FSR xc comp ?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtbn
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 26 aug 2006 23:16
Rijdt met: Nen (gescheurde)gelaste scott comp racing juicy5

FSR xc comp ?

Bericht door mtbn »

ik ben geinterseerd tot de aankoop van een FSR xc comp (specialized) .
als semi profesionele biker rij ik op dit moment met een scot comp lite flight(hardtail) , met juicy 5 schijfremmen. dan zou ik mijn wielen en schijfremmen willen overbouwen op die FSR daar deze nog gloed nieuw zijn en beestig goe zijn. Maar ik twijfel nog dat dezeFSR xc comp wel voldoende zal zijn voor mij ik ben 1m98 en weeg90 kg het lijkt een fiets die voor mij voldoende zal zijn daar ik elke zondag toertochten rijdt en soms duo-mtb douathlons rij. graag zou ik jullie gedacht eens horen of een reactie van mensen die zo een fiets hebben ? pompt die en vooral is de achtervering stevig genoeg en stijf genoeg. Ge kunt natuurlijk altijd een paar modellen duurder gaan,but hey money does'nt grow on my back yet. :-D
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Dit had je beter bij "bikeadvies" geplaatst maar hier zal het ook wel gelezen worden.

De fiets zal wel stevig genoeg zijn voor jou en ook zal deze geschikt zijn om wekelijkse TT's mee te rijden.
Maar vanwaar de keuze om naar een fully over te gaan?
Gebruikersavatar
mtbn
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 26 aug 2006 23:16
Rijdt met: Nen (gescheurde)gelaste scott comp racing juicy5

Bericht door mtbn »

om toch een beetje meer comfort te hebben daar wij altijd meer geneigt zijn om naar de kanten van oud heverlee, overijse ,aarschot enz...
Waar een beetje berg in zit zelden dat wij naar limburg of antwerpen rijden een a twee keer per jaar rijden we ook wel ens naar de ardennen
enkel zoals vandaag zijn we naar lommel moeten uitwijken daar er nergens iets anders was


maar als deze overschakeling nadelig is voor het rendement tijdens het klimmen, daarom deze vraag de ene zegt dat een fully beter klimt en de andre weer niet?
Gebruikersavatar
helen
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 17:19
Rijdt met: Specialized fsr xc

fsr xc

Bericht door helen »

Paar maanden geleden heb ik de fsr xc gekocht wegens rugklachten.
Is heel leuke fiets hoor, en moet je niet enkel aankopen wegens rugklachten.
Een fully is heel leuk rijden, in onverharde wegen zit je veel vaster op je fiets en is heel leuk in de afdalingen.
De achtervering moet je op je gewicht laten afstellen en dan zou dit geen probleem mogen zijn.
Ik heb wel de achtervering vervangen omdat hij niet gevoelig genoeg was voor mij(52 kg).
Last ondervind ik niet in het klimmen en op lange afstanden op baan zet ik mijn achtervering vast.
In O2 bikers werden vier fully's van rond de 1000 euro getest en deze kwam er het best uit.
Het gewicht ligt wat hoger bij een fully, maar door de voordelen die je erdoor hebt, let je daar niet op hoor.
Gebruikersavatar
pr023473
Mountainbiker
Berichten: 490
Lid geworden op: za 17 jan 2004 10:31
Rijdt met: specialized s-works carbon HT en epic carbon
Contacteer:

Bericht door pr023473 »

Toch een kleine bedenking,
U omschrijft uzelf al semi professionele mountainbiker die elke zondag een TT rijdt :drunk: :drunk:
Niks persoonlijk maar da is niet overtuigend.
Anders was het vandaag in Tielt-winge ook niet van de poes.
Nu wat uw keuze betreft voor de FSR,gaan voor die banaan.
Gebruikersavatar
mtbn
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 26 aug 2006 23:16
Rijdt met: Nen (gescheurde)gelaste scott comp racing juicy5

Bericht door mtbn »

uh sorry pr023473 met semi prof bedoel ik dat ik gedreven ben maar geen prof die met een carbon bike van 5000euro rond rijdt ale bij de doorsnee snelste op een tt op zondag en bij de eerste twintig ongeveer bij een mtb douathlon sorry verkeerde woordenschat en wat betreft tielt-winge collega biker had een zwaar trouwfeest in de benen :drunk: en twee klein jong die al om 6.30 wakker waren en super actief :lol: :-) daarmee dat we maar wa rustiger aan hebben gedaan in lommel
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

mtbn schreef:uh sorry pr023473 met semi prof bedoel ik dat ik gedreven ben maar geen prof die met een carbon bike van 5000euro rond rijdt ale bij de doorsnee snelste op een tt op zondag en bij de eerste twintig ongeveer bij een mtb douathlon
Als ik dit lees lijkt het mij dat je toch wel wat rendement verwacht van je fiets en ook wel wat competitief bent aangelegd.µ
Met deze woorden zou ik niet voor een fully gaan maar voor een snelle hardtail opteren. :wink:
Plaats reactie