boegt van de makro

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
daf de giraf
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 jul 2005 17:43
Rijdt met: Trek 6500

boegt van de makro

Bericht door daf de giraf »

Hey,

Ik ben op zoek naar een beginners MTB. Nu er zit enorm veel prijsverschil in MTB's. Ik vroeg me dus af of zo'n goedkope fiets er voor een beginner mee door kan of is het echt complete rommel ? Het gaat over deze MTB die nu in de makroblaadjes staat.


Nordic Bike
Mountainbike XR-350 26"

Aluminium full suspension frame 26" - aluminium velgen 26" - vork met Mozo-vering - V-Brake-remmen - 21 versnellingen Shimano TY-40 - snelle blokkering van het zadel
250 Euro

Afbeelding
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Blijf er maar van af, dit is geen MTB!
Een degelijke Full Suspension kost meer dan 1000€

Je kan beter uitkijken voor een 2de hands hardtail als je niet al te veel wil uitgeven voor je eerste MTB.

Een nieuwe hardtail heb je vanaf een 600€..
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

ik zou u vriendelijk willen vragen om 200 euro op mijn rekening te storten.

In ruil houdt u 50 euro over, EN blijft u gespaard van een hoop miserie.

zonder dank.
Gebruikersavatar
Spyder
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 02 mei 2005 10:02

Bericht door Spyder »

denk als daar ene keer modder tussenkomt tegoei da em naar de kl*te is
:)
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

nu serieus: wat kan er allemaal fout gaan?

de vijzen staan niet vast, u hebt geen deftige naverkoop service, uw zadel geef ik 5 ritten vooraleer het uit elkaar valt. Gewicht? 16kg? (ruim 3kg te veel, dit is een tank)
Die remmen dat trekt op niks, dus koop u goede schoenen met een stevige (rem)zool.
Alle lagers zijn allergisch aan water: wielen, balhoofd, pedalen, lagers achtervering, trapas, derailleur. Deze dingen zullen dus vastroesten en breken na één (1) ritje in de regen of modder.

Liefst ook niet beginnen met schroeven vast of los te draaien, want dan breken ze. Die voorvering en die achterdemper daar zwijg ik over. Maar verschiet niet als uw achterwiel u ineens voorbijsteekt.
en kunt ge die veringen op uw gewicht afstellen? Of doet het er niet toe ofdat ge 120kg of 50kg weegt?

Het allerbelangrijkste: die dingen zijn levensgevaarlijk. Het zou me trouwens niet verwonderen dat er in de 'bijsluiter' duidelijk vermeld staat: "niet gebruiken in het bos"

Wat zou ge zeggen als ge een splinternieuwe 4x4 terreinwagen van een onbekend merk in de makro kon kopen voor 2500 euro? Niet twijfelen?
daf de giraf
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 jul 2005 17:43
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door daf de giraf »

ok, bedankt voor het snelle advies, ik zal op het forum wel ne keer rondkijken naar nen deftige beginners MTB :-)
daf de giraf
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 jul 2005 17:43
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door daf de giraf »

catchup! schreef:ik zou u vriendelijk willen vragen om 200 euro op mijn rekening te storten.

In ruil houdt u 50 euro over, EN blijft u gespaard van een hoop miserie.

zonder dank.
ok, wat is je rekeningnummer ?
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

check PB 8)
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

catchup! schreef:nu serieus: wat kan er allemaal fout gaan?

de vijzen staan niet vast, u hebt geen deftige naverkoop service, uw zadel geef ik 5 ritten vooraleer het uit elkaar valt. Gewicht? 16kg? (ruim 3kg te veel, dit is een tank)
Die remmen dat trekt op niks, dus koop u goede schoenen met een stevige (rem)zool.
Alle lagers zijn allergisch aan water: wielen, balhoofd, pedalen, lagers achtervering, trapas, derailleur. Deze dingen zullen dus vastroesten en breken na één (1) ritje in de regen of modder.

Liefst ook niet beginnen met schroeven vast of los te draaien, want dan breken ze. Die voorvering en die achterdemper daar zwijg ik over. Maar verschiet niet als uw achterwiel u ineens voorbijsteekt.
en kunt ge die veringen op uw gewicht afstellen? Of doet het er niet toe ofdat ge 120kg of 50kg weegt?

Het allerbelangrijkste: die dingen zijn levensgevaarlijk. Het zou me trouwens niet verwonderen dat er in de 'bijsluiter' duidelijk vermeld staat: "niet gebruiken in het bos"

Wat zou ge zeggen als ge een splinternieuwe 4x4 terreinwagen van een onbekend merk in de makro kon kopen voor 2500 euro? Niet twijfelen?
Gij spreekt precies als iemand die daar al wa ervaring mee heeft.... :bounce: :wink:
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

een achtervering zonder schokdemper #-o uw achterwiel gaat uitbreken als nix en je word zeeziek daarop, daar kan ik zelf van meespreken.
Plaats reactie