Santa cruz blur

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
petervan
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 16 dec 2003 23:09
Rijdt met: santa cruz tallboy

Santa cruz blur

Bericht door petervan »

Iemand info over framematen bij santa cruz van de gewone blur. Heb mij laten opmeten (Piron Luc). Kom daar op een bovenbuislengte frame van 580 center to center aslijn. Dit bij een stuurpen van 110. De kadermaat zou dan 490 zijn van center tot bovenkant buis. Ben 1.82 m groot en binnenbeenlengte is 88.3. Dit zou een medium zijn (website) maar iedereen raadt mij een large aan. Wat zijn de voordelen van een kleiner frame of zijn de frames van santa kleiner van maat? Nergens is er een testbike te krijgen in medium altijd is dit een large. Wie weet raadt. Is het verstandig om de opmeting te volgen of hiervan toch af te wijken en een large te nemen. Probleem medium is de zadelpen. Afstand bovenkant zadel tot trapas moet 780 zijn met crancks van 172.5 anders 2.5 aftrekken voor crancks van 175. Dit zal nip zijn volgens mij i.v.m. zadelpenlengte en sterkte.
Heeft iemand info hierover of waar kan ik deze vinden!!!




Sportieve groeten
Peter
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

Heb je stbp.net al eens geprobeerd? Verkoopt ook santa en ik weet dat hij ook met een blur rondrijdt. Misschien is daar een medium te vinden?

Met ik zou toch een medium proberen te vinden want dan is bovenbuislengte perfect. (ik ben 1m78 en rijd op een medium turner 5spot met bovenbuis van 57,5cm en een 70mm stuurpen, ik zit wel graag kort)
Dat de zadelpen dan te kort zou zijn is niet waar... 78cm-44,5 (17,5")= 33,5cm boven de zitbuis daar nog eens 3à4cm eraf voor het zadel. Dan heb je nog 30cm over. Met een 41cm thomson heb je nog 11cm in je frame!

Het voordeel van het mediumframe is dan dat je een korte technische fiets overhoud en dat is nu net het sterke punt van een blur. En laat ons eerlijk zijn het ziet er veel beter uit met het zadel lekker hoog ipv zo een groot frame waar dan 15cm zadelpen uitzit.

Mijn raad: een medium met een 41cm thomson erin en een 90mm stuurpen. Dan haal je het beste uit een fijne bike!

greetz
bettes
Gebruikersavatar
fets
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: do 15 jan 2004 18:57
Rijdt met: te veel....

Bericht door fets »

petervan,

hou mij eens op de hoogte van uw nieuwe aankoop, bevindingen, ... want ik ben ook aan het rond zien om mij een blur kader aan te schaffen.
Zou wel de nieuwe blur XC worden die ik dan zelf zou custom opmaken.

Greetz
petervan
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 16 dec 2003 23:09
Rijdt met: santa cruz tallboy

Bericht door petervan »

Heb overal al geprobeert maar geen medium te vinden. Het lijkt of in België alleen maar lange mensen onen allemaal large. Heb al geprobeert bij Peter fijne gast maar rade ook een large aan met een korte stuurpen.
Heeft er nu echt niemand een medium blur?????????????????




Sportieve groeten
peter
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

petervan
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 16 dec 2003 23:09
Rijdt met: santa cruz tallboy

Bericht door petervan »

Heb dat al allemaal geprobeerd.

Groetyen
peter
Gebruikersavatar
The Punk Revolution
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 jun 2006 11:36
Rijdt met: Scott Scale Carbon

Bericht door The Punk Revolution »

Yep Ik ben in het bezit van een Blur medium, Ik ben 1,76 m en als jij 1,85m bent is het beter dat je inderdaad voor een Large gaat omdat ik iemand ken die ook groot is als jij en die bezit een large! By the way mijn frame van mijn Blur, gekregen als bedrijfsgeschenk in het begin van het jaar, staat te koop omdat ik hardtail ben! Prijs voor frame en Fox RP3 is 1200 euro! Ander mail me op guy.sharma@telenet.be


petervan schreef:Heb overal al geprobeert maar geen medium te vinden. Het lijkt of in België alleen maar lange mensen onen allemaal large. Heb al geprobeert bij Peter fijne gast maar rade ook een large aan met een korte stuurpen.
Heeft er nu echt niemand een medium blur?????????????????




Sportieve groeten
peter
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Bericht door tpl »

Toch wel even mee oppassen hoor. Ik ben 1m81 dus ik moest ook zeker en vast een large hebben (specialized). Blijkt nu dat dat kaderke veeeel te groot is. Ik rij dus nu rond met een freeride stuurpen van 50 mm

Ik ken de geometrie van de blur's niet echt goed maar ik kan je wel vertellen dat ik een zogenaamde reikwijdte zou hebben van 68 cm (bovenbuis lengte + lengte stuurpen) maar dit werkt totaal niet voor mij.

Ik zit nu aan een kleine 66cm en dat is perfect voor mij.
Plaats reactie