Orbea wild of BH ilynx

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Orbea wild of BH ilynx

Bericht door Sophie17 »

De twijfel tussen een Orbea en BH e bike. De Orbea motor bosh 625 wh de BH eigen motor 540wh (maar hun motor zou zelfde uitkomen als 625) Iemand ervaring met de BH e bikes? Is een fully. Is hun motor echt heel goed?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Orbea wild of BH ilynx

Bericht door madskatingcow »

Geen van beide, koop een Orbea Oiz TR : zelf fietsen en genieten :-"
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Re: Orbea wild of BH ilynx

Bericht door Sophie17 »

Ik heb astma maar blijf toch graag actief. Graag mening over de fiets en enkel over de fiets.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Orbea wild of BH ilynx

Bericht door madskatingcow »

Koop in dat geval een lichte e-mtb, zoals de Orbea Rise. Heb je veel meer plezier aan dan een te zware e-bike. Speelser en wendbaarder.

Meer info : Orbea Rise
rho
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Orbea wild of BH ilynx

Bericht door rho »

madskatingcow schreef: za 16 sep 2023 20:04 Koop in dat geval een lichte e-mtb, zoals de Orbea Rise. Heb je veel meer plezier aan dan een te zware e-bike. Speelser en wendbaarder.

Meer info : Orbea Rise
Dat ligt er helemaal aan waar hij/zij wil fietsen. Als je regelmatig op vakantie trekt naar Oostenrijk of Zwitserland dan is die Wild heel interessant.
En waarom zou die Wild dan niet speels kunnen zijn in de afdalingen?
Niet iedereen is geïnteresseerd in boswielrennen over vlakke brede paden.
Maar ik ga zeker de Rise niet afraden. Ik heb er namelijk zelf eentje. Toch zou ik een Wild ook wel aanraden.
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Re: Orbea wild of BH ilynx

Bericht door Sophie17 »

Vooral in de Ardennen gebruik ik deze. Regio La Roche
rho
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Orbea wild of BH ilynx

Bericht door rho »

Late reactie. Ik had je bericht gemist.
In de Ardennen kan een Wild heel leuk zijn denk ik. Maar daar kom je met een Rise ook wel weg. Het ligt er dan een beetje aan hoe dicht je tegen het echte enduro gebeuren aanleunt tijdens je rides in de Ardennen.
Een Rise is een hele capabele fiets. Zeker als je de suspension upgrades in acht neemt die je bij je bestelling kan doen.
Als je de fiets niet enkele in de Ardennen gebruikt maar ook vaak gewoon in Vlaanderen zou ik misschien eerder voor de Rise gaan. Hoewel je met een eMTB wel minder last hebt van een wat loggere fiets. De motor doet dat nadeel voor een groot deel teniet. En de Wild heeft een hele sterke motor.

Ik ben persoonlijk wel heel blij met mijn Rise. In trail mode vind ik de assistentie voldoende om erg steile hellingen op te geraken, ook de technische stukken. Dan kan je altijd nog de boost gebruiken als het echt extreem wordt of custom modes programmeren. Bergaf kan je er ook aardig mee uit de voeten. Steile technische afdalingen, matige drops, hier en daar een jumpje... mag eigenlijk geen probleem zijn.
Wil je echt lange technische stukken doen die een hele forse hellingsgraad hebben en afdalingen met grote drops, zware rotspartijen ... is de Wild misschien wel beter geschikt.
Plaats reactie