trek 8000

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
serpente
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 aug 2006 19:10
Rijdt met: op zoek

trek 8000

Bericht door serpente »

Iemand ervaring met de trek 8000 (2006)?

Groeten,

Evert
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

ik rij met een custom trek 8500, die zit qua geometrie hetzelfde, is echt leuke racer, vrij licht frame, maar vooral ontzettend stijf, als je hem tegen een goeie prijs kan kopen (wat zeker het geval zal zijn daar het model 2006 is) dan zou ik niet twijfelen hoor. Dat is gewoon een bike waar je massa's plezier aan zal beleven.
serpente
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 aug 2006 19:10
Rijdt met: op zoek

Bericht door serpente »

Klinkt veelbelovend :wink:

Nu rest me nog 1 vraagje (om een idee te hebben)

Ik ben 1m73 beenlengte 76.
Is de 17,5 dan de geschikte maat voor mij?
15,5 lijkt me nogal klein.
(Het zr-frame van deze 8000 zou 3 cm langer zijn dan een basisframe)

Groeten,
Evert
serpente
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 aug 2006 19:10
Rijdt met: op zoek

Bericht door serpente »

Ik zie net dat de maat 15,5 overeenkomt met de 16 van een standaard kader en dat de 17,5 overeenkomt met een 18. Dus toch 15,5?

Groeten,

Evert
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

ik denk dat je beter gewoon eens bij je plaatselijke dealer langsgaat, die zal je daarbij zeker raad kunnen geven, veel hangt bevoorbeeld af van je hoogte van je zadel, je wedstrijdgerichtheid en dergelijke, ik persoonlijk ben 1.87 m groot en rij met een 19.5" maar met zadelpen op het verste dus maw een 21" zou ook perfect gaan voor mij maar dan met een iets kortere stuurpen, ik heb nogal een kort bovenlijf, er bestaan ook sites die aan de hand van een paar eenvoudige metingen die je zelf kan doen je ideale kaderhoogte enzo geven. Al moet je al die dingen met een korreltje zout nemen, het geoefend oog van een deftige fietsenmaker ziet dat normaal op het zicht, twijfel je aan zijn kennis of vermoed je dat hij je met een eindereeksje zal opzadelen twijfel dan niet en ga bij een andere fietsenmaker, dat is gewoon not done. Trouwens, het kan nooit kwaad om bij meerdere fietsenmakers uitleg te vragen, eens horen wat ze te zeggen hebben over bevoorbeeld de maat die je nodig hebt, de uitrusting en weet ik wat allemaal.

greetz van_hoof
serpente
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 aug 2006 19:10
Rijdt met: op zoek

Bericht door serpente »

ik denk dat je beter gewoon eens bij je plaatselijke dealer langsgaat
Dit ging ik zeker doen. Hier in de buurt is een gekend dealer die uw maat professioneel kan opmeten.

Na alle metingen en het niet in twijfel trekken van de vakkennis van de dealer zal ik vooraleer te beslissen er een klein testritje mee willen maken.

Zijn er tijdens deze testrit elementen waar ik beslist moet op letten? ( om er zeker van te zijn dat ze me niks proberen aan te smeren, die toch niet ideaal is)

Groeten,

Evert
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

als de fiets afgemonteerd is volgens de normale afmontage kunnen ze daar weinig mee foefelen hé :lol:
serpente
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 aug 2006 19:10
Rijdt met: op zoek

Bericht door serpente »

van_hoof schreef:als de fiets afgemonteerd is volgens de normale afmontage kunnen ze daar weinig mee foefelen hé :lol:
Héhé...Dat is zeker. :-D

Maar, ik bedoelde eigenlijk over mijn houding van rug, armen, benen,...
Deze kunnen wellicht duidelijk maken als een fiets te groot al dan niet te klein is.

Fout gebruik van het woord elementen door mij #-o

Groeten,

Evert
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

een dure maar zeker betrouwbare oplossing is om een bioracer-opmeting te laten doen. dan kunt ge gelijk alles juist afstellen en heel den boel.
Plaats reactie