Welke E-mtb????

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
stijn46
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 jun 2023 15:59

Welke E-mtb????

Bericht door stijn46 »

Ik ben nu al een tijdje aan het uitkijken naar een E-Mtb fully.
Klein beetje info verzameld maar allesbehalve voldoende.

Ik zou zeggen zo licht mogelijk en zo krachtig mogelijke batterij.Juist??
Bij S-works hebben ze (prijzig) de turbo levo Sl die ong 18 kg zou moeten wegen.
Is dit een goede referentie???Zo ja zijn er soortgelijke modellen (ook van andere merken...).
Enige mensen met kennis.

Graag!!Shoot
rho
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Welke E-mtb????

Bericht door rho »

Waar wil je 'm voor gebruiken?
Zo licht mogelijk met zo groot mogelijke batterij is misschien in sommige gevallen ideaal, maar zal zeker niet altijd de prioriteit zijn.
stijn46
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 jun 2023 15:59

Re: Welke E-mtb????

Bericht door stijn46 »

Tja , veel kennis heb ik er niet van.
Lijkt me leuk om wat trails enz mee te doen , wat freeride mss wat tochten ook.
Ik wil vooral niet te zwaar gaan denk ik(wie weet waar zebinnen x aantal jaar zitten qua gewicht).
Zelf ook voor zo wat straattochtjes mee te doen (boodschapjes , sport , ..)
grtz
rho
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Welke E-mtb????

Bericht door rho »

Ik heb een Orbea Rise H20 gekocht (wordt zeer binnenkort geleverd). Niet heel zwaar, niet heel duur, goeie motor met goeie software, redelijk grote batterij voor het gewicht van de fiets, optie om te upgraden naar freeshift/autoshift, betrouwbaar merk, zeer aangename rijervaring als trailbike die je ook in het iets ruigere werk kan inzetten. En je hebt bij Orbea de optie om vanaf fabriek al enkele upgrades te doen. Dat maakt het een stuk goedkoper.
Er zijn uiteraard meerdere merken die heel interessante fietsen aanbieden. Maar bovenstaande zijn enkele redenen waarom ik voor die specifieke fiets ben gegaan.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Welke E-mtb????

Bericht door Beny »

stijn46 schreef: wo 28 jun 2023 21:46 Ik ben nu al een tijdje aan het uitkijken naar een E-Mtb fully.
Klein beetje info verzameld maar allesbehalve voldoende.

Ik zou zeggen zo licht mogelijk en zo krachtig mogelijke batterij.Juist??
Bij S-works hebben ze (prijzig) de turbo levo Sl die ong 18 kg zou moeten wegen.
Is dit een goede referentie???Zo ja zijn er soortgelijke modellen (ook van andere merken...).
Enige mensen met kennis.

Graag!!Shoot
Waarschijnlijk gaat die S-Works toch iets minder wegen ...
Mijn SL Expert Cabon in maat XL zit onder de 18kg
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Re: Welke E-mtb????

Bericht door Sophie17 »

Ook al tijdje aan het kijken en 2 komen er best uit….. Orbea of BH. Eerlijk Specialized onder de 10000€ geen waw fietsen er is altijd iets die je eraan wil veranderen. Scott geen dealers in de buurt. Trek nja maar prijs kwaliteit komt Orbea en BH er beter uit. Pas op Giant ook wel mooie en qua e bike fully prijs gigantisch sterk!
Plaats reactie