specialized 2006 frames

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
eskimo1973
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13 aug 2004 00:24
Rijdt met: scott spark 900 RC 2015
Contacteer:

Bericht door eskimo1973 »

Hoi,
Ik heb dus ook voor de stumpjumper fsr comp gekozen en tot op heden gene spijt gehad bij het rijden van toertochten. Ge zit supercomfortabel.
Ge moet niet echt naar de ardennen gaan om te voelen dat een FSR voordelen heeft, denk maar aan kasseiwegen, tractorsporen, ....

De voorste veer is de creme van de creme.
De achterste heb ik een probleemke mee ... blijkbaar is er na 2 maand al een dichtingsring binnenin, ergens bij de negatieve drukkamer dat het begeven heeft, waardoor ik de achterveer, hoeveel druk ik ook steek, nooit echt keihard staat. Maar dat wordt dus hersteld.

Qua geometrie is er ook heel wat verschil met de epic. Op de epic lig je toch iets meer , waardoor je meer een racehouding aanneemt.
De mijne weegt zo'n 11,5 kg zonder upgrades.
Ik raad je wel aan om klevertjes te plaatsen op de plaatsen waar de remkabels het frame raken. Bij mij was na 2 weken de verf weg vooraan waar de remkabel die naar achter gaat passeert en ook daar waar hij langs de achterveer passeert.
Gezien ik ook geen ervaring had met schijfremmen had ik mijn remblokjes al na 2 weken erdoor, tgv van niet hard inremmen en direct in modder en sneeuw te gaan rijden.
voila... :-)
Gebruikersavatar
appleduc
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 20 mar 2006 18:28
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Sworks

Bericht door appleduc »

Wat betreft de Epic ( die nu in M5 is) en de vroegere S-works M5; ik heb het aan de dealer gevraagd en er blijkt nog wel degelijk een verschil te zijn tussen het M5 aluminium van een Epic en het M5 aluminium van een S-Works. Het zou te maken hebben met een speciale behandeling.

Misschien is het marketing shit maar het is een dealer die al naar het specialized lab is geweest. The lucky bastard!
[/quote]
Gebruikersavatar
eskimo1973
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13 aug 2004 00:24
Rijdt met: scott spark 900 RC 2015
Contacteer:

Bericht door eskimo1973 »

en motorbiker, we zijn een aantal maanden verder... staat de nieuwe bike al in uw garage o...
Plaats reactie