MERIDA Crossway 8800

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
peterfloru
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 aug 2006 08:57
Rijdt met: Matra

MERIDA Crossway 8800

Bericht door peterfloru »

Gegroet meine damen und herren,

graag had ik jullie, als meer ervaren bikers, mening gehad over bovenstaand fietsje, voor alle duidelijkheid, ik zoek geen MTB maar een Hybride, ik fiets ca 35km/week, gesplits over 35% bospaden en 65% asfald - vandaar Hybride 28".

Ik ben op zoek naar een fiets van ca 5 a 600 €, wat niet heel veel is, vandaar dat ik een goede prijs/kwaliteits verhouding wens. Nog 1 detail, een verende voorvork heb ik NIET nodig maar deze zit om een of andere reden er steeds standaard op, ik prefereer een verende zadelpen Thudbuster LT.

De fiets waar ik het over heb:
Crossway 8800 M (V-brake)
Versnellingen: 27
Maten: H: 48, 52, 55, 58, 61 cm / D: 46, 50, 54, 57 cm
Kleur: mat zwart / mat zilver
Frame: Crossway HFS, AL 7005
Achterdemper:
Vork: Suntour NRX-7600, 63 mm, Lockout
Bracket-as: Shimano LP-28
Remhendels: Magura HS11 /// X-Mission Comp
Remmen: Magura HS11 /// X-Mission Comp / Kool Stop
Ketting: CN-HG73
Tandwiel: Shimano Deore M-440, 48 CG
Voorderailleur: Shimano Deore
Achterderailleur: Shimano Deore XT Conventional
Freewheel: PG-950 11-32
Bar end:
Handvatten: Comfort
Stuur: X-Mission Comp Riser, 600 mm
Stuurpen: X-Mission Pro adj.
Balhoofdlager: Merida OS Tower
Naven: Shimano Deore
Pedalen: XC Alloy
Velgen: Alex Adventurer
Zadel: X-Mission Cross / Juliet
Shifters: Shimano Deore
Voorband: Mission Speed 40, Reflex
Achterband: Mission Speed 40, Reflex

http://www.merida.nl/bike.php?id=124&gr ... roep=sport

Ik kan deze in Duitsland kopen voor 499,00 €, is dit de moeite waard ? Hebben jullie ervaring met het merkl Merida, zo ja, welke ? Uiteraard zijn alternatieven welkom, doe gerust een suggestie. Tot slot nog een vraag, waar kan ik een dergelijk type fiets vinden zonder verende voorvork of verander ik deze best zelf ?

Thx
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

Vriend van mij rijdt ook met een hybride, nl. Scott Sportster P3, en ik moet zeggen, de knul kan ons mits wat meer moeite ook in het bos volgen en op de weg moeten wij serieus bijtrappen om hém bij te halen...!
Ik zou dan ook voorstellen om bij een lokale dealer eens te gaan horen; de uitrusting is gelijkaardig, op het frame ben ik zelf een beetje jaloers :) en voor honderd euro'tjes meer kan je'm kopen (bv. bij Jan Zagers in Brasschaat, als je van Antwerpen bent. Mits een beetje hengelen naar korting [-o< ) bij een lbs, waar je ook nog op een zekere service kan rekenen...
(En ik vind de P3 persoonlijk mooier, maar dat ben ik maar :wink: )
Als je dan toch kiest voor deze Merida, lijkt't me dat je niet ontgoocheld zal worden.

Veel plezier ermee!

Groet

Guido
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Heb nog zo'n hybridefiets te koop staan. Heb deze voor m'n pa gekocht, maar die heeft er amper 5 X mee gereden #-o Het betreft een Trek 7300 fx
Afbeelding

Vergelijkbaar met deze, alleen is het model 2004 of 2005 (ben niet zeker), afmontage is gelijk aan deze, alleen de vork is geen RST, het is een Axon of zoiets...

Nieuwprijs was 700 €, mag nu weg voor 450 €.
Maat= denk een S, m'n pa is 1.7 M, maar deze is voor mij van maat ook goed, en ik ben 1.76 M, moest je geïnteresseerd zijn, laat je maar iets weten e
Plaats reactie