CORRATEC SUPERBOW RACE !!!!!

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
patje !!!!
Mountainbiker
Berichten: 408
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 23:25
Rijdt met: SCOTT SCALE 30

CORRATEC SUPERBOW RACE !!!!!

Bericht door patje !!!! »

Hallo , ik ben van plan om ne nieuwe degelijke hardtail aan te schaffen , heb zojuist de CORRATEC SUPERBOW RACE gezien ( heb in e.k. kluisbergen zo n mtb gezien ) en is er iemand die soms daar info over heeft ????
Ik ben iemand die nogal graag hard door rijd in de bossen , meestal tochten van zo n 45 a 50 km .

Bij voorbaat dank !!!!http://www.corratec.de/
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Onze Nederlandse collega's hebben daar een hele polemiek over opgezet..;

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... c+superbow
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Wat ik weet van Jan (www.mtb-school.com) is dat het een hard en stijf frame is, wat hij als postied ervaarde, wat mij ook meteen opviel. Ik weet niet wat je nu voor frame hebt en waar je het mee kunt vergelijken. 1 nadeel de zadelbuis is lang en er zit een korte zadelpen in(dus veel verstellen is er niet bij, let hier dus op)
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Kan je zelfs voor een prikje kopen, http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort :wink:
Gebruikersavatar
zzyzx
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 dec 2004 10:44
Rijdt met: lappierre X-900

Bericht door zzyzx »

rij zelf rond met een superbow w.cup, ben daar zeer content van .
enkel van de afmontage met zzyzx onderdelen .als je stukken hebt , zeer lange wachttijden .
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

dr paaj schreef:Wat ik weet van Jan (www.mtb-school.com) is dat het een hard en stijf frame is, wat hij als postied ervaarde, wat mij ook meteen opviel. Ik weet niet wat je nu voor frame hebt en waar je het mee kunt vergelijken. 1 nadeel de zadelbuis is lang en er zit een korte zadelpen in(dus veel verstellen is er niet bij, let hier dus op)
Vreemd dat Jeroen (DK) dan schreef dat dit het slapste frame was dat hij ooit tegenkwam.. en Jeroen heeft al wat bereden :roll:
Wat hettitanium model betreft, daar hoor ik toch goede dingen van, maar dan vooral van fabrieksrijders, dus enigzins gekleurd...
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

In een hééééél lang vervlogen verleden hebben ze bij O2Bikers ook eens de geometrie van zo'n superbow afgekraakt. Wel een absoluut basismodel en, zoals gezegd, hééééél lang geleden...
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Ik heb er laatst op gereden en hij doet niet veel onder bij mijn cannondale hardtail frame. En dit vergeleken met een 7 sola(custom 'hard' made).
Ik weet wel dat er verschillende jaartallen staan voor verschillende kwaliteiten. De titanium is lichter dan de alu. Ik heb het wel over de wit/blauwe.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

tja, als hij de vergelijking met een custom sola goed doorstaat, zou ik me geen zorgen maken om de stijfheid.
alu is natuurlijk geen titanium .

Ik hoor dat ze nogal graag breken op de plaats waar de 2 bovenste buizen uit het balhoofd komen.
Laatst gewijzigd door A d r i op do 24 nov 2005 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

:wink: ik stond er zelf verbaasd van
Plaats reactie