Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door Joverowa »

Ikzelf rij al een tweetal jaar met een Neuron XL.
In het begin van de Covid heb ik de MTB's van mijn 2 zonen verkocht. Ze werden vooral gebruikt om wat rustig door het bos te cruisen en op korte tijd schoten ze als een rijpe asperge door en waren de fietsen te klein geworden. Ik was toen van mening dat de Covid snel voorbij zou zijn en dat er wel snel heet wat fietsen 2de hands te koop zouden komen in hun nieuwe maat.
Maar dat lijkt dus niet zo te zijn. Racefietsen smijten ze precies met bosjes buiten maar een MTB is andere koek. En als er al eens een MTB in de verkoop komt, dan is het niet wat we zoeken. Versta hieruit dat het vooral de maat is die ons dan parten speelt. Een Xl vind je niet echt veel in de verkoop.
Vermits papa nog zal betalen en ik ze gewoon wil motiveren om mee te gaan rijden ipv op dat bed te hangen achter achter hun "slimme" telefoon en Tiktok wil ik toch alleszins geen gekke prijzen geven en 1 fiets voor de 2. Dan kunnen we nog zien of ze de smaak echt te pakken krijgen en eventueel eentje bijkopen.

Ik ben superblij met Canyon en daarom zou ik graag bij dat merk blijven. (hoeft wel niet, zo lang hij maar Shimano afgemonteerd is) Maar ik kom er maar niet over uit wat nu de grote wezenlijke verschillen zijn tussen de Exceed of een Grand Canyon

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... be=SR%2FBK

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... be=BK%2FGY

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... be=GY%2FRD

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... trustpilot

Omdat ik zelf met een fully rij (maar voor hen de investering voor een LUX niet wil doen) ben ik geneigd om voor de Grand Canyons te kiezen. Kwestie van het comfort viewtopic.php?t=151051en de dropper

Heeft er iemand van jullie een Exceed of Grand Canyon? Wat vind je er zelf van?
En is het prijsverschil tussen de Grand Canyon 6/8 en 9 goed gerechtvaardigd?

Voor de kenners van al die montages, veringen, remmen,... Welke van de 3 Grand Canyons zouden jullie dan zelf kopen?
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door fishie »

Hoi,
Ik zat 3 jaar terug met een soortgelijke vraag. Voor welk merk zou ik kiezen? Bij het merk Canyon leek het me dat ik meer waar zou krijgen voor mijn geld, als bij de premium merken. Ga ik voor het topmodel aluminium Grand Canyon, of kies ik voor hetzelfde budget een carbon Exceed, iets minder afgemonteerd?
Ik heb nog niet zoveel MTB-ervaring, lees ook: MTB-gevoel. Ik besloot de Happy Bike Days in Houfalize eens te gaan bezoeken. Eerst wat naar de andere merken gekeken, hier en daar eens een testritje, om dan te eindigen bij Canyon. Ritje met een Grand Canyon, met de Exceed, en dit twee keer na elkaar. Ik had blijkbaar nog te weinig gevoel om het verschil te voelen in stijfheid tussen de carbon Exceed en de aluminium Grand Canyon.
Ik koos dus voor de betere afgemonteerde Grand Canyon. Geen spijt van gehad.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar misschien heb je iets aan mijn ervaring?
Tip: Ook dit jaar gaan de Happy Bike Days door: 30 april en 1 mei... ;-)
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door Joverowa »

Ja hoor, elke reactie met wat info is een goede reactie.
Die bike days In Houfalize kunnen inderdaad wel helpen. Mijn ouders hebben daar een caravan staan dus dat is dan wel handig. Al zal ik dan niet mee kunnen want ik ben dan zelf in Bouillon op MTB WE met een aantal maten.

Ik zat direct "goed" op mijn Neuron maar het zou maar zo fijn zijn dat ze de fiets dan eens kunnen proberen.

Jij hebt alleszins geen spijt van je Grand Canyon. Geen last van het gewicht van de fiets?
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door fishie »

Joverowa schreef: di 15 feb 2022 16:44 Jij hebt alleszins geen spijt van je Grand Canyon. Geen last van het gewicht van de fiets?
Nee hoor, meer last van mijn eigen 90kg.... #-o :roll:
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door G-m@n. »

Joverowa schreef: di 15 feb 2022 16:44 Mijn ouders hebben daar een caravan staan dus dat is dan wel handig.
Welke camping? :wink:
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door Joverowa »

Du Viaduc
G-m@n. schreef: wo 16 feb 2022 07:42
Joverowa schreef: di 15 feb 2022 16:44 Mijn ouders hebben daar een caravan staan dus dat is dan wel handig.
Welke camping? :wink:
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door Joverowa »

Voila, de kogel is door de kerk!
Grand Canyon 8 it is!!
Zonde van de domme kleur but you can't have it all :lol:
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door fishie »

Geniet van je aankoop!
Laat je verderop ook nog iets weten? Altijd handig voor anderen met soortgelijke vragen... :wink:
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: Al (bijna) zeker een Canyon maar dewelke?

Bericht door Joverowa »

Zeker en vast. Dat was ik al van plan.
Levering is pas ergens in Juli dus nog even wachten 8)
fishie schreef: di 12 apr 2022 22:56 Geniet van je aankoop!
Laat je verderop ook nog iets weten? Altijd handig voor anderen met soortgelijke vragen... :wink:
Plaats reactie