Cannondale F700

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Vrije meningsuiting :lol:

Ondertussen is je verhaal al wel bekend denk ik op het forum, maar zoals al eerder gezegd kan je best proberen je fiets te verkopen als je er zo ontevreden van bent. (of geld (deels) terugeisen ofzo) Dan kan je een andere (droom)fiets kopen, zo val je ons niet meer lastig en ben je zelf ook tevreden. (heeft weinig zin om hier te komen klagen, er zijn hier genoeg mensen die wel tevreden zijn met hun Cannondale)
Gebruikersavatar
outdoor-biker
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 20 jun 2006 11:38
Rijdt met: Cube LTD race

Bericht door outdoor-biker »

Ik moet wel eerlijk zijn,dat bij bikes en vooral (in mijn ervaring bij Amerikaanse ) snel in componenten word bespaart,mijn kader is super de looks echt prachtig,echt een mooie bike, maar bij afmontage is mijn fiets iets tekort geschoten....bontrager crank,deore +xt achter, maar als je ieder weekend zwaar terrein rijdt lijkt dit niet genoeg .

Dus ik geloof het F400 verhaal wel ma ik geloof ook dat je met een F700 veel minder miserie hebt, in mijn minieme ervaring begint een deftige hardtail maar vanaf +-1500 euro......jammer genoeg :(
Pathos
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 22 jul 2005 21:52
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Pathos »

Goed voorbeeld is mijn trek 8000 . Alles is ok aan die bike behalve de body op die wielen van bontrager < daar hebben ze bespaart .Met als gevolg ik dat nu een jaar later en twee body's verder heb beslist om er Dt swiss XR1540 in te steken van 580€ . Zo kost die bike van +-1700 ook al wat meer he .
Gebruikersavatar
outdoor-biker
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 20 jun 2006 11:38
Rijdt met: Cube LTD race

Bericht door outdoor-biker »

DA's nochtans een duur fietske, zo'n trek 8000.
Welja Fisher is ook van de Trek groep dus ik merk dat ook wel.
Alhoewel dat de Big Sur die bij m'n plaatselijke fietsboer staat mij ook wel verleid...alleen jammer van die manitu R7 vork :-?
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

beetje offtopic: wa ister eigenlijk mis me die R7 ?
Gebruikersavatar
Tazie
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 05 apr 2005 23:35
Rijdt met: Scalpel en nen oude F1000

Bericht door Tazie »

manitou. schreef:
hydrus schreef:Lefty is inderdaad wel strak sturend, maar indien je lichtgewicht wil is fatty superieur! (en nog altijd strakker dan een traditionele verende vork)
lefty carbon weegt evenveel als een fatty sl (op 30gr na))

wou ik ook net zeggen dus even naar de wc voor de rit en tis ok :)
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

Keuze en smaak is relatief he?

Ik heb gekozen voor Cannondale, waarom: De amerikaanse vorm (grof gebouwd) de systemen die andere fietsen niet hebben, zoals bv de headshock (Lefty & Fatty) de CAAD frames, enzoverder enzovoort.

Ik heb voor deze bike met andere merken gereden, Wilier Trestina, Thompson, ScottUSA,...

Voor mij is deze C'dale de Rolls Royce van MTB's voor anderen kan dat bv, Specialized, Cube, ScottUSA of Trek zijn... Dus ja, iedereen zijn smaak he, zoals eerder gezegd in deze topic, testen is de boodschap zo heb ik het gedaan en waarschijnlijk anderen ook, en zeker niet alleen kijken naar de looks of rekening houden met hmmm gaat da kleur wel passen bij het kleur van mijn kousen ofzo... :wink:
Gebruikersavatar
outdoor-biker
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 20 jun 2006 11:38
Rijdt met: Cube LTD race

Bericht door outdoor-biker »

Klopt het is al relatief,bij fietsen van rond de 1500 euro zal er wel geen enkele echt slechte meer zitten, daarvoor is de concurrentie-strijd te hard
Plaats reactie