CANYON NERVE RC9 & RC8
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Motorbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
- Rijdt met: Niner Jet RDO
CANYON NERVE RC9 & RC8
Bericht door Motorbiker »
Heeft er iemand ervaring met deze fietsen.
1/ Framestijfheid
2/ Laksterkte en -afwerking
3/ Detailafwerking
4/ Werking van de vering achteraan
5/ stuureigenschappen of rijkarakteristieken
6/ Aanrader want: , Afrader want
7/ Wanneer komen de modellen 2007
Alvast bedankt
1/ Framestijfheid
2/ Laksterkte en -afwerking
3/ Detailafwerking
4/ Werking van de vering achteraan
5/ stuureigenschappen of rijkarakteristieken
6/ Aanrader want: , Afrader want
7/ Wanneer komen de modellen 2007
Alvast bedankt
- gizmobiker
- Mountainbiker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 07 jun 2006 21:49
- Rijdt met: american eagle traverse 580
yu
Bericht door gizmobiker »
de modelle van 2007 zijn waarschijnlijk al af ze mer zen nog nie in winkel te verkrijgen ik heb de modelle al op net gevonne van site tog al
ge moe mer zegge of ge site moe hemme ofnie he
greetz gizmobiker
ge moe mer zegge of ge site moe hemme ofnie he
greetz gizmobiker
- gizmobiker
- Mountainbiker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 07 jun 2006 21:49
- Rijdt met: american eagle traverse 580
Bericht door gizmobiker »
das waar hier is de site
http://www.bikepedlar.co.uk/acatalog/Gi ... _2007.html
het is een engelse site qua prijze tog :d in pond
van andere merken heb ik nog nie gevonden
spijtig genoeg mer zen volop aant zoeken
greetz gizmobiker
http://www.bikepedlar.co.uk/acatalog/Gi ... _2007.html
het is een engelse site qua prijze tog :d in pond
van andere merken heb ik nog nie gevonden
spijtig genoeg mer zen volop aant zoeken
greetz gizmobiker
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
- Rijdt met: veel te veel ...
Dit topic gaat over Canyon-fietsen, maar op die site die jij hier linkt zijn niet veel Canyon-modellekes te vinden hé (lees : geen enkele) ...gizmobiker schreef:das waar hier is de site
http://www.bikepedlar.co.uk/acatalog/Gi ... _2007.html
het is een engelse site qua prijze tog :d in pond
van andere merken heb ik nog nie gevonden
spijtig genoeg mer zen volop aant zoeken
greetz gizmobiker
voor mijn RC7
1/ Framestijfheid
ik heb reeds meerdere marathons met de fiest gereden en hij heeft gen krimp gegeven. Is dus OK hé.
2/ Laksterkte en -afwerking
De RC8 en 9 zijn geanodiseerd en dus zeker sterk. Op mijn RC 7 zijn echter reeds een paar kleine krasjes van stenen en takken tijdens ardennen tochten. De meest gegoelige plekken worden echter beschermd door een folie.
3/ Detailafwerking
Wat mij betreft is dit in orde.
4/ Werking van de vering achteraan
Voor de vering worden fox dempers gebruikt. Vering werkt dan ook naar mijn verwachtingen.
5/ stuureigenschappen of rijkarakteristieken
eerder sportief.
6/ Aanrader want:
- prijs is meer dan OK
- gewicht
Afrader want
- het enige nadeel dat ik tot nu toe kan opnoemen is dat je de bike moet nemen zoals hij op de site staat. Wijzigingen bij de bestelling zijn niet mogelijk. Ik heb dus de wielen eronderuit gehaald (die waren niet echt mijn zin) en vervangen door lichtere, mooiere en stijvere wielen.
7/ Wanneer komen de modellen 2007
??????????
1/ Framestijfheid
ik heb reeds meerdere marathons met de fiest gereden en hij heeft gen krimp gegeven. Is dus OK hé.
2/ Laksterkte en -afwerking
De RC8 en 9 zijn geanodiseerd en dus zeker sterk. Op mijn RC 7 zijn echter reeds een paar kleine krasjes van stenen en takken tijdens ardennen tochten. De meest gegoelige plekken worden echter beschermd door een folie.
3/ Detailafwerking
Wat mij betreft is dit in orde.
4/ Werking van de vering achteraan
Voor de vering worden fox dempers gebruikt. Vering werkt dan ook naar mijn verwachtingen.
5/ stuureigenschappen of rijkarakteristieken
eerder sportief.
6/ Aanrader want:
- prijs is meer dan OK
- gewicht
Afrader want
- het enige nadeel dat ik tot nu toe kan opnoemen is dat je de bike moet nemen zoals hij op de site staat. Wijzigingen bij de bestelling zijn niet mogelijk. Ik heb dus de wielen eronderuit gehaald (die waren niet echt mijn zin) en vervangen door lichtere, mooiere en stijvere wielen.
7/ Wanneer komen de modellen 2007
??????????
- gizmobiker
- Mountainbiker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 07 jun 2006 21:49
- Rijdt met: american eagle traverse 580
Bericht door gizmobiker »
op die site sten wel giant mtbs ze anders scheelt wel iet aan uw internet ze
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
- Rijdt met: veel te veel ...
Re: CANYON NERVE RC9 & RC8
Ik heb dus een tijdje met zo'n Nerve XC6 kunnen testrijden, begin dit jaar. En ik had echt spijt dat ik 'm moest teruggeven ...motorbiker schreef:Heeft er iemand ervaring met deze fietsen.
1/ Framestijfheid
2/ Laksterkte en -afwerking
3/ Detailafwerking
4/ Werking van de vering achteraan
5/ stuureigenschappen of rijkarakteristieken
6/ Aanrader want: , Afrader want
7/ Wanneer komen de modellen 2007
Alvast bedankt
1/ Frame-stijfheid : met m'n 1m87 en 90kg (ondertussen zelfs ewa meer ) ben ik zeker geen pluimgewicht. Toch gaf die fiets geen krimp, t.t.z. dat fietske bolde echt zeer goed, met een prima rendement en zeer vlot stuurgedrag. Ik heb nooit de indruk gehad met een slap frame onderweg te zijn.
2/ Laksterkte en -afwerking, en 3/ Detailafwerking : op de lak had ik niks aan te merken, integendeel. Die zag er degelijk uit, maar is natuurlijk niet 100% krasbestendig. Als je met je fietsje tegen de rotsen knalt, zal je vanzelfsprekend de nodige krassen op je frame krijgen. Betreffende de afwerking : die is prima. Er zitten bijvoorbeeld rubberen beschermhoesjes rond de rem- en schakel-kabels waar deze tegen het frame zouden kunnen schuren, dat is zelfs bij mijn 1200 euro duurdere Specialized FSR120 (of m'n nog duurdere Cannondale Scalpel) niet het geval.
4/ Werking van de achtervering : prima. De demper (RS MC3.3) is goed instelbaar, met een regelbaar PPD-platform. Dit PPD-platform werkt goed wanneer je het vrij zacht instelt. Wanneer je het wat harder wil instellen, durft de vering na een eerste in- en uitveer-curve nogal abrupt te blokkeren, waardoor je bijna uit het zadel wordt gegooid. Voor mezelf is dit echter geen probleem, daar ik graag een vrij zachte (en actieve) achtervering heb. diegenen die op zoek zijn naar een beenharde achtervering zullen echter meer last hebben van dit plotse blokkeren na het in- en uitveren ...
5/ Stuureigenschappen en rijkarakteristieken : ik was zeer tevreden over de wendbaarheid en het rendement van die XC6. Veel hangt natuurlijk af van de banden die gemonteerd zijn : ik reed met 2,25 Nobby Nics rond, en die bevielen me zo goed dat ik meteen een setje ben gaan kopen voor op m'n FSR120. Je kon echt zeer vlot door de bocht met die XC6, en ook op korte slingerende singletracks had ik geen moeite om het spoor te volgen. Het rendement was prima, ik had de indruk dat die fiets veel vlotter reed dan m'n FSR120. Of ie even vlot reed als m'n Scalpel durf ik niet te zeggen, maar toch, 't beestje ging goed vooruit.
6/ Aanrader want, of Afrader want : tja ... Ikzelf was niet te spreken over de X9 triggers, ik ben namelijk een fervent gripshift-rijder. Een ander minpuntje was de zadelpen, die al eens wat in het frame durfde te zakken. Behalve deze twee kleine minpuntjes kon ik echter weinig negatiefs opmerken aan de fiets op zich. En toch weet ik niet of ik zo'n fietsje zou kopen of niet. Het onderhoud kan ik wel grotendeels zelf doen, maar als er eens iets mis is, vraag ik me af hoe de service na verkoop is van zo'n internet-merk ... Maar er is sinds kort een service-center in Heerlen (nabij Maastricht), dus dat is alvast een positieve ontwikkeling. Ik volg het Canyon-verhaal in elk geval nog een jaartje of twee van op afstand, en als dan blijkt dat de dienstverlening bij dit service center even goed is als de fietsjes zelf, zie ik geen enkele reden waarom m'n volgende fiets geen Canyon zou zijn ...
7/ Modellen 2007 : die zullen vermoedelijk in de loop van de maand september beschikbaar zijn. Dan is er immers de grote fietsbeurs in Friedrichshafen (D), en als Duitse fabrikant kan je deze afspraak niet missen ... Maar als je 't echt zeker wil weten, kan je misschien contact opnemen met het service center in Heerlen (gegevens van de Canyon website geplukt) :
Canyon Benelux - Benelux@Canyon.com
Telefonisch bereikbaar:
Di. – Vrij. 9.00 – 17.00 uur
Zat. 9.00 - 16.00 uur
Hotline: 0031 (0) 45 5412017
Service line: 0031 (0) 45 5418939
Fax line: 0031 (0) 45 5430652
Verzendadres Garantie/Service:
Canyon Benelux - Afd. Garantie/Service
Kerkraderweg 84
6416 CL Heerlen (Nederland)
Alsjeblieft, ik hoop dat je wat hebt aan deze info ...
Laatst gewijzigd door Thierry op di 20 jun 2006 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.