
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

ik heb ben daar ook mee bezig, maar het kost je wel bijna evenveel, zeker als je nog niet alles deftig kent, maarja de voldoening is wel groter als je iets samenkrijgt.
Gebruikersavatar
Stp400
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 21 okt 2006 12:06
Rijdt met: Stp 400 OCLV+

Bericht door Stp400 »

Ne zelfgebouwde Trek Rules!!! :)
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Als men fiets (van augustus) opnieuw kon kopen zou ik ook liever kiezen voor zelf samenstelling.... Zeker met de opoffering om misschien wat meer te betalen... langer te wachten of langer te sparen. Nu heb ik al heel veel vervangen op korte tijd... gewoon, omdat de standaard zaken ook niet volledig mijn keuze was en ik nogal snel upgrade wou.

Op twee, drie maand tijd:
- ander shifters
- stuur + stuurpen
- cassete + ketting

vervangen.

En nieuwe achterder. komt eraan --> komt echter wel, omdat de kooi van int begin al scheef stond en ik geen zin heb om de garantie daarvan te regelen.

En als ik wou begon ik helemaal van 0 voor de rest ook allemaal anders. Maar dat is nu voor binnen een jaar of twee. Lijkt me echt leuk zo een projectje zelf beginnen en eindigen.
Gebruikersavatar
Stp400
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 21 okt 2006 12:06
Rijdt met: Stp 400 OCLV+

Bericht door Stp400 »

idd, als je van int begin uw goesting kunt kope, dan zult ge het nie de eerste maanden al vervangen, komt eigenlek goedkoper uit...
Of ge moest bv echt uw goesting vinden in ne standaart bike van een goed merk... dan zou het kunne da het goedkoper uitkomt voor ne fabrieksbike te kopen
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

ik was verliefd op mijn cube toen ik hem het eerst zag. maar ondertussen (2.5 maand later) staat er een ander stuur op, handvatten, bar ends, bidonhouder, zadelpenklem. en er zal nog veel bijkomen :-D
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

af?

Bericht door Willempie »

eigenlijk is je bike nooit af?net als je dacht dat je alles had wat je hartje verlangde ontdek je of komen ze weer met een nieuw,nog beter onderdeel dat je MOET hebben :drunk: grtz
Gebruikersavatar
Stp400
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 21 okt 2006 12:06
Rijdt met: Stp 400 OCLV+

Bericht door Stp400 »

Na lang sukkelen en kl*ten eindelijk men foto's online gekregen, :s nu ziet ge nog ma ene foto denk...
http://www.pinkbike.com/photo/1078665/
Das dus mijne mtb :)
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

den dezen dus:
Afbeelding

Ziet er mooi uit!!
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

Bericht door Willempie »

nice-a-roni!!
Plaats reactie